ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Steven
Car: M536

Wil je em naast je coupe rijden of ipv je coupe?

Ernaast kun je em vaak voor een semiklassieker/hobbyauto verzekeren bij diverse maatschappijen. Kost je dan rond de 100-120 per jaar. Maar dan moet je dus wel een hoofdpolis hebben.
Zo heb ik momenteel 1 Laguna als hoofdpolis en de 200SX en AE86 allebei als 'hobbyragbakken'. Over 1,5 jaar is die rolla trouwens volklassieker :pompomcrazy:
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik denk dat je weinig goedkoper ergens anders uitbent ivm het feit dat je (bijna) geen opbouw schadevrije jaren hebt....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven

Juist dan is een semiklassieker verzekering intressant, dan ben je aan vaste lasten voor die auto iets van 250-300 euro per jaar kwijt (incl wb.) nou das echt nix (Y)

En je kunt er nog een fatsoenlijke/zuinige auto naast rijden als die GT ff stilstaat.
Tim
Car: E36 M3

Hij zal er nu naast de Coupe komen ja... Maar waar ben jij bijvoorbeeld verzekerd Steven?

@ Arco: Dat vrees ik ook maar wil toch overal even heen bellen, niet geschoten is altijd mis :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Steven schreef:Wil je em naast je coupe rijden of ipv je coupe?
Wat ik begrepen heb ipv de coupé. Omdat er sprake zou zijn van een auto van de zaak.

@ Tim, toch uit gekomen met je vriendin wat betreft de GTT? :wink:

Edit: Verkeerd begrepen dus 8)
Tim

Frits schreef:
Steven schreef:Wil je em naast je coupe rijden of ipv je coupe?
Wat ik begrepen heb ipv de coupé. Omdat er sprake zou zijn van een auto van de zaak.

@ Tim, toch uit gekomen met je vriendin wat betreft de GTT? :wink:
Een leaseauto duurt nog wel even, of ik moet ineens als een gek gaan leren voor m'n certificaten maar dat gebeurd niet :P

Dus het gaat nu even over de GT als 2e auto :)

M'n vriendin vindt het allemaal wel best, zolang ik straks als een huisje in de picture komt maar geld heb :P
Steven

Ik ben verzekerd bij Allianz, maar bijna elke maatschappij heeft het wel.
Behalve Univé geloof ik :lol:

Ben wel tevree met mijn verzekeraar, omgekeerd niet geloof ik :klop:
Tim

Hoe zou dat nou komen :P Maar ik zal wel even kijken bij Allianz
Gast

als je afgezopen wordt door de verzekering moet je naar belgië verkassen.

1 vw bus: 320€/jaar verzekering, 60€ tax
1 R21T: 180€/jaar verzekering, 350€ tax
Steven

Toch zo heel veel goedkoper ist niet hoor.

Ik heb (met wat schadeverleden):

Laguna:
€580 verzekering (wa)
€720 wegenbelasting (G3)

Corolla AE86:
€110 verzekering (wa)
€204 wegenbelasting

Nissan 200SX:
€110 verzekering (wa)
€392 wegenbelasting

Toch wel een hoop geld bij elkaar :~

Edit: voor 25+ ers heb je nog goedkopere maatschappijen trouwens.
Tim

Nou Allianz is duurder dan bij Unive... Unive komt bij mij neer op 61 in de maand, dan krijg ik over dat bedrag nog 10 of 12 procent korting. Geloof dat als ik hem koop hier maar een verzekering afsluit :)

Maar ik vrees dat ik in Belgie tegen hetzelfde probleem aan loop... Ben gewoon nog een broekie :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:
MartijnG schreef:
Tim_Coupe schreef: Enige wat ik nu weet wat kapot is dat is de tellerset, althans de kilometerteller doet het niet. Sinds de revisie heeft hij ongeveer 5000 km gelopen zei hij...

Maar morgen dus even kijken :)
Kijk ff die stekker naast het luchtfilterhuis na. Is een 6-polig stekkertje ofzo. Bij mij deed de km-teller het ook niet en Paz heeft dat toen gefixt door de pootjes van die stekker wat te verbuigen :wink:
Zal wel even kijken vanavond :)

Maare even wat anders... Waar zijn jullie verzekerd en wat is dus een goedkope verzekeringsmaatschappij? Ik heb de europeesche al gebeld maar die willen me niet... Unive wou me wel maar dat ging 66 euro in de maand kosten voor WA. Nou kan ik nog wel 10% korting krijgen via via daar maargoed.

