Bij een scenic 1.6e bwj 1997 zit bij de km teller geen toerenteller maar een klokje. Zit hier al een voorbereiding voor toch een toerenteller te plaatsen?
Grtz, edgo
Toerenteller mogelijk?
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
ik heb de tekeningen voor me neus gehad,ik moest wat opvragen voor het nos verhaal van mn megane,ik kon duidelijk zien dat er een signaal van de ecu af kwam,aangezien mn nos controler een toerental signaal nodig had,eerlijk gezegt weet ik niet welke aansluiting dat is,soms zit er ergens wel een aansluiting,maar wordt die niet gebruikt,het is ff uitzoeken,je zou eens kunnen vragen aan een dealer in de buurt of ze je te tekening willen laten zien.
bij de oudere modellen van renault kon je dat signaal van de bobine vandaan halen.
bij de oudere modellen van renault kon je dat signaal van de bobine vandaan halen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
een 1.6e is toch niet veel anders dan een 1.4e of zo? Kortom, kan dat niet dan gewoon van de ontsteking af?
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
er zijn voor de 1,6e min 3 uitvoeringen geleverd,in mijn geval heb ik 2 bobines die elk 2 bougies aansturen,sommige hebben gewoon 1 bobine,met 4 aansluitinge,ligt er maar net aan welke je hebt,en als je er 1 hebt net als mij,dan heb je maar half signaal lijkt me,omdat die 2 bobines moet aansturen.
ik weet zeker dat er een aansluiting zit voor een toerenteller,er gaat een apart draad van de ecu naar de tellerbak,voor de toerenteller.
wat het verschil is tussen 1,4e en 1,6e zou ik eigenlijk niet weten.
ik weet zeker dat er een aansluiting zit voor een toerenteller,er gaat een apart draad van de ecu naar de tellerbak,voor de toerenteller.
wat het verschil is tussen 1,4e en 1,6e zou ik eigenlijk niet weten.