Jesper's witte Clio II

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jespr

Goedendag allemaal!

Het is alweer een tijd geleden dat ik me aangemeld heb hier bij RTC, maar hier dan toch een project topic van mijn wagentje. Ik zal beginnen met hoe ie er eerst uitzag:

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteyes/clio_1.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteyes/clio_2.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteyes/clio_3.jpg[/img]

Het eerste projectje was het maken van een hoedenplank, dit was in een goed weekend vrij snel gedaan. Lastig is die schuinte als het ware van de plank en het maken van de scharnierpunten, maar met wat creativiteit was ook dit vrij snel op te lossen. Hier heb ik helaas nog geen foto's van, maar mochten er nieuwsgierigen zijn, kan dit geregeld worden :)

Daarna heb ik een tijdje lopen emmeren of ik er een sub in zou proberen te maken of niet. Wel, de zus van de vriendin had ook een twingotje gekocht en daar lag een flink exemplaar in. Lang verhaal kort, die ligt er nou in.

Na wat worstelen met die HUGE A$$ kabel heb ik em uiteindelijk in het motorruim weten te krijgen door het rubber waar de kabel doorheen loopt die de motorklep openmaakt. Met hulp van vaseline en een accuboormachine, dat wel. Daarna was het hengelen met een oude fiets-spaak, omdat het echt een gruwelijk punt is waar die kabel dan uit komt.

Gaatje geboord in de accubak, zekering gemonteerd met een boutje en een vleugelmoertje en gaan met die banaan!

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteye ... b1_8x6.jpg[/img]

KimRS vindt de kofferbak setup minder geslaagd... Iets met spanbandjes ofzo :wink:

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteye ... b2_8x6.jpg[/img]

Ik hoop hier op korte termijn nog tijd voor te vinden :beer:
Over Kim gesproken: die had een spoilertje / lange dakrand in de aanbieding! Hartstikke mooi, ook omdat ik hier al naar op zoek was sinds ik de clio heb haha
Nou kim, ipv naar huis, ben ik naar eindhoven gereden om de vriendin op te halen. Toen kwam ik erachter dat ik m'n gereedschapssetje bij had en aangezien ik toch ff moest wachten kon ik het niet laten em er meteen op te zetten. Staat em goed, of wat denken jullie??

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteyes/rear_8x6.jpg[/img]

Ik weet het, tis een zaadfoto, maar ik maak nog wel een mooiere als ie door de wasstraat ofzo is geweest. Het zwart lijkt namelijk mooi over te lopen in de zwarte omlijsting van de achterruit. (Moet ie wel glimmen :D )

Ik kwam voor de spoiler en toen wist ze me ook nog om te praten om er nieuwe type koplampen in te zetten. Heb ik tot nog toe geen spijt van hahaha Nadeel was dat ik even vergeten was dat de oude H3 zijn en de nieuwe H7. Damn man, geen een autobedrijf dacht dat het kon, of wist van zo'n kabeltje om dit om te zetten. De search bood uitkomst :smoke:

Dus ik moest die 2 kabeltjes van Winparts.nl hebben. Om nou alleen die kabeltjes te laten versturen is ook zonde, dus heb ik er maar witte knippers bij gedaan haha.

Hier is de inbouw halverwege:

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteye ... lf_8x6.jpg[/img]

En hier in de mini-fotoshoot istie klaar!

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteye ... al_8x6.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteye ... or_8x6.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteye ... ij_8x6.jpg[/img]

En deze wilde ik jullie niet ontnemen:

[img]http://members.lycos.nl/mickeybrighteye ... ty_8x6.jpg[/img]

Goed, en dan nu het ToDo lijstje:
- Kofferbak opleuken
- Velgjes (dots Imola?? Of RS velgen! ik weet het nog niet en ik moet eigenlijk snel beslissen want ik heb zonet een huis gekocht :biertjuh:
Dus over een aantal maanden als we erin kunnen, dan is het geld snel een heel eind op ben ik bang haha

Tot zover mijn verhaal en ik zal jullie op de hoogte houden!
Laatst gewijzigd door Jespr op ma 5 jan 2009 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Velocity

Ziet er goed uit!!