Hebben jullie nog tips van waar ik hem mogelijk wel zou kunnen verzekeren en dan goedkoper? Ik ben 20, heb 1 schadevrij jaar (Bijna 2) en de postcode is 8017LA

Alvast bedankt! :)
belangrijkste is hoe oud is de auto die je wilt verzekeren
vanaf 20 jaar oud als klassieker te verzekeren voor 220 euro per jaar all risk, schadevrije jaren maakt niet uit
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tim

De GT waar ik naar ga kijken is 19 jaar oud... Zou dus voor volgend jaar eventueel op kunnen gaan :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:De GT waar ik naar ga kijken is 19 jaar oud... Zou dus voor volgend jaar eventueel op kunnen gaan :)
yeps dus praat je maar over drie maanden (Y) (Y)
wij zitten bij NN
Riël
Über-Spammer

Semi klassieker kan ook.

Je moet bij een verzekeringsagent es langsgaan , ken je niemand? Hobbie auto etc et c moet echt wel te doen zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven

Hobbyautos/Semiklassiekers gaan bij Allianz (en andere maatschappijen) al vanaf 15 jaar hoor :p
En besides dat ik 19 was begon ik ook met een GT voor een schappelijk bedrag. Ik heb ook nooit een toeslag voor 'snelle GTI' oid gehad (Y)

Verder moet je niet teveel naar de Independer kijken, een tussenpersoon kan vaak veel meer regelen. Zo heel veel verschillen die maatschappijen nou ook weer niet.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ach bij ons deden ze ook niet moeilijk, die was toen ook 19 jaar oud
gewoon als klassieker
scheelt ook al als je een taxatie hebt (Y)
Tim

Hij is inderdaad wel bijna 20 jaar oud... Klinkt verweg maar t schiet al mooi op :)

Maar ik ben doorverwezen door een maatschappij, ben de naam even kwijt... Maar die hebben me dus doorverwezen naar een assurantiekantoor hier in de buurt. Die konden bij een enkele maatschappij wel wat regelen maar die kwamen in mijn geval duurder uit dan de Unive...

Een oude bekende van m'n ouders werkt wel bij een verzekeringskantoor/assurantiekantoor, kan hem nog wel eens vragen of hij nog wat weet :)
oldskool

Luco/Alpine-racer schreef:ach bij ons deden ze ook niet moeilijk, die was toen ook 19 jaar oud
gewoon als klassieker
scheelt ook al als je een taxatie hebt (Y)
Ja dat klopt heb de mijn Gtt laten taxeren een is nu als semi klassieker all risk verzekerd voor het mega bedrag van 17,50 per maand . (0)
Maarja ben dan ook geen 25 meer . :p
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Betaal voor de Williams € 380 per jaar voor WA Beperkt Casco verzekering en voor de GT (19jaar) € 90,00 per jaar.

22 en 3 schadevrije jaren.

Ligt ook nog aan de regio waar je woont. Steven zal stuk meer betalen dan Tim

Randstad vs "platte land"
Alpine
Contacteer:

Johan schreef:Heb hier nog een set originele veerpoten liggen met originele veren. Deze mag je lenen als je wilt. Ik hoor het wel via PM.
Met dank aan Johan vandaag de APK gehaald (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
-Ray-
Contacteer:

tim al terug?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

WouterW schreef:Betaal voor de Williams € 380 per jaar voor WA Beperkt Casco verzekering en voor de GT (19jaar) € 90,00 per jaar.

22 en 3 schadevrije jaren.

Ligt ook nog aan de regio waar je woont. Steven zal stuk meer betalen dan Tim

Randstad vs "platte land"
Kan ik niet goedkoper via jou? Kep 3 schadevrije jaren... (laatste schade afgekocht) ;)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Hij moest naar groningen toch? duurt nog wel ff dan ;)
Steven

Wie is er met 'm mee dan?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:Hij moest naar groningen toch? duurt nog wel ff dan ;)
Vanuit zwolle valt dat ook nog wel mee.... 8)
-Ray-
Contacteer:

misschien issie vanochtend al vertrokken
Tim

Ben alweer terug hoor :D

Het is een nette 5, is strak gespoten en nagenoeg roestvrij, alleen op het achterscherm zitten blaasjes dus daar komt de roest alweer iets door...

