Hallo allemaal,
ik ben tallak en ben nieuw hier. Ik heb een clio 1.8 16v. Ben ermee bgonnen als project en zoals de meesten hier wil je steeds sneller en sneller gaan. Heb er ongeveer 180 echte pk's uit weten te halen, maar zit nu met n probleempje.
Ik reed met de clio (best hard) waarna ik afremde voor de stoplicht. Vervolgens bij het intrappen van mn koppeling merkte ik dat dit stroef ging. ik probeerde de auto in zijn eerste versnelling te zetten maar dit lukte niet. in geen enkele versnelling, ik dacht dat t aan mijn koppelingskabel lag, maar daar ligt t dus niet aan, want deze is pas geleden vervangen. Het lijkt wel alsof hij de versnellingen niet "pakt".
Dus ik met waarschuwingslichten aan en van alles proberen. na een paar minuten schakelde de auto wel vloeiend, maar reed niet. dus in zn één koppeling oplaten komen, maar er gebeurt niks bij indrukken van mn gas lopen de toeren alleen maar op.terwijl hij wel in zn versnelling zit. De auto rijd nu dus niet, en ik vraag me dus af wat dit zou kunnen veroorzaken. Ik dacht zelf aan een kappote bak, of misschien mn koppelingsplaat of allebei. Wat denken jullie ervan?
versnellingsbak??? wie weet wat er mankeert?
Dan ligt waarschijnlijk je borgring van het diff af, effe zoeken hier op het forum is een vaker voorkomend probleem bij versleten bakken.
Heb je ook een vermogensuitdraai van je Clio, want 180 pk uit die 1.8 is wel erg veel?
Heb je ook een vermogensuitdraai van je Clio, want 180 pk uit die 1.8 is wel erg veel?

haha een vermogensuitdraai?? kom maar gewoon een x naar rdam laat ik t je zien in een sprintje. hij gaat wel erg snel. Heb eerlijk gezegd geen vermogensuitdraai, omdat ik bang ben de auto naar de maan te rijden. maar gezien de aanpassingen moet dit wel haalbaar zijn. een vriend heeft 174 pk's met uitdraai (clio 1.8 16v), daarbij komt erbij dat ik zwaarder ben (geluidsinstallatie, en meer opties als hij) en kom hem telkens met gemak voorbij. Met gemak bedoel ik in alle versnellingen.
Maarja over de auto:
ben net langs een garage geweest en t kan inderdaad de borgring zijn. deze kan uit mijn linkeraandrijfas gesprongen zijn en het moet niet zoveel werk zijn.. Ik hoop dat hij voor maandag af is want hij word hoogstwaarschijnlijk verkocht
Maarja over de auto:
ben net langs een garage geweest en t kan inderdaad de borgring zijn. deze kan uit mijn linkeraandrijfas gesprongen zijn en het moet niet zoveel werk zijn.. Ik hoop dat hij voor maandag af is want hij word hoogstwaarschijnlijk verkocht

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik kan je wel vertellen dat 180 pk zonder interne aanpassingen niet zomaar mogelijk zijntallak schreef:haha een vermogensuitdraai?? kom maar gewoon een x naar rdam laat ik t je zien in een sprintje. hij gaat wel erg snel. Heb eerlijk gezegd geen vermogensuitdraai, omdat ik bang ben de auto naar de maan te rijden. maar gezien de aanpassingen moet dit wel haalbaar zijn. een vriend heeft 174 pk's met uitdraai (clio 1.8 16v), daarbij komt erbij dat ik zwaarder ben (geluidsinstallatie, en meer opties als hij) en kom hem telkens met gemak voorbij. Met gemak bedoel ik in alle versnellingen.
Maarja over de auto:
en ik neem aan krukas pk's?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tallak schreef:haha een vermogensuitdraai?? kom maar gewoon een x naar rdam laat ik t je zien in een sprintje. hij gaat wel erg snel. Heb eerlijk gezegd geen vermogensuitdraai, omdat ik bang ben de auto naar de maan te rijden. maar gezien de aanpassingen moet dit wel haalbaar zijn. een vriend heeft 174 pk's met uitdraai (clio 1.8 16v), daarbij komt erbij dat ik zwaarder ben (geluidsinstallatie, en meer opties als hij) en kom hem telkens met gemak voorbij. Met gemak bedoel ik in alle versnellingen.
Dus wel continu sprinten en in alle versnellingen gemzen met dat ding.......en 'm dan niet op een bank durven zetten.......

Dan moet er wel heeeeel veel aan die motor gedaan zijn om dik 100 pk per liter te draaien met een F7P.
Dus als je het niet erg vind, geloof ik er helemaal niks van dat hij 180 pk heeft.
De enige remedie om van het euvel af te zijn is een bakrevisie, een andere borgring springt er meteen weer af zoals hierboven al verteld is.
Dus als je het niet erg vind, geloof ik er helemaal niks van dat hij 180 pk heeft.
De enige remedie om van het euvel af te zijn is een bakrevisie, een andere borgring springt er meteen weer af zoals hierboven al verteld is.
Wat ik zoal gedaan heb aan de clio:Robke schreef:Dan moet er wel heeeeel veel aan die motor gedaan zijn om dik 100 pk per liter te draaien met een F7P.
Dus als je het niet erg vind, geloof ik er helemaal niks van dat hij 180 pk heeft.![]()
andere nokkenassen (294 gr. volgens mij), lichter vliegwiel (motorblok uitgebalanceerd), achterberg computer meer inspuit meer aanzuig (over gehele toerenbereik klimt makkelijk naar de 8000 toeren al doe ik dit liever niet, eps uitlaat (3.0 v6 style) elia spaghetti spruitstuk, luchtfilter met aanzuigbuis richting de linker koplamp voor koude lucht, splitfire bougies en kabels, overigens geen dempers dikke buis van voor tot achter, hogere benzinedruk, carterontluchtigingsfilter weet neit of dit er ook bij hoort (staat mooi onder de kap), veerpootbrug aluminium
exterieur:
auto verlaagd voor meer als achter, sideskirts, andere voorbumper (geen circus-voorbumper, maar een nette ), zijskirts en achterbumper op maat voor de uitlaat afgewerkt met rvs-plaat overigens ook sportgaas, cupspiegels (drupspiegels ook wel genoemd), aluminium ruitenwissers, alien vleugel achterin, cupvelgen met diepe steek/rand, sloten weggewerkt, achterklep strak
interieur:
baccara leder interieur, nog wel netjes, witte tellerbladen, klein leer sportstuur met verchroomde naaf, sportpook ook aluminium, geblindeerde ruiten achter, neon lampjes bij de voeten (kleintjes 1cm diameter) ben vast nog wel iets vergeten de autokleur is zwart 676
maar de garage heeft me net gebeld hij zegt dat het aan mijn koppeling ligt, kosten 400 euro.. Met de versnellingsbak is niks mee aan de hand die is nog goed zegt hij. raar toch, ik dacht meer aan een borgring, maarja ik krijg de auto a.s. maandag weer terug dan hoop ik dat t opgelost is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
haha en dan denk je 180 pk te hebben
wil je dat halen zal je toch echt meer moeten doen dan een ander nokkenstokje en een andere ecu
dat scheelt je hoogstens 15 pk in het gunstigste geval
maar kom je zeker bij lange na niet aan de 180 pk hoor

wil je dat halen zal je toch echt meer moeten doen dan een ander nokkenstokje en een andere ecu
dat scheelt je hoogstens 15 pk in het gunstigste geval
maar kom je zeker bij lange na niet aan de 180 pk hoor
er staan 2 motorblokken te koop op MP
de een met 194 pk geloof ik en de ander met 186 pk als ik t nog goed onthouden heb. Is dit wel mogelijk. t zijn als t goed is gewone 1.8 16v blokken. Een neef van me is namelijk op zoek naar n blok voor zijn 19 16v
de een met 194 pk geloof ik en de ander met 186 pk als ik t nog goed onthouden heb. Is dit wel mogelijk. t zijn als t goed is gewone 1.8 16v blokken. Een neef van me is namelijk op zoek naar n blok voor zijn 19 16v
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kan alleen als er erg veel aan aangepast istallak schreef:er staan 2 motorblokken te koop op MP
-
- Contacteer:
gaat hij ook harder dan 300km/h ?
maar iig heb vorige week precies hetzelfde gehad met me williams,
word bij mij gelukkig allemaal onder garantie gerepareerd

maar iig heb vorige week precies hetzelfde gehad met me williams,
word bij mij gelukkig allemaal onder garantie gerepareerd

ja had jou topic al gelezen..
ik had verwacht dat wij als renault-tuners voor elkaar opkwamen, maar krijg sterk de neiging te denken dat jullie elkaar hier alleen afkraken. Is t zo hard te geloven dat een opgevoerde clio 1.8 16v 180 pk aankan? Het kan in principe wel, omdat peter achterberg er 210 echte pk's uit heeft kunnen halen (1.
en dat dit echt het maximale is wat je uit dit blok kunt halen. maar hij heeft toen ook het hele blok onder handen genomen de cilinderkop bewerkt en dat soort dingen. Maarja.. ik weet wat mijn auto kan en jullie niet... maar ik zeg voortaan wel dat ik 99 kw heb 136 pks heb ik tenminste echt bewijs (autopapieren). Kunnen jullie tenminste normaal met een gerust hart slapen.. tenslotte t is maar n renault die je hier afkraakt
ik had verwacht dat wij als renault-tuners voor elkaar opkwamen, maar krijg sterk de neiging te denken dat jullie elkaar hier alleen afkraken. Is t zo hard te geloven dat een opgevoerde clio 1.8 16v 180 pk aankan? Het kan in principe wel, omdat peter achterberg er 210 echte pk's uit heeft kunnen halen (1.

anyway.. ik wil wel een vermogensuitdraai doen,
ik heb altijd sinds mn 18e in een clio 16v gereden dus weet wel hoe snel ze standaard zijn. Ik rijd in mn eerste versnelling net geen 80 km p/u en met mn vorige clio (origineel) haalde ik 60 bij 100 moest ik in mn 3 gaan. nu gaat hij dik over de 120 in mn 2. onderweg naar parijs heb ik n stukje 240 km/h gereden (best grappig de wijzer ligt dan helemaal naar beneden) met de auto en hij zat toen rond de 6600 toeren, maar hij ging moeizaam harder(lees: heel moeizaam). Dit om een beetje de indruk te krijgen hoeveel vermogen ik ongeveer heb. in mn 4 haal ik de 200, maar ik rijd nooit hoger als de 7000 toeren.
ik heb altijd sinds mn 18e in een clio 16v gereden dus weet wel hoe snel ze standaard zijn. Ik rijd in mn eerste versnelling net geen 80 km p/u en met mn vorige clio (origineel) haalde ik 60 bij 100 moest ik in mn 3 gaan. nu gaat hij dik over de 120 in mn 2. onderweg naar parijs heb ik n stukje 240 km/h gereden (best grappig de wijzer ligt dan helemaal naar beneden) met de auto en hij zat toen rond de 6600 toeren, maar hij ging moeizaam harder(lees: heel moeizaam). Dit om een beetje de indruk te krijgen hoeveel vermogen ik ongeveer heb. in mn 4 haal ik de 200, maar ik rijd nooit hoger als de 7000 toeren.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
achterberg haalde uit een 1800 maximaal 180 pk voor de racerijtallak schreef:ja had jou topic al gelezen..
ik had verwacht dat wij als renault-tuners voor elkaar opkwamen, maar krijg sterk de neiging te denken dat jullie elkaar hier alleen afkraken. Is t zo hard te geloven dat een opgevoerde clio 1.8 16v 180 pk aankan? Het kan in principe wel, omdat peter achterberg er 210 echte pk's uit heeft kunnen halen (1.en dat dit echt het maximale is wat je uit dit blok kunt halen. maar hij heeft toen ook het hele blok onder handen genomen de cilinderkop bewerkt en dat soort dingen. Maarja.. ik weet wat mijn auto kan en jullie niet... maar ik zeg voortaan wel dat ik 99 kw heb 136 pks heb ik tenminste echt bewijs (autopapieren). Kunnen jullie tenminste normaal met een gerust hart slapen.. tenslotte t is maar n renault die je hier afkraakt
die 210 is alleen haalbaar als je hem opboort tot 2.0 liter
en dan nog is 210 pk redelijk veel
en ja als je roept dat je 180 pk haalt zet hem dan op de rollerbank
ik heb een zwaar aangepast blok en daarvan is het vermogen 160 echte wielpk's met sper, dat zal zo rond de 185 a 190 pk's op de krukas zijn
die vermogens die jij noemt red je niet met een chippie en een spaggetispruitstukje
heeft niks met afkraken te maken maar met realiteit
je noemt pk's terwijl je er geen bewijzen van hebt
iedereen kan wel wat roepen he

