16v motorkap op rsi

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

heb even een vraagje:

ik heb een clio rsi maar wil hier een motorkap van een 16v (met ingelaste booskijkers en weggewerkt embleem :bang: ) opzetten.
past dit zonder problemen of moet ik hier dingen voor aanpassen.

alvast bedankt.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

in principe past het..eventueel zal de lekbak onder de happer niet helemaal lekker passen, maar das vast wel op te lossen!
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

je bedoelt dat die dicht bij of op het blok komt?

heb namelijk geen idee hoe zo'n motorkap er van de onderkant uitziet.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

zou kunnen dat die tegen het spruitstuk aankomt ja, maar dat weet ik niet precies..
zijn hier ergens vast wel mensen met ervaring daarmee :)
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

als ik in het wie is wie topic kijk denk ik van wel ja :)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

De kap past gewoon 1 op 1, echter moet je, zoals Paul aan aangeeft de lekbak ofwel modificeren, ofwel gewoon weglaten.
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Ik heb eerder ook een 16V kap op mijn RSi gehad (Y) (embleemloze)
en iid de zwarte lekbak aan de binnenkant onder de luchthapper moet
er af anders kan de kap niet dicht

maar verder geen probleem :)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Marieke
Berichten: 3505
Lid geworden op: do 24 nov 2005 22:02

ik ook :)

Vond dat ding (de lekbak) een hele tijd terug en dacht goh, wat doet die nou hier?! Dus ik 'm erop gezet...haha kreeg ik de motorkap idd niet meer dicht :S

Maar is het ook goed voor alle meuk onder de motorkap dat er zoveel vocht bij komt??
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Opzich kan het geen kwaad, het inlaatspruitstuk ligt eronder

wat ik wel had na het wassen van de auto dat er water opt spruitstuk lag
(gaat zo lekker dampen als je weer gaat rijden :lol: )
Renault 19 1.8 16V Cabrio
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

toch een idee om er dan een 16v blok in te leggen. kan die klep iig dicht met bakje eronder :P
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

@maus: wat versta je onder modificeren.

@+clio16v+: past het ook met een laguna 2.0 8v blok :D past het hele blok trouwens wel. heb me een keer laten vertellen van wel. maar een beetje zekerheid kan geen kwaad (voor als ik ooit eens geld en tijd heb).
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom een 2.0 8V uit een laguna? Doe dan een 2.0 16V uit een clio.

Maar dan moet je maar ff zoeken want daar staat ook genoeg over.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

dan weet ik wel zeker dat het past idd. ook met de motorkap :)
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

:up: even stof afblazen.

heb er eentje gevonden voor een mooie prijs. is alleen niet de goede kleur. dus aangezien ik hem toch laat spuiten wou ik gelijk booskijkers aanlassen.
maar wat wordt toegelaten bij de apk/door de pliesie ?

heb namelijk weinig zin om hem weer aan te passen.

en hoe zit het de koplampen. kun je die verder naar achteren stellen ofzo?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, je moet je motorkap iets verder naar voren leggen door carrosserieringen tussen de scharnieren en de kap te leggen.

als je t niet te gek maakt is er niet veel aan de hand. En anders even de orig kap achter de hand houden voor de apk :)
Officieel mag je nie tmeer dan 30% bedekken geloof ik en mag je lichtbeeld niet veranderen.. kortom, niet te extreem, niets aan de hand :)
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

Haas schreef:nee, je moet je motorkap iets verder naar voren leggen door carrosserieringen tussen de scharnieren en de kap te leggen.

als je t niet te gek maakt is er niet veel aan de hand. En anders even de orig kap achter de hand houden voor de apk :)
Officieel mag je nie tmeer dan 30% bedekken geloof ik en mag je lichtbeeld niet veranderen.. kortom, niet te extreem, niets aan de hand :)
thnx.
hoeveel mm moet dit ongeveer zijn dan? valt het oog nog wel goed in de sluiting dan?

zal wel een beetje aan de gang gaan met tape en papier voor het model :)

alvast bedankt maar weer :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die sluiting kan wel wat hebben, dies lang zat ;)

je moet niet te dik plaatstaal nemen en de lassen aan de achterkant goed vlak afwerken. Tis een beetje passen en meten, maar een mm of 4 a 5 moet genoeg zijn. Ook niet te weinig, want dan zetten je lampen krak....
clio1.2pwr
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 21:23

bij rsi ph3 gaat het btw niet passen :wink:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Trust me. I know what I'm doing.
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

tis een phase 1, maar wel met phase 2 strip en achterlichten :smoke:
het heeft allemaal een beetje vertraging opgelopen. mn zwager zou het doen maar die heeft brand gehad in zn loods. maar als het goed is gaan we deze week (eindelijk) beginnen.
Plaats reactie