Xenon in clio RS 2000>>update xenon zit erin!

Post hier al je vragen over de Clio
Hardcore RS

hey, wat heb ik nodig om xenon in de clio te bouwen?

welk type lampen zitten erin H7 dacht ik of niet?(het is HB3>per PB te horen gekregen)

foto: http://memimage.cardomain.net/member_im ... 5_full.jpg

alvast bedankt grts sander
Laatst gewijzigd door Hardcore RS op zo 9 sep 2007 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Sander2

Lees dit topic eens door.

Waarom zou je ervoor kiezen om ook grootlicht te vervangen voor xenon? Ik zou dat dus nooit doen, aangezien je grootlicht niet vaak gebruikt, maar dat is persoonlijk natuurlijk. :)
Hardcore RS

maar moet ik nu de dimlichten vervangen of het grootlicht vervangen door de xenon lampen?
Laatst gewijzigd door Hardcore RS op do 6 sep 2007 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

ik zou de dimlichten doen. Stadslichten doe je niets aan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hardcore RS

je hebt idd gelijk in dimlicht dat is dus HB3 fitting
Laatst gewijzigd door Hardcore RS op do 6 sep 2007 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik neem aan dat je weet dat stadslicht gewoon steeklampjes van 5 Watt zijn?
Hardcore RS

ja klopt idd had ff verkeerd gekeken (S) bedoel dus heletijd dimlicht haha

maarja denk dat ik ze maar eens ga bestellen, opzich is de installatie wel te doen neem ik aan?
Sander2

Hardcore RS schreef:ja klopt idd had ff verkeerd gekeken (S) bedoel dus heletijd dimlicht haha

maarja denk dat ik ze maar eens ga bestellen, opzich is de installatie wel te doen neem ik aan?
Ja is vrij simpel, heb nu 2 auto's gedaan, en dat ging relatief makkelijk. Alleen ff pielen om een goede plek te zoeken voor de omvormers en deze dan vast te zetten.
cliors

De rechter koplamp is het moeilijkst om plaats te vinden voor de balast van de xenonverlichting. Ik heb voor de plaatsing mijn bumper en mijn beide koplampen eruit gehaald. Dit was de snelste en de meest afgewerkte oplossing. Zoals ik al zei, bij de rechter koplamp is het een beetje prutswerk omdat daar de leidingen van de airco zitten.
Hardcore RS

rechts zit toch de lichtfilterbuis? of bedoel je rechts vanaf de andere kant gezien 8)
wienesroa

Tom schreef:ik zou de dimlichten doen. Stadslichten doe je niets aan
Ik heb in mijn vorige auto A6je xenon ingebouwd. Daar heb ik de stadslichten vervangen voor PIAA leds. Wat je bij de meeste auto's met xenon ziet, is dat ze gele stadslichten hebben... Ik overweeg om ook bij de RS deze ledjes om te pluggen... Ziet er mijns inziens strakker uit, kan wel eens kijken of ik nog foto's van de A6 heb, als er interesse naar is?
Hardcore RS

altijd leuk!.

maar waar moeten ze nu komen:

je hebt 3 bolletjes 1 grootlicht en stadslicht(gestreept glas) 2 dimlicht(de heldere) en knipperlicht.

waar moeten de xenon lampen nu in komen?
wienesroa

http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl

Ik heb dat toendertijd via het forum van carfanatics gekocht en was erg te spreken over dat pilot setje! De link hierboven kan je wellicht verder helpen?
Riël
Über-Spammer

x-treme power izjn ook érg goed :bang:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hardcore RS

maar welk bolletje moet ik nu gebruiken?

want ze hebben beiden een andere aansluiting:

je hebt 3 bolletjes 1 grootlicht en stadslicht(gestreept glas) 2 dimlicht(de heldere) en knipperlicht.

waar moeten de xenon lampen nu in komen?
Robke
Car: Lexus IS250

Dimlicht, staat hier boven al meerdere malen vermeld....... (S)
Hardcore RS

okeey, ik wilde dit even zeker weten aangezien iemand mij PB'de die zei dat ik de fitting HB3 moet hebben, maar dat s dus niet het geval ik moet H7 hebben.

zal het voor de zekerheid nog even nazoeken in het boekje en op de lamp zelf.

