[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Merijn schreef:Oh ja, even een vraagje nog.

De hoofdremcilinder van een CLio 16V is groter dan een originele van de 5. Kan ik die probleemloos plaatsen? Het reservoir gvan de 16V-variant gaat in de weg zitten, denk ik. Kan ik het reservoir van die van de 5 gewoon overzetten? De aansluitingen zitten op hetzelfde punt, dus wat dat betreft zou het moeten passen. Maar just to make sure... :)
Ik zou er meteen een hoofdremcilinder opzetten van een Laguna 2.0 16V RTI.
Die is nog een stuk groter dan van de Clio en in ieder geval zo uitwisselbaar met die van een Clio 16V.

Ik had ook zo'n hrc op m'n Clio zitten en het remde echt super vind ik.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Bart GTT schreef:
Martijn schreef:Ik heb er ook een hoofdremcilinder van een Clio op zitten. Uit m'n hoofd ook van een 16V, is namelijk iets groter dan de standaard versie van de 5. Het paste probleemloos, de aansluitingen zijn gelijk. Doe je niet gelijk een nieuw vaatje? Staat wel net zo mooi. :)
Merk je nu ook dat het beter remt??
Ja, maar het is moeilijk te zeggen waar dat aan ligt: behalve de hoofdremcilinder zijn de voorschijven ook van een Clio 16V en heb ik staalomvlochten slangen gemonteerd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zit dat dash er nou al eens in? :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jazeker... Na veel ge-eikel, maar het is gelukt.

Foto's: http://picasaweb.google.com/Merizzle/DashboardErin
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Robke schreef:Ik zou er meteen een hoofdremcilinder opzetten van een Laguna 2.0 16V RTI.
Die is nog een stuk groter dan van de Clio en in ieder geval zo uitwisselbaar met die van een Clio 16V.

Ik had ook zo'n hrc op m'n Clio zitten en het remde echt super vind ik.
Dan zal ik die nieuwe moeten gaan kopen en dat is nu echt ff geen prioriteit... :) Maar ik zal 'm in overweging nemen. (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ziet er goed uit baas!

Heb je die dempingsplaat nieuw gekocht (die achter je dash zit)? Die van mijn clio is helemaal naar de neuk, alleen nog niet geinformeerd wat een nieuwe kost... :S
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, die is gewoon nog origineel. Dat ding is nog helemaal intact, gelukkig. Ik heb geen idee of ze nieuw te krijgen zijn voor de Clio. Voor de 5 schijnt het nog wel een probleem te kunnen worden, aangezien Matijs zo'n ding ooit besteld heeft en telkens een engelse (stuur rechts) gekregen heeft. Ik weet niet of ie uiteindelijk een goede heeft ontvangen.

Ik zou gewoon effe informeren bij de dealert... Zal alleen niet goedkoop zijn, vrees ik.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat vrees ik dus ook ... :~

ach, zal eens een balletje opgooien bij die malloten. En anders maar een andere ritselen... :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is ie helemaal aangevreten of zo? Nat geworden?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

denk nat geworden ofzo, niet echt een idee ofzo. Die schuimkant is helemaal verpulverd zeg maar, allemaal van die dikke stukken geworden. En hij valt uit elkaar als je m niet aan 10 punten oppakt... :S

hijs gewoon op. Inmiddels ook al in 3 stukken helaas :(
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

leg je er wat anders in?

Die ouwe meuk, tegenwoordig krijg je toch veel mooier dempingsspul...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

jongens, neem es wat detail fotos van die hoofdremcilinders. Ik kan wel wat regelen denk ik.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-jo- schreef:jongens, neem es wat detail fotos van die hoofdremcilinders. Ik kan wel wat regelen denk ik.
Je moet er gewoon een van een laguna hebben . met abs
Maar dan moet je wel je nippels aan passen van je remsysteem ivm. met de grotere diameter van 2 van de uitgangen v/d hoofdremcilinder .
Maar dit is al vaker besproken .
search ?hoofdremcilinder laguna (I)
zie topic :http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
En idd je kan tegen woordig mooi dempings materiaal halen .
Voor verschillende doeleinden. (0)
kijk maar eens by akoestiekwinkel.nl of com .
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Leuk een grotere hoofdremcilinder, maar zolang je geen klauwen hebt met grotere remzuigers heeft het weinig zin.

Tuurlijk is de upgrade van een 5 naar een clio geen gek idee, iets kortere slag is prima. Maar gelijk de 23.8 van een Laguna lijkt mij eerlijk gezegd wat overdone. Of zijn er mensen die daarmee rijden met standaard klauwen, jij soms Party Paul?
Gast

ik vroeg het eigenlijk omdat ik zeer vlotjes aan die van de clio RS kan komen.

Ene...bij AP racing kan je gelijk welke krijgen die je wenst.

@ steven, zijn deze groot genoeg voor een ander hoofdremcilindertje ?

[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/ ... C05822.jpg[/img]

:D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Now were talking ;)

Zal binnenkort es wat pics schieten van wat ik heb liggen.
Nu terug naar Merijns rommel, volgens mij kan dat potje zo over hoor.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Fijne klauwen! :D

Maar de eerstvolgende upgrade zijn de remschijven en die hebben niet echt prioriteit. Want who needs brakes als je auto niet eens rijdt. :P

Bedankt voor de tips!

