Clio wordt te warm

Post hier al je vragen over de Clio
Haas
Car: Megane RS

maar als een deel van je radiateur maar warm wordt, zittie OF verstopt OF de aanvoer/afvoer van koelwater is slecht. Je thermostaat al vervangen? (of gecontroleert of die goed was/is? )
Jurien

ja die heb ik al vervangen, alle slangen worden wel warm, alleen vind ik wel dat de slang naar de electrische pomp en door naar het thermostaathuis wel laat warm word, is dat normaal?
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
Haas

die naar je elec waterpomp loopt naar mijn idee nagenoeg geen koelwater door, dus dat kan wel kloppen. Die ander, tsja, eerst stroomt er koud water doorheen he, dus ide wordt later warm.
denk dat je radiateur verstopt zit of er zit een baal lucht in. Goed ontlucht de vorige keer? Nippel open gehad?
Jurien

ja naar mijn weten heb ik hem goed ontlucht, maar ik bedoel de slang vanaf de radiateur, naar de elechtrische waterpomp. daar hoort het dan ook doorheen te stromen lijkt mij. die slang loopt aan de kant van de accu.
Haas

ja, maar waar een pomp zit heb je stromingsverlies en dus stroomt daar minder water doorheen per minuut en warmt dus minder snel op. Welke kant wordt niet warm van de rad, bestuurders of bijrijderskant? heb je die nippel goed open gehad en laten borrelen tot er constant een vloeistofstroom uitkwam?
heb namelijk gewoon t gevoel dat ie niet goed is ontlucht :)
Jurien

heb het wel een tijdje gewoon door laten stromen uit de nippel, maar de bovenkant van de radiateur word niet warm en onderkant wel. ik vind het zelf ook een vaag probleem en vrienden van mij die monteur zijn weten het ook niet.
Haas

alsie koud blijft is de doorstroming kut. Verstopt?
Jurien

ik gooi nog ff een flush door het systeem heen, mocht dat niet helpen dan mag mr renault ernaar gaan kijken.
bedankt voor je ideeen
Haas

prima. PRobeer anders ff een andere radiateur te regelen, Kosten de wereld niet denk ik..
Riël
Über-Spammer

Of n andere koppakking?

Geen druk op t vat? Bedoel als ie boven de radiator koud blijft zit daar constant lucht, als je zeker bent dat je m goed ontlucht hebt (dus er komt water uit de nippel) weet je ook dat ie niet verstopt zit.

Dan is een defecte koppakking/scheur in de kop ineens een optie!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jurien

hoe bedoel je met druk op het vat, het niveau van het koelwater dat stijgt wel in het vat, of heeft dat niks te maken met druk??
Haas

@Riel, hoe kun je goed ontluchten als hij stel ergens halverwege verstopt zit? Of deels verstopt?
Jurien

nou ff een update over mijn probleem:
mijn auto is afgelopen week bij de garage geweest en ze hebben niks kunnen ontdekken :( helaas zit ik nog steeds met het probleem, mijn koppakking is niet kapot want ze hebben tests gedaan en daar was niks raars aan te zien,
wat ze misschien nog wel denken is een scheur in de kop,
mijn vraag is hoe kom je erachter zonder dat de kop eraf moet, of ligt het probleem toch duidelijk ergens anders aan?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

probeer anders eens je auto op een brug ofzo te zetten met de neus wat omhoog, en zorg dat je vaatje van koelvloeistof echt goed afdicht.
Jurien

ok dat kan ik is doen maar wat voor effect heeft dat dan?
Plaats reactie