Hallo.
ik heb een Clio 1800 16V en er een nieuwe versnellingsbak achtergezet.
nu ben ik hem weer aan het opbouwen en zou vandaag de accu plaatsen.
had de massa er al op en 1 draad op de + toen zou ik de 2e draad van de + erop zetten en toen kwamen er allemaal vonken vanaf. toen die erafgehaald en proberen te starten. startmotor slaat wel tegen vliegwiel aan maar gaat niet draaien ofzo. iemand een oplossing??
(draden van de startmotor niet losgehad.)
alvast bedankt
Greetz Daniël
Kortsluiting??
Nee,
je hebt de pasbus van de startmotor vergeten te monteren en nu ziet ie niet goed uitgelijnd op het vliegwiel. Zit de pasbus in de oude versnellingsbak?
Verder:
Heb je wel contactstroom? Alle massakabels gemonteerd?
Vonken komen er altijd wel wat, dat zou kunnen. Aangezien je hem hebt laten zitten en de boel vliegt niet in de fik, is alles ok
je hebt de pasbus van de startmotor vergeten te monteren en nu ziet ie niet goed uitgelijnd op het vliegwiel. Zit de pasbus in de oude versnellingsbak?
Verder:
Heb je wel contactstroom? Alle massakabels gemonteerd?
Vonken komen er altijd wel wat, dat zou kunnen. Aangezien je hem hebt laten zitten en de boel vliegt niet in de fik, is alles ok

jah zou het ook kunnen dat de startmotor kapot is en daardoor kortsluiting maakt? hij moet er toch af. om te kijken of de pasbus erin zit. dat is toch gewoon die bus waar de startmotor mee op zn plek valt? van ong. 1 a 2 cm lang wn 1,5 cm doorsne?
alvast bedankt
Groeten Daniële
alvast bedankt
Groeten Daniële
hey!!
ik heb het probleem al opgelost. + draad op de dynamo zat verkeert.
maar nu ander probleem.
als ik start doven al mijn lampjes en mn startmotor slaat wel aan.
accu is niet leeg want heb owk al met startaccu geprobeert
Iemand daar een oplossing voor??
Greets DAniël
ik heb het probleem al opgelost. + draad op de dynamo zat verkeert.
maar nu ander probleem.
als ik start doven al mijn lampjes en mn startmotor slaat wel aan.

Iemand daar een oplossing voor??
Greets DAniël
-
Als je start ( of je probeert het ) dan doven altijd de lampen en als de motor loopt dan gaan er een paar uit en een paar blijven branden.als ik start doven al mijn lampjes en mn startmotor slaat wel aan.
Tikt de startmotor alleen dan kan het startrelais vast zitten, effe met de hamer een paar tikken geven en dan heb je kans dat hij wat doet.