@Jo: Ik zal morgen even een detailfoto maken van de hoofdremcilinder van een 5je.
Laatst gewijzigd door Merijn op zo 2 sep 2007 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Zo vandaag ff by Merijn geweest.
De tankaansluitingen staan trouwens in het" renault 5 gt turbo coupe uitvoering" boekje dat via de CRS is te verkrygen .
Op bladzijde 25.
Hoop dat je binnkort al je losse onderdelen hebt zodat je vlug een stuk verder komt .
De kleur is wel super. :worship:
Als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen .
Marcel
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Thanks, Marcel! :) Leuk dat je effe kwam kijken. (Y)

Hulp kan ik altijd gebruiken, want die kale amateur... :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Merijn schreef:Fijne klauwen! :D

Maar de eerstvolgende upgrade zijn de remschijven en die hebben niet echt prioriteit. Want who needs breaks als je auto niet eens rijdt. :P

Bedankt voor de tips!

Everybody needs breaks :p :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb nog steeds een uitgeprint werkplaatshandboek liggen van een GTT of een groot deel ervan. Paar honderd blz. denk ik. Als ik je er mee kan verblijden is het voor jou, ik heb er toch niet meer aan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Merijn schreef:Nee, die is gewoon nog origineel. Dat ding is nog helemaal intact, gelukkig. Ik heb geen idee of ze nieuw te krijgen zijn voor de Clio. Voor de 5 schijnt het nog wel een probleem te kunnen worden, aangezien Matijs zo'n ding ooit besteld heeft en telkens een engelse (stuur rechts) gekregen heeft. Ik weet niet of ie uiteindelijk een goede heeft ontvangen.

Ik zou gewoon effe informeren bij de dealert... Zal alleen niet goedkoop zijn, vrees ik.
Ik ben net terug van vakantie, dus zat nog even de vorderingen te lezen.
Die isolatie mat heb ik uiteindelijk 3 keer verkeerd geleverd gekregen, dus dat kan ik niemand aanraden. Uiteindelijk heb ik een engelse gebruikt, gewoon zelf even de gaten overgezet.
De prijs heb ik even opgezocht, dat was €111,63 ex. in 2003. (bestelnummer 77 00 306 550)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Riël Notermans schreef:
Merijn schreef:Fijne klauwen! :D

Maar de eerstvolgende upgrade zijn de remschijven en die hebben niet echt prioriteit. Want who needs breaks als je auto niet eens rijdt. :P

Bedankt voor de tips!

Everybody needs breaks :p :beer:
Ik heb liever brakes, blijft de auto wat langer heel ook. :p :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Matijs schreef: Ik ben net terug van vakantie, dus zat nog even de vorderingen te lezen.
Die isolatie mat heb ik uiteindelijk 3 keer verkeerd geleverd gekregen, dus dat kan ik niemand aanraden. Uiteindelijk heb ik een engelse gebruikt, gewoon zelf even de gaten overgezet.
De prijs heb ik even opgezocht, dat was €111,63 ex. in 2003. (bestelnummer 77 00 306 550)
*boink*

goed..we gaan wat anders zoeken ;) (Y)
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Robke schreef:
Riël Notermans schreef:
Merijn schreef:Fijne klauwen! :D

Maar de eerstvolgende upgrade zijn de remschijven en die hebben niet echt prioriteit. Want who needs breaks als je auto niet eens rijdt. :P

Bedankt voor de tips!

Everybody needs breaks :p :beer:
Ik heb liever brakes, blijft de auto wat langer heel ook. :p :lol:
:D (0)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Even nog een updateje van wat we gisteren gedaan hebben.

- Achterklep gemonteerd
- Raammechanismes schoongemaakt en gesmeerd
- Ruitenwissermechanisme voor/achter uit elkaar, schoongemaakt en gesmeerd
- het 'te-bestellen-lijstje' verlengd... :~
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Foto's! :D

Heb je nog gekeken of de kleur wel klopt met daglicht trouwens?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Robke schreef:
Riël Notermans schreef:
Merijn schreef:Fijne klauwen! :D

Maar de eerstvolgende upgrade zijn de remschijven en die hebben niet echt prioriteit. Want who needs breaks als je auto niet eens rijdt. :P

Bedankt voor de tips!

Everybody needs breaks :p :beer:
Ik heb liever brakes, blijft de auto wat langer heel ook. :p :lol:
Bedoelde ermee dat iedereen pauze nodig heeft, smartass :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

DennisT schreef:Foto's! :D

Heb je nog gekeken of de kleur wel klopt met daglicht trouwens?
Ik zal van de week effe wat nieuwe foto's maken. De kleur... Tja, ik ga er vanuit dat ie nog een keer overgeblazen moet worden. :(
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat een hel.....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad... :( Maar boven de wolken schijnt de zon. :P Komt goed!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

En wat dan als het nog steeds hetzelfde is?
Misschien verstandig om eerst een proefstukje te spuiten?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

idd... zeker als laag bovenop de bestaande lak. Binnenzijde motorkap misschien een idee?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is niet alleen het wolken, er zit ook kleurverschil in de delen. Maar we zullen het wel zien als hij helemaal in elkaar zit. Als hij wordt overgespoten, zal dat in 1 keer zijn. Dus niet alle delen apart van elkaar, zoals dat nu gedaan is.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Latest news... De deuren, achterklep en veerpoten zijn gemonteerd. Het is wel duidelijk geworden dat het kleurverschil zich eigenlijk alleen laat zien tussen de metalen en kunststofdelen... Het is een twijfelgeval of dat verholpen kan worden door 'm opnieuw te spuiten.

Hier een paar fotootjes...

http://picasaweb.google.com/Merizzle/De ... Gemonteerd
Plaats reactie