[img]http://imgdumper.com/file/img/2007/sep/07/img18.jpg[/img]
Hardcore RS

nou van die philips wizard klopt ook nix, op de lamp zelf(DIMLICHT) staat HB3
Senshin

wedden dat je hb3 moet halen, bij mij staat ook heel mooi h7, maar er ging dus ook lekker hb3 in! :)
Renault Clio Sport 172
Chipped / BMC Airbox
Marco (ClioII)

cliors schreef:De rechter koplamp is het moeilijkst om plaats te vinden voor de balast van de xenonverlichting. Ik heb voor de plaatsing mijn bumper en mijn beide koplampen eruit gehaald. Dit was de snelste en de meest afgewerkte oplossing. Zoals ik al zei, bij de rechter koplamp is het een beetje prutswerk omdat daar de leidingen van de airco zitten.
Ik heb dus een tijdje geleden een setje xenon verlichting gekocht van het merk Pilot. Ik ben 2 dagen bezig geweest om die xenon pit te monteren in mijn koplamp maar dat op een 1 of andere manier niet paste. De Clio heeft een beugeltje waar de lamp op rust. Dat beugeltje moest ik op mijn xenon set monteren. Nadat dit gelukt was paste die beugel met xenon pit niet meer in mijn koplamp. De fitting van de xenon lamp was iets dikker dan de standaard lamp. Dus de schroefjes die in de koplamp zitten moesten losser gedraaid worden om dat beugeltje weer vast te krijgen. Dus de bumper moet er voor weg en de koplamp gedemonteerd worden, (omdat er zo weinig ruimte onder de motorkap is kon ik de schroefjes niet losser draaien). Dus ik heb het setje jammer genoeg weer omgeruild.

Moesten jullie deze stappen ook uitvoeren? Of had ik het verkeerde setje gekocht?
blue clio

ik heb pas ook xenon in me clio, echt super licht. maar ik heb het laten inbouwen bij cartrend. het was in 1,5 ingebouwd.

gr.dennis
Hardcore RS

ik heb het vandaag ingebouwd, je hebt dus HB3 nodig

ik heb de set van 2trade4u 129 euro.

alles paste perfect alleen jammer dat de originele kabel van de koplamp zo kort is.

ff een how to!:

1 zoek een plaats waar je de transformatoren gaat plaatsen, ik heb het zo zitten:

4 gaatjes geboord in de zekeringhouder, daardoor 2 tyrips.
[img]http://memimage.cardomain.net/member_im ... 4_full.jpg[/img]

en de andere kant:

geen gaten hoeven boren, afstandshouder tussen motorsteun en transformator gelijmd, 4 tyrips op de originele gaten.

tadaaa:

[img]http://memimage.cardomain.net/member_im ... 5_full.jpg[/img][img]http://memimage.cardomain.net/member_im ... 6_full.jpg[/img]
Sander2

Mooi om te lezen dat het toch gelukt is! Gelukkig heb ik al standaard xenon erin zitten :)
Hardcore RS

ja ging vrij makkelijk aleen lastg dat de originele kabels ne zo lang zijn, die moesten direct op de transformator aangesloten worden.

maar iedereen bedankt voor de hulp (Y) (Y)
wienesroa

je hebt geloof ik aparte starters en aparte weerstanden (balasten). Kijk maar uit waar je die ballasten aan bevestigd, die worden namelijk extreem warm. in mijn ex-audi, is daardoor een gedeelte van de bedrading gaan smelten, heb ik wel vergoedt gekregen btw :) Ondanks dat het mijn eigen schuld was
Hardcore RS

ik dan moet ik eens kijken, vreemd dat ze tyrips meeleveren die kunnen ook niet zo goed tegen warmte dan:S zal eens kijken of mn zekeringkapje smelt of niet (S)
wienesroa

Ja, ik had die toen van een ander merk. En daar zaten ook andere weerstanden bij. Zal vanavond eens kijken of ik nu een fototje kan vinden.
Riël
Über-Spammer

Warm?

Xenon trekt minder vermogen dan gewoon halogeenverlichting, feitelijk moet de boel kouder blijven :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zijn balast zit het hem in, niet de lamp. ergens goed weghangen waar het niks raakt :)
Hardcore RS

valt reuze mee, plastic smelt er iig niet van, gister 3 uur gereden met lampen aan en nix te zien (Y)

en t licht! super :worship:
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ziet er cool uit Harcore RS, zeker met jouw blauwe lakkleur.
Hardcore RS

thx :worship:
Grootje

Heb je de bumper er ook voor weg gehaald??
mijn auto moet namelijk naar de spuiter in verband met schade aan de voorkant kan ik net zo goed even de xenon inbouwen terplekke..

Hoe hebben jullie dat gedaan? bumper en koplamp gedemonteerd?
Hardcore RS

totaal nix

gewoon beetje net plaatsje zoeken zoals ik heb gedaan, en dan vast zetten, als ik het nog een keer zou moeten doen doe ik t niet meer met ty rips maar met een soft soort kit, werkt toch beter.
Grootje

Om de lamp er goed in te kunnen plaatsen hoor ik dat de gehele koplamp gedemonteerd dient te worden of hoeft dat niet perce? want als ik een lampje moet vervangen is dat erg lastig met de airco leidingen!
Plaats reactie