ontstekings volgorde 5 GTE!!!

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

wie kan mij helpen aan de ontstekingvolgorde
van een renault 5GTE
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

je wilt weten welke bougie kabel waar moet ? , dat kan ik zo voor je kijken

edit :

voor het geval dat je het nodig hebt

vanaf de verdelerkap

linksboven (1) gaat naar cilinder 1 (vanaf de verdelerkap gezien)
rechtsboven (2) gaat naar cilinder 2
linksonder (3) gaat naar cilinder 3
rechtsonder (4) naar cilinder 4
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

volgorde staat als goed is ook op verdelerkap :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

heej bedankt mede gte rijders
dit zijn tenminste bruikbare antwoorden
ga zo gelijk maar eens aan de slag

heej steven heb je mn spulletje's
nog goed kunnen gebruiken :biertjuh:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ja ok dan
dat heeft dus allemaal niks geholpen

probleem moeilijk starten en in t begin op 3 cilinders(altands dat lijkt zo)
en een vrij laag stationair toerental
ongeveer 1000 toeren p/m(als hij warm is dan start hij perfect)

al vervangen
bougie's +kabels
verdelerkap+rotor
en eigenlijk 0 verschil
is er dan iemand die hier een antwoord op heeft
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ok dan
(~) ec
is er dan niemand die ervaring heeft met dit geweldige probleem

mn dorpels moeten er namelijk binnenkort in worden gebakken
en dan kan hij door de apk
maar dan is het toch wel handig dat hij fatsoenlijk loopt

iemand suggestie's
onsteking, brandstof, computer???
ik weet het echt ff niet
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

valt de auto ook uit als je gas probeert te geven ?

ik gok op een kappotte sensor in je lucht aanzuigbuis , of gewoon een slecht contact. De mijne heeft ook nog wel eens moeite met een koude start , als je wat rommelt aan die sensor gaat het wel weer prima
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven(stk) schreef:valt de auto ook uit als je gas probeert te geven ?

ik gok op een kappotte sensor in je lucht aanzuigbuis , of gewoon een slecht contact. De mijne heeft ook nog wel eens moeite met een koude start , als je wat rommelt aan die sensor gaat het wel weer prima
die sensor in aanzuigbuis die lag er 9 van de 10 keer bij mij uit de buis :D
maar kleppen zijn die al ooit gesteld? en verder geen valselucht? inlaatspruitstukpakking gecontroleerd?
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik was in de tussentijd
ook ff wezen kijken op het volvoforum.
aangezien het zelfde blok dus ook in de 440/460 zit,

en daar las ik inderdaad het zelfde.
morgen weer ff prullen
en hopen dat het gedonder voor ff klaar is

en ja als hij koud is,en je geeft gas
dan is het gelijk klaar

eerst maar eens de stappenmotor controleren
en mocht dat niks worden,
dan laat ik t wel horen
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

kleppen ?
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

supercinq schreef:ja ok dan
dat heeft dus allemaal niks geholpen

probleem moeilijk starten en in t begin op 3 cilinders(altands dat lijkt zo)
en een vrij laag stationair toerental
ongeveer 1000 toeren p/m(als hij warm is dan start hij perfect)

al vervangen
bougie's +kabels
verdelerkap+rotor
en eigenlijk 0 verschil
is er dan iemand die hier een antwoord op heeft
uhh sinds eergisteren heb ik er nog een GTE (BS) bij, en die loopt stationair ongeveer 1000toeren en loopt prima! M'n rode GTE loopt stationair ergens rond de 1100/1200 toeren (vind ik wel wat hoog) maar loopt ook erg netjes hierop.

kan 't niet iets zijn mbt de injectoren?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

GTE (Sjoerd) schreef:
supercinq schreef:ja ok dan
dat heeft dus allemaal niks geholpen

probleem moeilijk starten en in t begin op 3 cilinders(altands dat lijkt zo)
en een vrij laag stationair toerental
ongeveer 1000 toeren p/m(als hij warm is dan start hij perfect)

al vervangen
bougie's +kabels
verdelerkap+rotor
en eigenlijk 0 verschil
is er dan iemand die hier een antwoord op heeft
uhh sinds eergisteren heb ik er nog een GTE (BS) bij, en die loopt stationair ongeveer 1000toeren en loopt prima! M'n rode GTE loopt stationair ergens rond de 1100/1200 toeren (vind ik wel wat hoog) maar loopt ook erg netjes hierop.

kan 't niet iets zijn mbt de injectoren?
een gte hoort niet meer dan 1000 toeren stationair te lopen, anders heb je waarschijnlijk ergens vacuumlek
Plaats reactie