Er zitten ernstig veel rekeningen bij van onder andere de motorrevisie onderdelen, brandstofpomp,, verdelerkap, dynamo, koppeling, allerlei kogels (stuurkogels, fuseekogels)... De punten waarop een 5 wel eens kapot gaat die zijn in ieder geval grotendeels vervangen.

Hij wist niet op hoeveel turbodruk hij draaide, er zat wel een groep A carburateur op.

Er zijn alleen een paar dingen mee; de tellerset is niet goed meer en moet een nieuwe in, hij stottert zo af en toe (geen idee wat het is), deurpanelen zijn niet mooi meer.

Na de vraag of ik er een stukje mee mocht sturen kreeg ik als antwoord dat hij geschorst staat en niet verzekerd is en dat hij dacht dat ik ongetwijfeld goed kon rijden maar dat hij alleen reed... En dat is nou een beetje wat mij tegen de borst stuit... Het is een beetje tegen mijn principes om zonder in een auto gereden te hebben hem te kopen.

Al met al sta ik nog een beetje in dubio en heb dus nog geen beslissing genomen... Er kwam vanavond nog iemand kijken dus even afwachten of hij er morgen uberhaupt nog wel is... Morgen zou ik hem bellen met het definitieve antwoord. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

eerst rijden
al zegt dat ook niet alles
dan verzekerd die hem maar
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Zonder proefrit, zeker laten staan.... :wink:

En die puntjes die je opnoemt moeten toch tot een leuke prijs lijden als ie hem idd. wil verkopen :D
-Ray-
Contacteer:

en dan wil je er alsnog in rijden neem ik aan....

was er iemand met je mee? dat stotteren kan iets heel kleins zijn. roesten doen ze allemaal weer, ligt er ook aan hoe grondig alles aangepakt is.

en niet rijden bij een bezichtiging? kom ik daarvoor helemaal naar iemand toe? ik vraag het altijd als ik ze opbel, anders ga ik er niet eens heen? zelf niet rijden? dan ga ik weer.

deurpanelen zijn er genoeg te vinden op de sloop, er zijn genoeg gewone 5jes geleverd met stoffen deurpanelen die je in nette staat kan vinden.

ik ga absoluut je bezichtiging niet afkraken, maar de redenen die je noemt zijn niet onoverkomelijk. aan de andere kant begrijp ik best dat als dit de eerste 5 is die je bekijkt dat je zo je twijfels over bepaalde dingen hebt.

en ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen zeggen ik bel je morgen wel. pfff kopen of niet kopen, twijfelaars kosten tijd ;)
Tim

Hij begon ook nog over dat hij een blauwe maandag lid geweest is van de RTC maar dat hij na een meeting bezocht te hebben gelijk zich heeft afgemeld ofzo... Hij vond het volk wat er rond liep niets... Veel paardestaart volk :P

Maar dat stotteren, ik las laast hier op het forum dat iemand dat ook had maar het er maar niet uit kreeg, weet alleen niet wie dat nou was...

Kijk, iedere 5 heeft slechte dingen, dat snap ik. Maar je zegt het zelf al een beetje, tis m'n eerste 5 dus ben wel een beetje terughoudend over wat ik wel en niet moet kopen aangezien er een boel rommel tussen zit.
Over die roest, tja als je iets vervangt/nieuwe stukken erin last dan verwacht ik eigenlijk dat het niet binnen no-time weer gaat roesten.

Er is verder niet een 5 kenner met me mee geweest, heb wel de aankooptips van 5gt.nl bekeken...
Steven

Tja ik heb ook wel es aan de andere kant van het land gestaan en daar hetzelfde verhaal gehoord met zo'n schorsing. De vraag 'kan ik ff komen kijken' was van mijn kant ff wat onhandig :p

Ging toen om een bloedmooie RX7 turbo2, maarja ik wilde toch echt weten hoe ie reed. Toch maar laten staan en uiteindelijk die corolla gekocht.

Maar zonder rijden koop ik nix, of het moet een sloper wezen voor heel weinig ofzo. Voor dit soort bedragen kan ie em best ff verzekeren zeg (S)
Gast

of zorg even voor handelaarsplaten (kenteken)
Tom
Moderator
Car: MB

dus hij rijd zelf wel met een geschorste auto? Zo ja, aardige sukkel in mijn ogen. En Waarom moet er een nieuwe tellerbak in dan? Doe niets het? of enkel de km-teller/snelheidsmeter? Dat kan wel eens in de stekker zitten namelijk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten