handrem afstellen
Renault 19 automaat 1992. Als ik de handrem helemaal aantrek, dan nog rijdt de auto met stationair toerental weg. Ik heb een trommel achter verwijderd en gekeken. Alles beweegt, ziet er goed uit en de remvoeringen lijken niet versleten. Zit er ergens in of onder de auto een afstelling om de handremkabel strakker te stellen ?
-
- Über-Spammer
dit kun je ook in het *19* topic vragen in het vervolg
hoe hoog kun je hem trekken? als hij een paar tandjes omhoog gaat maar niet remt is je mechanisme waarschijnlijk niet goed meer. is een welbekend probleem.
gaat de handrem zwaar omhoog of soepel?

hoe hoog kun je hem trekken? als hij een paar tandjes omhoog gaat maar niet remt is je mechanisme waarschijnlijk niet goed meer. is een welbekend probleem.
gaat de handrem zwaar omhoog of soepel?
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 11 sep 2007 8:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
x-cuus me
zo dan?! 

In de trommel blokje wat strakker stellen.
Idd net wat riel hierboven al zegt, eerst in de trommel afstellen totdat de voering net tegen de trommel aanloopt, kan je de handrem dan nog steeds te hoog optrekken kan je altijd de kabels nog wat aanspannen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
die kabel zit aan de onderkant van de auto. die loopt door het midden. als je de kabels volgt zie je wel een spanmechanisme. is eigenlijk net als dat je de remkabels van je fiets wat kunt afstellen.
1 trommel eraf
2 maximaal bijstellen
3 beetje gangbaar maken van je mechanisme
4 trommel terug
5 testen
6 eventueel bijstellen door middel van de handremkabels
succes
1 trommel eraf
2 maximaal bijstellen
3 beetje gangbaar maken van je mechanisme
4 trommel terug
5 testen