Een euvel waar de wagen al lang aan lijdt, maar wat nu toch een beetje de spuigaten begint uit te lopen, bij wijze van spreken.
De rode olie komt langs de "stofkappen" naar buiten, één daarvan is nog geen jaar vernieuwd.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Zou ik die nieuwe stofkap niet goed genoeg afgesloten hebben (er wordt enkel een snelbindertje meegeleverd)? Wat is de bedoeling van de leiding die de stofkap inloopt? Zitten er onder de stofkap dichtingen die kunnen verslijten en vervangen worden?
Bedankt,
Gerard
Baccara: olieverlies stuurbekrachtiging
Jep, keerringen.
Die stofhoezen zijn alleen stofhoezen, en houden de stuurbekrachtigingsolie niet tegen.
Ik weet niet of die succesvol te vervangen zijn...je hebt een lekkage-stop additief voor stuurbekrachtiging, dat is te proberen. Anders even een ander stuurhuisje op de kop tikken.
Die stofhoezen zijn alleen stofhoezen, en houden de stuurbekrachtigingsolie niet tegen.
Ik weet niet of die succesvol te vervangen zijn...je hebt een lekkage-stop additief voor stuurbekrachtiging, dat is te proberen. Anders even een ander stuurhuisje op de kop tikken.
-
En die leiding die de stofhoes inloopt is gewoon een ontluchtingsleiding.
Probeer idd zon middeltje eens, heb ooit iemand gehoord bij wie het werkte.
Zo niet, ander stuurhuis, of je bestaande demonteren en reviseren. Nooit gedaan, misschien dat het best meevalt, als je aan de juiste keerringen kunt komen. Of misschien zitten er gewoon rubber O-ringen in?
Probeer idd zon middeltje eens, heb ooit iemand gehoord bij wie het werkte.
Zo niet, ander stuurhuis, of je bestaande demonteren en reviseren. Nooit gedaan, misschien dat het best meevalt, als je aan de juiste keerringen kunt komen. Of misschien zitten er gewoon rubber O-ringen in?
Naja, gezien de montage van zo'n klote stuurhoes, lijkt me montage avn een keerring nog irritanter. Hoe zou ie over de tandheugel gaan, en de kogels etc ?
Ik weet dat bij een VW dat deze keerring vervangen geen zin heeft, als ze lekken zijn ze gaar, wellicht door teveel speling van de tandheugel waardoor ie de keerring toch weer suf drukt?
Ik weet dat bij een VW dat deze keerring vervangen geen zin heeft, als ze lekken zijn ze gaar, wellicht door teveel speling van de tandheugel waardoor ie de keerring toch weer suf drukt?
Volgens het schema in de "Revue Technique Automobile", verbindt die leiding de ene stuurhoes met de andere, en als er inderdaad olie onder die hoes mag zitten, is dat logisch, bij het samendrukken van de ene, moet de olie naar de andere kunnen stromen.
Op f2n.org hebben ze me aangeraden om een serflex te gebruiken om de hoes beter aan te spannen. Voor ik die plaats zal ik direct ook eens nagaan of die leiding niet verstopt is geraakt. Ik had namelijk een gescheurde stuurhoes, dus kan er vuil in gekomen zijn. Ook daar kreeg ik het advies om het hele stuurhuis te vervangen. Maar daarmee wacht ik nog even, ik moet voor eind volgende maand naar de keuring, de serflex moet voldoende zijn om daar voorbij te raken.
Bedankt!
Op f2n.org hebben ze me aangeraden om een serflex te gebruiken om de hoes beter aan te spannen. Voor ik die plaats zal ik direct ook eens nagaan of die leiding niet verstopt is geraakt. Ik had namelijk een gescheurde stuurhoes, dus kan er vuil in gekomen zijn. Ook daar kreeg ik het advies om het hele stuurhuis te vervangen. Maar daarmee wacht ik nog even, ik moet voor eind volgende maand naar de keuring, de serflex moet voldoende zijn om daar voorbij te raken.
Bedankt!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zoals Riël al zegt, is die stofhoes er niet voor de olie. Als daar olie langslekt, komt dat uit het stuurhuis zelf, langs de keerringen. Die keerringen zijn niet te vervangen. Dat buisje tussen de stofhoezen is om te voorkomen dat de hoezen zich bij het sturen opblazen/vacuumtrekken.
