ik wil op mijn zekering kast van mijn renault 19 een constante plus aansluiting maken en ook een + na contact maken voor mijn elektrische raampjes uit mijn andere topic....
Dan heb ik de raampjes namelijk aan het draaien,
wie kan mij vertellen waar ik deze het beste vandaan kan trekken. Dus welke draadjes ik het beste kan splitsen of pakken voor de plus na contact en welke voor de constante +? en hoe ik deze het mooist in de zekeringkast kan bouwen?
alvast bedankt
vr. groet Rens
+ na contact aansluiting op zekerkast maken,constante + make
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Één vanaf je accu en één vanaf je contact lijkt me het beste...
-
Of je kunt met een relais gaan werken... dan pak je m bijv achter je radio weg.
-
ik heb een aansluiting gevonden van mijn oude alarminstallatie die er ooit gezeten heeft is een plus na contact, nog een hele dikke ook.
Ik denk dat ik die gewoon split en daar 2 draden allebei op aansluit ( wel apart afgezekerd...)
Bedoel ik kan me ramen toch alleen maar bedienen als ie op contact staat, dus dan hoef ik ook niet persee constante + te hebben toch dan kan ik die toch ook van diezelfde draad pakken, maakt voor de werking verder niets uit toch?
Ik denk dat ik die gewoon split en daar 2 draden allebei op aansluit ( wel apart afgezekerd...)
Bedoel ik kan me ramen toch alleen maar bedienen als ie op contact staat, dus dan hoef ik ook niet persee constante + te hebben toch dan kan ik die toch ook van diezelfde draad pakken, maakt voor de werking verder niets uit toch?
-
zou wel 2 draden trekken, voor elk raam 1! maar dat kan idd goed hoor...
-
dan doe ik het gewoon zo, maar nu doet me klokkie het niet meer nu ik die draad van me alarm heb gepakt. Beetje jammer in het boekje staat nie dat me klokje daar op aan gesloten was. beetje jammer denk dat ik nu me klokkie maar apart ergens bij op ga maken want da trekt toch niet zoveel toch? of is dit weer een slecht idee van mij? iemand een beter idee? om het klokje ook weer aan de gang te krijgen?
-
niemand een idee dus? neem ik aan?