Leuke velgjes zouden hem goed staan, misschien nog wat lager leggen.
Mark van Nierop
Contacteer:

Welkom...

Denk dat je wel redelijk snel de bak moet vervangen, als je er nu al een tijd ATF olie in hebt zitten :(
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Dnns

welkom hier !
veel suc6 met de clio.. :)
Tim
Car: E36 M3

Mark Coupe schreef:Welkom...

Denk dat je wel redelijk snel de bak moet vervangen, als je er nu al een tijd ATF olie in hebt zitten :(
Ronald heeft ook wel 2 jaar ofzo met ATF olie erin gereden, werkt prima maar tis meer een tijdelijk redmiddel... Vervangen of revisie is wel de beste oplossing :)
Jespr

Oh, ja ik was wel vergeten te zeggen dat er maar een halve liter ATF inzit, de rest is de gewone olie. Maar idd, jullie hebben gelijk, tis een stadsauto geweest volgens mij en ik gebruik em daar ook vooral voor, dus ik maak echt veelvuldig gebruik van de 2e. Toevallig heeft de megane van de schoonouders hetzelfde probleem

Oh en nog een vraagje, ik heb dat dialogys systeem, maar ik kan er eigenlijk niet mee uit de voeten merk ik wel. Ik hoopte op overzichtelijk en snel kunnen zoeken en vinden van bijvoorbeeld het gasklephuis en hoe dat te moeten reinigen. Dat is nml ook nog iets wat ik wilde doen.
Ideeen?
Laatst gewijzigd door Jespr op ma 5 jan 2009 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

zo dat heeft nog 2 weken geduurd voordat dat er dus allemaal op en aan zit. :p

Zit er wel een stuk beter uit als eerst. Vooral die ouwe doffe koplampen.

Begint ergens op te lijken! En wat kim al zij, je moet die sub toch ff anders doen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Mark van Nierop
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:
Mark Coupe schreef:Welkom...

Ronald heeft ook wel 2 jaar ofzo met ATF olie erin gereden, werkt prima maar tis meer een tijdelijk redmiddel... Vervangen of revisie is wel de beste oplossing :)
Ronald heeft vast niet twee jaar met ALLEEN ATF olie gereden ....... :)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
KimRS

Jespr schreef: KimRS vindt de kofferbak setup minder geslaagd... Iets met spanbandjes ofzo :wink:
ja Jesper, zeg nou zelf................ :wink:
Jespr schreef: Ik kwam voor de spoiler en toen wist ze me ook nog om te praten om er nieuwe type koplampen in te zetten. Heb ik tot nog toe geen spijt van hahaha Nadeel was dat ik even vergeten was dat de oude H3 zijn en de nieuwe H7.
kijk, DAT heet nou "zaken doen" :p jammer om te lezen dat het zoveel moeite heeft gekost, dat wist ik niet, dacht dat het gewoon een kwestie van omzetten zou zijn....... maar het is het wel waard geweest! Ik vind m een stuk beter uitzien met mijn ex-spoiler en koplampen :lol: staat m goed, ga vooral zo door!

greetz, Kim
Jespr

M'n wagentje is 1500,- eu meer waard geworden! :D

ahum. Misschien niet helemaal de juiste term, maar ok. Heb em nou een jaar, dus grote beurt en apk. Het telde wel op zeg. Paar bandjes, lekke remtrommels achter, gescheurd spruitstuk :@ en zo nog wat klein spul. Spruitstuk was vooral een jammer verhaal, die vorige eigenaar (of de garage... :gun: ) heeft daar al mee lopen eikelen en een bout afgebroken in het blok. die moest dus uitgeboord en opnieuw getapt worden. En daarvoor moest er natuurlijk weer het eea uitgehaald worden om erbij te kunnen...
Beetje kudt allemaal dus. Na een week deed m'n centrale portiervergrendeling het niet meer, batterijtje gehaald: nix. Sleutel stuk. 106,-. Yay.