Je enige optie is een ander stuurhuis. Als je er op de sloop een haalt van een Clio 1, past dat gewoon. Daar hoef je zelfs de binnenste stuurkogels niet voor over te zetten. Waarschijnlijk is wel de aansluiting op de stuurkolom anders. Je zal dan het bovendeel van je oude stuurhuis over moeten zetten op de nieuwe.
Zijn het niet de keerringen van de ingaande stuuras die lek zijn? Die heb ik met succes vervangen.
Dat middel wat Reinier bedoelt is LeakLock. Daar heb ik nog twee jaren met succes mee rondgereden.
Je enige optie is een ander stuurhuis. Als je er op de sloop een haalt van een Clio 1, past dat gewoon. Daar hoef je zelfs de binnenste stuurkogels niet voor over te zetten. Waarschijnlijk is wel de aansluiting op de stuurkolom anders. Je zal dan het bovendeel van je oude stuurhuis over moeten zetten op de nieuwe.
Zijn het niet de keerringen van de ingaande stuuras die lek zijn? Die heb ik met succes vervangen.
Dat middel wat Reinier bedoelt is LeakLock. Daar heb ik nog twee jaren met succes mee rondgereden.
Ik zal tot ik een nieuwe op de kop kan tikken, een soort LeakLock proberen. In de doe-het-zelf hebben ze twee soorten Bar's Leaks, maar niet de specifieke voor stuurbekrachtiging. Deze voor de radiator zal wel uit den boze zijn, maar zou ik die voor de motor durven proberen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, niet doen. Koop de echte LeakLock, niet dat spul van Bar's Leaks. LeakLock is speciaal voor hydraulische toepassingen.
http://www.leaklock.com/ll_verkoop.php
Mocht het in België niet te koop zijn, dan kan ik wel wat voor je regelen. Het is niet goedkoop, een tweedehands stuurhuis is dan best aantrekkelijk.
Lastig he, aandacht verdelen over twee klassiekers.
http://www.leaklock.com/ll_verkoop.php
Mocht het in België niet te koop zijn, dan kan ik wel wat voor je regelen. Het is niet goedkoop, een tweedehands stuurhuis is dan best aantrekkelijk.
Lastig he, aandacht verdelen over twee klassiekers.

Heb een busje van Bardahl gevonden, specifiek voor stuurbekrachtiging. De man van Leaklock wist me te zeggen dat het product niet vergelijkbaar is, wegens de metalen verpakking. Het was me eigenlijk niet om de verpakking te doen.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ik weet nog wel een baccara voor onderdelen te staan 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
En zouden daar onderdelen bij zitten die van betere kwaliteit zijn dan die van de mijne? Een jammere zaak, zo'n "Baccara voor onderdelen", behalve voor de verkoper.
Bovendien, ik vrees dat ik het probleem wat overroepen heb. Ik gebruik de Baccara nu dagelijks om naar het station te rijden, en dat olieverlies blijkt toch heel miniem te zijn. Toen ik m'n beklag deed had hij een hele tijd stil gestaan op wat maneuvers op de oprit na. Nu, het busje Bardahl ligt klaar voor wanneer het peil weer een beetje gedaald is. Binnen enkele maanden wordt de Baccara m'n hoofdvervoermiddel (tenzij de NSU het haalt, de Yamaha maakt weinig kans gezien de tijd van het jaar).
Bovendien, ik vrees dat ik het probleem wat overroepen heb. Ik gebruik de Baccara nu dagelijks om naar het station te rijden, en dat olieverlies blijkt toch heel miniem te zijn. Toen ik m'n beklag deed had hij een hele tijd stil gestaan op wat maneuvers op de oprit na. Nu, het busje Bardahl ligt klaar voor wanneer het peil weer een beetje gedaald is. Binnen enkele maanden wordt de Baccara m'n hoofdvervoermiddel (tenzij de NSU het haalt, de Yamaha maakt weinig kans gezien de tijd van het jaar).
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ach, ze zijn allemaal even oud. Dus of die onderdelen beter zijn.....?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Die 5 is eigenlijk een "2e" hands met een kleine schade. die mag gewoon voor een zacht prijsje weg.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic