wie kan mij helpen aan de ontstekingvolgorde
van een renault 5GTE
ontstekings volgorde 5 GTE!!!
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
je wilt weten welke bougie kabel waar moet ? , dat kan ik zo voor je kijken
edit :
voor het geval dat je het nodig hebt
vanaf de verdelerkap
linksboven (1) gaat naar cilinder 1 (vanaf de verdelerkap gezien)
rechtsboven (2) gaat naar cilinder 2
linksonder (3) gaat naar cilinder 3
rechtsonder (4) naar cilinder 4
edit :
voor het geval dat je het nodig hebt
vanaf de verdelerkap
linksboven (1) gaat naar cilinder 1 (vanaf de verdelerkap gezien)
rechtsboven (2) gaat naar cilinder 2
linksonder (3) gaat naar cilinder 3
rechtsonder (4) naar cilinder 4
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
volgorde staat als goed is ook op verdelerkap 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
heej bedankt mede gte rijders
dit zijn tenminste bruikbare antwoorden
ga zo gelijk maar eens aan de slag
heej steven heb je mn spulletje's
nog goed kunnen gebruiken
dit zijn tenminste bruikbare antwoorden
ga zo gelijk maar eens aan de slag
heej steven heb je mn spulletje's
nog goed kunnen gebruiken

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ja ok dan
dat heeft dus allemaal niks geholpen
probleem moeilijk starten en in t begin op 3 cilinders(altands dat lijkt zo)
en een vrij laag stationair toerental
ongeveer 1000 toeren p/m(als hij warm is dan start hij perfect)
al vervangen
bougie's +kabels
verdelerkap+rotor
en eigenlijk 0 verschil
is er dan iemand die hier een antwoord op heeft
dat heeft dus allemaal niks geholpen
probleem moeilijk starten en in t begin op 3 cilinders(altands dat lijkt zo)
en een vrij laag stationair toerental
ongeveer 1000 toeren p/m(als hij warm is dan start hij perfect)
al vervangen
bougie's +kabels
verdelerkap+rotor
en eigenlijk 0 verschil
is er dan iemand die hier een antwoord op heeft
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ok dan
ec
is er dan niemand die ervaring heeft met dit geweldige probleem
mn dorpels moeten er namelijk binnenkort in worden gebakken
en dan kan hij door de apk
maar dan is het toch wel handig dat hij fatsoenlijk loopt
iemand suggestie's
onsteking, brandstof, computer???
ik weet het echt ff niet

is er dan niemand die ervaring heeft met dit geweldige probleem
mn dorpels moeten er namelijk binnenkort in worden gebakken
en dan kan hij door de apk
maar dan is het toch wel handig dat hij fatsoenlijk loopt
iemand suggestie's
onsteking, brandstof, computer???
ik weet het echt ff niet
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
valt de auto ook uit als je gas probeert te geven ?
ik gok op een kappotte sensor in je lucht aanzuigbuis , of gewoon een slecht contact. De mijne heeft ook nog wel eens moeite met een koude start , als je wat rommelt aan die sensor gaat het wel weer prima
ik gok op een kappotte sensor in je lucht aanzuigbuis , of gewoon een slecht contact. De mijne heeft ook nog wel eens moeite met een koude start , als je wat rommelt aan die sensor gaat het wel weer prima
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
die sensor in aanzuigbuis die lag er 9 van de 10 keer bij mij uit de buisSteven(stk) schreef:valt de auto ook uit als je gas probeert te geven ?
ik gok op een kappotte sensor in je lucht aanzuigbuis , of gewoon een slecht contact. De mijne heeft ook nog wel eens moeite met een koude start , als je wat rommelt aan die sensor gaat het wel weer prima

maar kleppen zijn die al ooit gesteld? en verder geen valselucht? inlaatspruitstukpakking gecontroleerd?
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik was in de tussentijd
ook ff wezen kijken op het volvoforum.
aangezien het zelfde blok dus ook in de 440/460 zit,
en daar las ik inderdaad het zelfde.
morgen weer ff prullen
en hopen dat het gedonder voor ff klaar is
en ja als hij koud is,en je geeft gas
dan is het gelijk klaar
eerst maar eens de stappenmotor controleren
en mocht dat niks worden,
dan laat ik t wel horen
ook ff wezen kijken op het volvoforum.
aangezien het zelfde blok dus ook in de 440/460 zit,
en daar las ik inderdaad het zelfde.
morgen weer ff prullen
en hopen dat het gedonder voor ff klaar is
en ja als hij koud is,en je geeft gas
dan is het gelijk klaar
eerst maar eens de stappenmotor controleren
en mocht dat niks worden,
dan laat ik t wel horen
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15
uhh sinds eergisteren heb ik er nog een GTE (BS) bij, en die loopt stationair ongeveer 1000toeren en loopt prima! M'n rode GTE loopt stationair ergens rond de 1100/1200 toeren (vind ik wel wat hoog) maar loopt ook erg netjes hierop.supercinq schreef:ja ok dan
dat heeft dus allemaal niks geholpen
probleem moeilijk starten en in t begin op 3 cilinders(altands dat lijkt zo)
en een vrij laag stationair toerental
ongeveer 1000 toeren p/m(als hij warm is dan start hij perfect)
al vervangen
bougie's +kabels
verdelerkap+rotor
en eigenlijk 0 verschil
is er dan iemand die hier een antwoord op heeft
kan 't niet iets zijn mbt de injectoren?
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
een gte hoort niet meer dan 1000 toeren stationair te lopen, anders heb je waarschijnlijk ergens vacuumlekGTE (Sjoerd) schreef:uhh sinds eergisteren heb ik er nog een GTE (BS) bij, en die loopt stationair ongeveer 1000toeren en loopt prima! M'n rode GTE loopt stationair ergens rond de 1100/1200 toeren (vind ik wel wat hoog) maar loopt ook erg netjes hierop.supercinq schreef:ja ok dan
dat heeft dus allemaal niks geholpen
probleem moeilijk starten en in t begin op 3 cilinders(altands dat lijkt zo)
en een vrij laag stationair toerental
ongeveer 1000 toeren p/m(als hij warm is dan start hij perfect)
al vervangen
bougie's +kabels
verdelerkap+rotor
en eigenlijk 0 verschil
is er dan iemand die hier een antwoord op heeft
kan 't niet iets zijn mbt de injectoren?