[5 GTT]Onbekende slang

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
DoubleJ
Contacteer:

Ik ben bezig dumpvalve aan te sluiten op m'n GTT.
Nu zit er op de slang van de intercooler naar de inlaat op de carb, vlak voor de bocht naar de carb toe een vrij dikke slang aangesloten. Deze slang loopt naar het schutbord. Vandaar uit vertakt ie en loopt er een slang helemaal naar de de fan die de carb koelt tegen verdamping, de andere vertakking is een dunnere slang en loopt naar beneden; het was al donker dus kon niet zien waar ie naar toe loopt.
Ik heb een phase 1 slang liggen (intercooler naar carb), maar daar zit ie niet op.
Iemand enig idee waar deze slang voor dient en wat ik ermee moet? laten zitten of de phase 1 slang erop?

Zie foto.

Afbeelding
canonballman

Tja, die anti dampbel percolatie weetikwat zooi....

Ik zeg: in de kliko ermee...

heb daar nooit het nut van ingezien of begrepen....

fase 1 GTT start warm slecht, en is milieu-onvriendelijk, en een fase 2 precies hetzelfde....
Moeven met die zooi dus: extra gewicht, extra kans op storingen, extra kans op irritatie, extra kans op.....??
Steven
Car: M536

Extra kans op het uitfikken van je GT....

Zoals Ome_Reintje al aangeeft, een warme GT start slecht, dus gewoon gas intrappen en een beetje met het gas spelen heb je meer aan dan die electronische wanhoop.
DoubleJ
Contacteer:

Dat heb ik idd al vaker gelezen; maar waar dienen die slangen voor? en wat moe'k dan met die slangen als ik de antipercfan eruit zou halen? :~
Roy
Moderator

Als je die fan eruit haalt, moet je die slangen en zooi aan je schutbord ook eruit halen.
Dan kan je idd je phase 1 slang met dumpvalve omonteren. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Car: M536

Of een dopje van een stoelpoot met slangenklem op dat tuutje zetten :D
Roy
Moderator

Ik heb ook weleens iemand gezien die zn dumpvalve op dat tuutje gemonteerd had. :)
5 GT Turbo '88 GT5
DoubleJ
Contacteer:

Het is idd volgens mij de beste plek voor de dumpvalve.
Maaruh waar is die slang eigenlijk voor? ik wis nie da de turbo ook lucht aan de antiperfan levert of is da om te zorgen dat ie nie in de fik vliegt? :D :D
canonballman

DoubleJ schreef:.
Maaruh waar is die slang eigenlijk voor? ik wis nie da de turbo ook lucht aan de antiperfan levert of is da om te zorgen dat ie nie in de fik vliegt? :D :D
niet allemaal moeilijke vragen stellen waar wij het antwoord ook niet op weten, gewoon de schuur in duiken, die slangenkuil in, overbodige rommel eruit trekken en in de Cliko gooien, en gassen met dat ding. :p
Menno

Die slang is d'r voor om ook de lucht In het inlaatsysteem wat te verversen. Gewoon d'r af gooien, en dat carburateurtje ook, die troep hoort in een museum >-)
rev it like a rental
DoubleJ
Contacteer:

Bij de vertakking bij het schutbord zit een electrisch iets aangesloten. Er verdwijnen 2 elec-draadjes de kabelboom in; weet iemand wa'k daar mee moe ?
Robke
Car: Lexus IS250

Misschien even op je tong houden, maak je wellicht de woorden in je zinnen af in plaats van die puber taal te typen........ (S)

Dat er een stekkertje los ligt betekent niet per definitie dat er iets op aangesloten moet zijn.
Heb je er een foto van?
Abel
Über-Spammer

dat ding is een electriche klep, die gaat open als de antiperculatie fan aanslaat. door die slang word koude lucht in de lucht slangen geblazen zodat de auto warm beter zou moeten starten.

voor orginaliteit zou ik het gewoon laten zitten. helemaal als alles nog gewoon werkt. misschien is het verstandig om de voeding van de ventilator waar die slang vandaankomt af te zekeren met 15A een zekering.

dus het kan geen kwaad.

gewoon in het midden van die slang een dumpvalve monteren
Plaats reactie