twingo met 1.8 16V, 2.0 16V?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Jacco Osté schreef:We wachten het ff af (Y)

Een steekproefcontroleur kwam met die antwoorden, vandaar dat we het eigenlijk zwart op wit moeten hebben (Y)
dat zou super zijn zeg
tegen mij zeiden ze dat (terwijl ik een chassisnummer heb, maar niet meer bekend bij de rdw) dat die dan volledig opnieuw gekeurd moet worden
maar ja op de twingo zit nog een kenteken natuurlijk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robke
Car: Lexus IS250

Anders kun je hem altijd nog in Engeland op kenteken zetten en invoeren naar Nederland, wel een dure omweg maar dan staat hij wel legaal op Nederlands kenteken.
Steven
Car: M536

Je moet eens kijken naar de regels voor het bouwen van een kitcar, daar heb je echt enorm veel ruimte voor allerlei ongein.
En zeg nou zelf, dit heeft meer weg van een kitcar dan een twingo :D

Voor de achterkant zou ik een subframe zoeken van een smalle RWD met onafhankelijke vering. Kep nog wel een 200SX frame voor je anders, is alleen wat te breed denk ik.
Voordeel is dat je dan alleen de ophangpunten van het subframe hoeft te maken en je daar je kooiconstructie op kan lassen. En uiteraard je veertorens, maar dasnie zo'n drama.
Zo krijg je een enorm stijf geheel (door die kooi erop te zetten) en tis nog handig met onderhoud ook :)

Die 5GT met 21T motor stond geheel op alpineophanging?
Gast

nope, allemaal zelfbouw

ik ben nog aan het uitzoeken welke naven ik achter ga gebruiken, E30 mssn ?

Wat betreft het sub van de sx, dan zal het handiger zijn er een 21 sub in te leppelen vermits er een paar struise dwarsbalken in komen te liggen
Steven
Car: M536

Heb je een foto van een kaal 21T subframe? Das sowieso niet gek, kun je de hele rimram meenemen incl fusees, alleen de stuurstangen ff vastmaken. Das nog logischer idd.

E30 werkt niet met een subframe geloof ik, das allemaal in de bodem verwerkt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja die witte is volgens mij wel degelijk de basis vaneen alpinesubframe zo te zien
-jacco-
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Jacco Osté schreef:We wachten het ff af (Y)

Een steekproefcontroleur kwam met die antwoorden, vandaar dat we het eigenlijk zwart op wit moeten hebben (Y)
dat zou super zijn zeg
tegen mij zeiden ze dat (terwijl ik een chassisnummer heb, maar niet meer bekend bij de rdw) dat die dan volledig opnieuw gekeurd moet worden
maar ja op de twingo zit nog een kenteken natuurlijk
Vanmiddag duidelijke uitleg gehad (ondanks dat die man slecht te verstaan was en ik op een gegeven moment met 3 telefoons zat :( )

Andere motor = herkeuren a 70 euro
Zwaardere motor (onder 40% vermogenstoename) = herkeuren, paar rondjes kombaan a 385 euro (Even uit mn hoofd, ben papiertje kwijt |: )
En die 70 euro komt daar ook gewoon bij...

Laatste: Zwaardere motor met meer vermogenstoename dan 40% = herkeuren, rondjes kombaan en nog een paar extra proeven (kon ik echt niet verstaan wat ie daarvan maakte :~ ) Hier wordt nog eens 250 euro extra voor in rekening gebracht...

Totale kosten: 70 + 385 + 250 = 705 euro...

Het belangrijkste is wel: De plaatsing van de motor is niet belangrijk!!!
(Ik denk ook dat dat de reden was van mijn misverstand dat het allemaal niets uitmaakte, had het niet helemaal goed onthouden, bedacht ik me toen ik dit hoorde :D )

Al met al is de mogelijkheid er dus wel, alleen de vraag is of dit het allemaal waard is :)

(Persoonlijk: :ja: :p )
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

in principe wel
maar pas op
dit is de standaard keuring
mochten ze dingen niet vertrouwen, kunnen ze extra keuringen per onderdeel doen (dat was tenminste zo)
dus remmen uitlaat enz enz enz
kosten iets van 200zoveel per proef

maar voor 705 euro is het het zeker waard, als die gelijk goedgekeurd wordt
als je een paar keer terug moet wordt het erg kostbaar
en de pest is dat je dus niet weet waar je aan toe bent

wat je kan proberen is als die af is een orienterende afspraak te maken met een keuringsman van de rdw, met de auto erbij
soort adviesafspraak (Y)
Riël
Über-Spammer

Jep, ik heb voorheen begrepen dat het hele grapje, inclusief testen een kleine 1000 euro zou kosten voor volledige keuring (incl. rondje op RDW-baan dus) bij meer dan 40% vermogenstoename.

Als alles degelijk in elkaar geschroefd zit, valt het met het vertrouwen wel mee, die zien vanalles langskomen daar hoor bij de RDW. Dat is dan wel weer fijn in Nederland -> daar kijken ze er nog redelijk nuchter naar. In Belgie beginnen ze er blijkbaar niet aan, en in Duitsland kan ook alles, maar dan volgens hun 'boekje' (van kweetniethoeveel pagina's puntje voor puntje -> impossible) :p

Dus dat verhaal van die 705 euro klopt wel degelijk dan, misschien is het ook 'maar' zoveel.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

misschien toch de racevijf maar eens aanbieden :D :D
legaal racen :D :D
Plaats reactie