hond aangereden
Is er iemand die een link heeft of via zijn werk adressen op kan vragen via een kenteken? Of nog beter dat je kan zien in welke plaats welk kenteken geregistreerd staat? Onze hond is namelijk vanochtend aan gereden en de dader is door gereden. Een voorbijganger dacht het kenteken 44-ST-KB gezien te hebben op een rode auto. Via RDW zag ik dat bij dit kenteken een zwarte auto hoort, dus het is niet het goede kenteken maar zal er dus erg op lijken. De politie is weer eens te lui om dit uit te zoeken dus wil ik er zelf achteraan gaan. De hond heeft gelukkig op een aantal schaaf- en snijwonden en wat kneuzingen er niks ernstigs aan over gehouden.
Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
44-st-kd is een oranje fiat punto, en lijkt redelijk op 44-st-kb.
misschien dat dat helpt?
of je er iets uit kan halen, daarentegen, weet ik niet.. zeker omdat het beestje er, al bij al, redelijk goed vanaf is gekomen...
misschien dat dat helpt?
of je er iets uit kan halen, daarentegen, weet ik niet.. zeker omdat het beestje er, al bij al, redelijk goed vanaf is gekomen...
-
- Car: R5 Alpine Turbo
Klopt helemaal.. opletten dus!Tom schreef:Niet om het een of ander maar is de hond gewoon op de openbare weg aangereden? Terwijl hij los liep? Dan ben je zelf ook strafbaar, die hond mag niet los lopen
Heb in mijn verzekeringsperiode meegemaakt dat een auto, die schade had door een hond aangereden te hebben, de kosten ging verhalen bij de eigenaar van de loslopende hond.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar een motorvoertuig is toch altijd automatisch schuldig? Maar het gaat hier vooral om het feit dat de bestuurder door is gereden.
De oranje fiat had ik ook al gezien, maar weet dus niet waar deze vandaan komt.
De oranje fiat had ik ook al gezien, maar weet dus niet waar deze vandaan komt.
geef je hondje maar een kluifie van me... zielig beestje 

Een B of een D zie je wel op n kenteken in HoofdlettersTheoV schreef:44-st-kd is een oranje fiat punto, en lijkt redelijk op 44-st-kb.
misschien dat dat helpt?

Wat wil je nu helemaal doen dan? Misschien heeft die vent t niet eens gemerkt? Alle respect voor t hondje, maar vind t wat overtrokken. Of reed de bestuurder te hard?
Laatst gewijzigd door Riël op ma 3 sep 2007 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ook al is de hond nog zo schuldig, doorrijden doe je gewoon niet
dit zijn ook de mensen die doorrijden bij de supermarkt als ze je auto raken
echt aso
geef je hond van mij ook maar een vette kluif en een pootje van onze kleine rock

dit zijn ook de mensen die doorrijden bij de supermarkt als ze je auto raken
echt aso
geef je hond van mij ook maar een vette kluif en een pootje van onze kleine rock

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
als er uberhaupt een hond in de buurt van je auto komt, pas je toch al op?! Ik zou voor de zekerhied al stoppen, maar goed..misschien zijn er van die putkoppen.... 

Hij is idd behoorlijk overstuur en is ook behoorlijk bont en blauw. Zal ik doen Martijn
Ik vraag me af wat er in iemand zijn hoofd omgaat als je een hond aanrijdt en daarna gewoon door rijd. Dat het gebeurd is kan hij/zij niks aan doen (al zal er wel te hard zijn gereden), maar voor dat doorrijden heb ik dus echt geen begrip...

Ik vraag me af wat er in iemand zijn hoofd omgaat als je een hond aanrijdt en daarna gewoon door rijd. Dat het gebeurd is kan hij/zij niks aan doen (al zal er wel te hard zijn gereden), maar voor dat doorrijden heb ik dus echt geen begrip...
Alvast iedereen bedankt voor de reacties
Ik was er niet bij, maar er wordt daar vaak te hard gereden terwijl het er onoverzichtelijk is en vlak naast een bos waar altijd honden uit worden gelaten. Deze persoon moet het wel gemerkt hebben want volgens mijn moeder was er nog een aardige klap hoorbaar.