je bedoelt deze zeker??tallak schreef:er staan 2 motorblokken te koop op MP
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... io-ph1.htm
zijn 2 liter blokken...
Als het een goede F7R zou zijn, had je misschien wel 180 pk gehad met die aanpassingen, maar met een F7P haal je dat nooit.
Ik heb zelf een Clio gehad met 2.0 motor en die had 157,nogwat pk aan de wielen wat ongeveer 180-185 pk zou moeten zijn aan de krukas en aan die motor was meer gedaan dan aan de jouwe.
Het is ook gebleken dat een F7P het opgegeven vemogen maar met moeite en vaak ook niet haalt, waar een F7R het opgegeven vermogen met gemak haalt.
Ik heb zelf een Clio gehad met 2.0 motor en die had 157,nogwat pk aan de wielen wat ongeveer 180-185 pk zou moeten zijn aan de krukas en aan die motor was meer gedaan dan aan de jouwe.
Het is ook gebleken dat een F7P het opgegeven vemogen maar met moeite en vaak ook niet haalt, waar een F7R het opgegeven vermogen met gemak haalt.
@Mrtn: Ik kon vroeger ook 160 km/h in de drie, maar dan draaide hij wel 8000 tpm. Volslagen nutteloos, want boven de 7000 tpm is de gang er wel uit met standaard nokkenassen.
Dit was overigens met de 1.8, met de 2.0 kon ik maximaal 7500 tpm draaien, wat wel nut had door de scherpere nokkenassen.

Dit was overigens met de 1.8, met de 2.0 kon ik maximaal 7500 tpm draaien, wat wel nut had door de scherpere nokkenassen.
SMILLIAW schreef:je bedoelt deze zeker??tallak schreef:er staan 2 motorblokken te koop op MP
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... o-ph1.html
zijn 2 liter blokken...
Ja ik denk dat die het zijn, 2 x 2literblokken klopt. Ik heb net met een clio-expert gesproken en die zegt ook dat ik ongeveer rond de 170 pk's heb. meer zal het niet zijn. Wat hij letterlijk zei: je zal hoogstens 170 echte pk's hebben, dus misschien kan t ook wat minder zijn. hij heeft me ook het verschil uitgelegd tussen echte pk's en wat hij krukas pk's ofzo noemt. Hij zegt die vallen hoger uit. En oja.. ik heb niet zomaar een chipie wat je zou denken, de hele computer is aangepast, en hij deed het alleen als ik de benzine-inspuit ook veranderde want anders viel hij uit en startte niet meer. en nog een klein misverstand: ik heb er niet alleen een spaghetti en n chippie op, er zijn meer aanpassingen gedaan aan de auto. een kwestie van een beetje beter lezen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
het worden al minder pk's
zal me niks verbazen als er uiteindelijk 150 op de bank overblijven
geeft niks hoor, maar zet hem op de bank, dan heb je deze discussies niet
de meeste mensen overdrijven namelijk altijd over hun vermogen
wij noemen dat cafe pk's

zal me niks verbazen als er uiteindelijk 150 op de bank overblijven
geeft niks hoor, maar zet hem op de bank, dan heb je deze discussies niet
de meeste mensen overdrijven namelijk altijd over hun vermogen
wij noemen dat cafe pk's

Dat mensen er zich hier zo druk om kunnen maken 
aan de andere kant, op dit forum en in deze club is er érg veel ervaring met deze motoren

aan de andere kant, op dit forum en in deze club is er érg veel ervaring met deze motoren

Zet alleen vraagtekens bij de opmerking hoe snel standaard 16V's zijn.
Ze zijn niet langzaam, maar om nou te zeggen dat ze snel zijn...
En een clio blok naar 180 PK tillen is een aardig karweitje.
Ze zijn niet langzaam, maar om nou te zeggen dat ze snel zijn...
En een clio blok naar 180 PK tillen is een aardig karweitje.
YEAH! Eindelijk weer een echte PK-discussie-wedstrijd!!!
Wilde bijna zeggen dat het onderhand wel weer eens tijd werd...was al zeker weer 3 weken geleden!!!

Wilde bijna zeggen dat het onderhand wel weer eens tijd werd...was al zeker weer 3 weken geleden!!!

blah blah blah
topic ging volgens mij erover dat die jongen problemen had met zn bak
vervolgens gaat meer dan 50% van de posts over dattie nooit zoveel pk's kan hebben......
jullie lijken wel een stelletje puber wijvvies die een andere meid zien met grotere tieten!
doe ff normaal en als iemand gelooft dattie zoveel pk heeft nou fijn leuk aardig we zien elkaar op de weg....

topic ging volgens mij erover dat die jongen problemen had met zn bak
vervolgens gaat meer dan 50% van de posts over dattie nooit zoveel pk's kan hebben......
jullie lijken wel een stelletje puber wijvvies die een andere meid zien met grotere tieten!

doe ff normaal en als iemand gelooft dattie zoveel pk heeft nou fijn leuk aardig we zien elkaar op de weg....