
ACT: 5 GT Turbo.
zu spät 

Immer wieder die verdammte Holländer
Is er iemand van de "oude" RTCers die meer foto's heeft van de GTT van Rick;
[img]http://www.5gt.nl/images/d23c2df7b8b67a ... 3-3514.jpg[/img]
[img]http://www.5gt.nl/images/d23c2df7b8b67a ... 3-3514.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
dat is dat ding die de hele dag in de zon had gestaan? dat verhaal?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
De fik erin toch? Lang niets meer van gehoord in elk geval...
Deze toch?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=35
Deze toch?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=35
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgens mij docu moet dat zo zijn, al geloof ik er zelf ook niets van. Kwestie van bestellen en afwachten dan maar ???
Niet goed = > terugsturen.
Niet goed = > terugsturen.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Deze stond te koop in Leeuwarden bij de Saab Dealer-Ray- schreef:**de visch wordt duur betaald tegenwoordig**
is dat die oude van Leon?
Das wel heel groot hoor...
Is het een T3 turbine met T28 compressor? Vrees dattie veels te lomp is.
De MD28R van bijv. Gerry is ook een T28 based turbo, maar daar is toch ook een kleinere compressor opgegaan omdat ie te laat spoelde. Althans bij Job-Turbo destijds wel.
Heb je de waardes van de compressor en turbine? .AR enzo.
Is het een T3 turbine met T28 compressor? Vrees dattie veels te lomp is.
De MD28R van bijv. Gerry is ook een T28 based turbo, maar daar is toch ook een kleinere compressor opgegaan omdat ie te laat spoelde. Althans bij Job-Turbo destijds wel.
Heb je de waardes van de compressor en turbine? .AR enzo.
Had ook wel al het vermoeden dat ie idd wat een de grote kant zou zijn, wacht nog op reactie van de verkoper heb net effe mailtje gestuurd met vraag om wat meer info van de turbo 

R5GTT. Drive it like you stole it
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ach op een turbo2 zit ook een T3 en dat is ook een 1400, het kan dus 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat is toch dat ding van mij/leon?Robert Turbo schreef:Deze stond te koop in Leeuwarden bij de Saab Dealer-Ray- schreef:**de visch wordt duur betaald tegenwoordig**

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wat heeft dat nu weer met honda te makenSteven schreef:Ja op honda shitvics zitten vaak T3/T4 hybrides, gelukkig zegt dat verder weinig![]()
Trouwens AT's en T's spoelen ook behoorlijk laat en kunnen vrijer ademen dan de GT met z'n solexie...
het zit op een 1400 renault en kan dus werken
het is maar net waar je voor kiest en wat je wilt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Komt toch wat meer kijken bij de keuze voor de juiste turbo, hangt van allerlei faktoren af. Elke turbo gaat wel draaien, da's waar.Luco/Alpine-racer schreef:wat heeft dat nu weer met honda te makenSteven schreef:Ja op honda shitvics zitten vaak T3/T4 hybrides, gelukkig zegt dat verder weinig![]()
Trouwens AT's en T's spoelen ook behoorlijk laat en kunnen vrijer ademen dan de GT met z'n solexie...
het zit op een 1400 renault en kan dus werken
het is maar net waar je voor kiest en wat je wilt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja dat snap ik
maar je kan bij een turbo2 toch zien hoe het werkt en wat er anders is dan aan een gtt
maar je kan bij een turbo2 toch zien hoe het werkt en wat er anders is dan aan een gtt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Das toch die turbo van Seger?
Als die foto van de verkoper is, is die niet van Seger. Tenzij die er nog een heeft...
Seger heeft volgens mij geen zwarte GTT en wél injectie.
Ik rijd met een T25/T3, en ik moet zeggen dat ik er niet ontevreden over ben.
Hij spint wel iets later op dan de originele T2 maar dat is logisch.
Door de grotere lucht inlaat van de injectie en een dikke uitlaat spinde de T2 al vòòr 2000 toeren op. Deze grotere begint net onder de 3000 al (of pas) op te spinnen.
Bij 3500 heb ik volle druk. Maar dan knalt ie er ook wel goed in!
Seger heeft volgens mij geen zwarte GTT en wél injectie.
Ik rijd met een T25/T3, en ik moet zeggen dat ik er niet ontevreden over ben.

Door de grotere lucht inlaat van de injectie en een dikke uitlaat spinde de T2 al vòòr 2000 toeren op. Deze grotere begint net onder de 3000 al (of pas) op te spinnen.
Bij 3500 heb ik volle druk. Maar dan knalt ie er ook wel goed in!
