Hallo, mijn auto start niet meer goed. Ik wil gaan kijken naar de startmotor, omdat ik denk dat daar het probleem ligt. Voordat ik begin, zou ik graag willen weten waar de startmotor precies zit. De Clio is namelijk erg vol gebouwd, dus voordat ik iets begin los te maken, zou ik graag willen weten of ik op de juiste plaats zit.
Heeft iemand idee waar de startmotor van deze auto precies geplaatst zit?
Startmotor Clio '99 1.6 Rxe
-
De motor wil soms niet goed starten. Het lijkt er dan op dat de startmotor het heel zwaar heeft om de motor aan te slaan. Wanneer er een starthulp op de accu wordt gezet, start de motor wel direct. Energieverlies van accu naar startmotor is minimaal. Ik denk dus dat de startmotor aan vervanging toe is.
als ik dit zo hoor zou ik eerder aan een rotte accu denkenmasterdoedels schreef:De motor wil soms niet goed starten. Het lijkt er dan op dat de startmotor het heel zwaar heeft om de motor aan te slaan. Wanneer er een starthulp op de accu wordt gezet, start de motor wel direct. Energieverlies van accu naar startmotor is minimaal. Ik denk dus dat de startmotor aan vervanging toe is.
-
Nee, ik heb alles doorgemeten. Accu is goed. Ik heb zelf even een andere accu erin gehad. Toen hetzelfde probleem. Ook heb ik gekeken of er verlies is in de kabels. Dit is ook niet het geval. Dus het moet toch de startmotor zijn, anders weet ik het ook niet.
-
Het is ZEKER weten NIET de accu. Zoals ik eerder vermeldde heb ik alles al doorgemeten. Dit is gebeurd bij de dealer (die de accu ook heeft belast) en door mijzelf met een multimeter. Daarnaast is toen bij de dealer ter controle NIEUWE accu in gezet. Ook heb ik alle kabels gemeten, of daar eventueel stroomverlies was (kabelbreuk of iets dergelijks). Dit is was ook niet het geval (ook niet bij de massa).
Met de starthulp krijgt de startmotor extra energie, hierdoor heeft de startmotor waarschijnlijk net genoeg power om de motor aan te krijgen.
Af en toe doet de startmotor het, echter wanneer ik een warme motor heb krijg ik de auto niet gestart. Waarschijnlijk heeft de motor dan meer compressie en lukt de startmotor het niet om de auto te starten. Wanneer de auto een tijd heeft gestaan, kan ik de auto soms met moeite starten.
Ik hoop dat dit verhaal duidelijk is. Het is dus niet de accu...een punt waar ik zeker van ben
Met de starthulp krijgt de startmotor extra energie, hierdoor heeft de startmotor waarschijnlijk net genoeg power om de motor aan te krijgen.
Af en toe doet de startmotor het, echter wanneer ik een warme motor heb krijg ik de auto niet gestart. Waarschijnlijk heeft de motor dan meer compressie en lukt de startmotor het niet om de auto te starten. Wanneer de auto een tijd heeft gestaan, kan ik de auto soms met moeite starten.
Ik hoop dat dit verhaal duidelijk is. Het is dus niet de accu...een punt waar ik zeker van ben
Hoi,
heb je uiteindelijk het probleem gevonden? Ik heb sinds een paar dagen exact hetzelfde verhaal met een megane uit 98.
Ik heb juist de startmotor uit elkaar gehaald op de werkbank, borstels geschuurd e.d. zag er allemaal toch mooi uit. Werkt ogenschijnlijk prima zonder belasting. Enkel bij starten in de auto krijgt ie steeds vaker de motor amper rond. Soms is er niets aan hand. De accu is goed.
Bas
heb je uiteindelijk het probleem gevonden? Ik heb sinds een paar dagen exact hetzelfde verhaal met een megane uit 98.
Ik heb juist de startmotor uit elkaar gehaald op de werkbank, borstels geschuurd e.d. zag er allemaal toch mooi uit. Werkt ogenschijnlijk prima zonder belasting. Enkel bij starten in de auto krijgt ie steeds vaker de motor amper rond. Soms is er niets aan hand. De accu is goed.
Bas
-
Hey, ik heb het probleem gevonden.
Het was gewoon de startmotor die vervangen moest worden. In de startmotor liep iets aan waardoor hij niet genoeg power heeft.
Een warme motor heeft meer compressie en is dan moeilijker te starten als de startmotor niet de volledige power heeft.
P.S. sorry dat ik zo laat heb gereageerd, ik krijg blijkbaar geen mail wanneer er een reactie op mijn topic wordt gegeven
Even kijken in mijn instellingen
Het was gewoon de startmotor die vervangen moest worden. In de startmotor liep iets aan waardoor hij niet genoeg power heeft.
Een warme motor heeft meer compressie en is dan moeilijker te starten als de startmotor niet de volledige power heeft.
P.S. sorry dat ik zo laat heb gereageerd, ik krijg blijkbaar geen mail wanneer er een reactie op mijn topic wordt gegeven

Even kijken in mijn instellingen