Oh en trouwens laatst had ik het volgende, na het wegrijden, koppelen en dan remmen, dan sloeg ie af. Het toerental loopt te ver terug en de 'correctie' komt net te laat. Nu heeft ie het maar af en toe, maar het is best shit als je net een rotonde op jaagt en dan alle lampjes gaan branden en geen stuurbekrachtiging meer hebt... Ik vond zo snel even niet in het forum en de garage kon het ook niet vinden (2x terug geweest).
Hebben jullie ideeen?
Ollie

Gasklephuis al gereinigd?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

stappenmotor? tps sensor? map sensor? Het kan vanalles zijn, begin maar eens met je gasklephuis en stappenmotor, dat komt het vaakste voor :)
Jespr

Oeps, vergeten te melden dat het gasklephuis idd al gereinigd was door de garage. 2x zelfs haha 1e keer zei ie dat het over zou moeten zijn. Volgende ochtend sloeg ie binnen 5km al 6 keer af. Ben toen meteen terug gereden naar de garage. Hebben ze het nog eens onderzocht, maar alleen mijn bevindingen kunnen bevestigen. Hij had het gasklephuis nogmaals gereinigd, maar idd hij merkte ook dat ie terugliep en dan (net iets te laat) weer gas bij regelt om stationair te blijven lopen.

Het advies was dat als ie het weer deed om dan maar weer terug te komen. Nu heb ik het sindsdien nog maar 1 keer gehad (in 2a 3 weken tijd). Ik start voortaan wel anders, eerst de sleutel erin, dan riem om, als de lampjes uit zijn, dan pas starten, maar weet niet of dit er iets mee maken heeft. qua weersomstandigheden heb ik eigenlijk nog niet echt opgelet.

Nu ben ik eigenlijk best tevreden over deze garage, maar ik had het idee dat hier toch wel veel kennis ronddwarrelt :wink: dus wie een idee heeft en een schatting van de te verwachte kosten?

Edit: Ben het forum nog eens afgestruind en ga eerst dus maar alle kabeltjes checken. Zag ergens ongeveer dezelfde probleemomschrijving. Er zat daar een stekkertje los, als je aan de bestuurderskant langs de motor staat links... ofzo. Maargoed, dit weekend/ vanavond eens ff checken.
Jespr

Meh. Nu dat het het kouder en natter wordt doet ie het weer elke dag, 's ochtends en 's avonds... :@
Zojuist dat stekkertje maar eens losgemaakt, als je voor de motor staat, rechtsonder (wit/groen) en die drievoudige rechts achter-boven-op. Nu maar afwachten of het werkt!
Jespr

Sorry, tijdje nix meer van me laten horen, maar de problemen waren opgelost. Weet niet meer precies wat de garage had gedaan, maar ok, het was weg. Ander nieuws: de clio is een maandje ofzo geleden verkocht.

Ik was er wel zo'n beetje op uitgekeken en vond dat het tijd was voor een upgrade (0) Daarom staan er nu een paar dingen op de marktplaats.
- Custom hoedenplank
- Originele dakrand
- Subwoofer

Wie weet is er iemand mee geholpen!
Groeten en wie weet tot spreeks!
Remon

En wat is de opvolger geworden???
ronald-cabrio
Contacteer:

zonde dat je de clio heb verkocht! weet je al wat je er voor terug neemt?
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
Jespr

Ehm ja! Er staat nu een 3 jaar oude zilvergrijze ibiza op sportonderstel voor m'n deur :D :D

Eigenlijk wilde ik wel een zwarte corolla (de laatste voor de Auris) maar die waren toch wel Erg prijzig...

P.S. Ik was nog niet zo ver met de subwoofer advertentie, maar die staat er nu ook op! Weet iemand me trouwens te vertellen wat zo'n beest nog waard is?
Plaats reactie