Ik was er niet bij, maar er wordt daar vaak te hard gereden terwijl het er onoverzichtelijk is en vlak naast een bos waar altijd honden uit worden gelaten. Deze persoon moet het wel gemerkt hebben want volgens mijn moeder was er nog een aardige klap hoorbaar.
Zelf heb ik ook een hond en die loopt ook altijd los.
Je rijd gewioon niet door als je een dier aan rijdt, kinderen lopen ook los en kunnen ook zomaar oversteken.
Als je een kindaan rijd ben je ook schuldig ( had je maar langzamer moeten rijden) dus dit is ook strafbaar.
Succes met de hond en de speurtocht naar diegene die het heeft gedaan.
Je rijd gewioon niet door als je een dier aan rijdt, kinderen lopen ook los en kunnen ook zomaar oversteken.
Als je een kindaan rijd ben je ook schuldig ( had je maar langzamer moeten rijden) dus dit is ook strafbaar.

www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Contacteer:
das niet helemaal waar een kind hoeft niet vast en een hond wel.MikeVV schreef:Zelf heb ik ook een hond en die loopt ook altijd los.
Al is dit natuurlijk wel klote, ben je voor de zekerheid al naar de dierenarts geweest?
Zomaar kentekens opzoeken is ook lekker handig..........hoe weet je nou of je de goede hebt??,als je de auto zelf niet eens gezien hebt?, en degene die 't kenteken denkt gezien te hebben niet eens weet om wat voor auto 't gaat!
'T wordt ook zoiezo tijd dat niet aanlijnen ook strafbaar wordt.....

Hoe zielig het ook is voor de hond (ik ben echt geen dierenhater), je zult maar met je motor op je plaat gaan omdat iemand zijn hond los laat lopen en je die voor je motor krijgt. Dus laat, zeker langs een wat drukkere weg, je hond niet loslopen.MikeVV schreef:Zelf heb ik ook een hond en die loopt ook altijd los.
Maar inderdaad, als die bestuurder enig fatsoen in zijn flikker had, dan was ie even gestopt.
Laatst gewijzigd door Arjen op ma 3 sep 2007 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat is al strafbaarFlorus schreef:Zomaar kentekens opzoeken is ook lekker handig..........hoe weet je nou of je de goede hebt??,als je de auto zelf niet eens gezien hebt?, en degene die 't kenteken denkt gezien te hebben niet eens weet om wat voor auto 't gaat!

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja asos in vijfjes met teveel herrieWouterW schreef:zijn wel meer dingen waar ze niet op letten

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je kan goed tussen de regels doorlezenLuco/Alpine-racer schreef:ja asos in vijfjes met teveel herrieWouterW schreef:zijn wel meer dingen waar ze niet op letten![]()

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Er zijn losloopgebieden voor... Maar je vertelde dat het naast een bos is waar veel honden loslopen. Je weet dat op dat soort wegen de auto's hard rijden.dat is al strafbaar
Ik denk niet dat je nog iets van de 'dader' hoort.
Wouter
Als de auto uit Baarn of omgeving komt zou dat wel heel erg toevallig zijn als ik maar 2 letters hoef om te draaien
Het was in een 30km/h zone (zoals heel Baarn eigelijk) en een rustige weg door een wijk heen.
We zijn idd meteen naar de dierenarts geweest, volgens hem niks ernstigs. Eerst dachten ze dat hij misschien nog een klaplong had, maar dat was gelukkig niet het geval. Beestje is wel aardig opgezwollen iig, zal wel wat ribben gekneusd hebben ofzo.
Weet er iemand cker of die gene (als ik hem/haar kan achterhalen) op een of andere manier schuldig is doordat hij/zij doorgereden is? Niet dat het om een schadevergoeding gaat (althans, zolang het beestje er niks aan overhoudt) maar meer om het feit dat ik dan in mijn recht sta en als mijn ouders alsnog aangifte willen doen.

We zijn idd meteen naar de dierenarts geweest, volgens hem niks ernstigs. Eerst dachten ze dat hij misschien nog een klaplong had, maar dat was gelukkig niet het geval. Beestje is wel aardig opgezwollen iig, zal wel wat ribben gekneusd hebben ofzo.
Weet er iemand cker of die gene (als ik hem/haar kan achterhalen) op een of andere manier schuldig is doordat hij/zij doorgereden is? Niet dat het om een schadevergoeding gaat (althans, zolang het beestje er niks aan overhoudt) maar meer om het feit dat ik dan in mijn recht sta en als mijn ouders alsnog aangifte willen doen.
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik kan je in iig vertellen dat het geen verlaten plaats ongeval is die omschreven staat in artikel 7 van de wegenverkeerswet.
Omdat een hond in Nederland wetgeving word omschreven alszijnde een goed, kan er hooguit vernieling te laste gelegd worden.
Omdat een hond in Nederland wetgeving word omschreven alszijnde een goed, kan er hooguit vernieling te laste gelegd worden.