[5GTT] Remmen vervangen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
anton
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 aug 2007 19:50

hallo

ik heb even een vraagje.ik heb een maat met een renault 5 gt turbo van 88.nu heeft hij mij gevraagd om hier rondom nieuwe remklauwen schijven en blokken op te zetten.als ik blokken bestel kunnen deze kantelen in de achterste rem klauw.er is er zelfs een uit geschoten en de remdruk was dus weg.weet iemand misschien een goede komplete nieuwe set wat goed werkt voor rondom?en waar niet te veel en liefst geen aanpasingen voor worden hoeven gedaan?

gr anton
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Titel even aangepast. :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... it#1633225

In dit topic vind je oorzaak van je probleem.


Achterremklauwen zijn van clio16v, 19 16v, gtturbo whatever allemaal hetzelfde. Leuke aanpassing is alles (schijven + klauwen vóór) van de clio/19 16v omzetten op de 5. Wel 14" of 15" velgen anders past het niet. De rest is 'screw and play'.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Riël Notermans schreef:http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... it#1633225

In dit topic vind je oorzaak van je probleem.


Achterremklauwen zijn van clio16v, 19 16v, gtturbo whatever allemaal hetzelfde. Leuke aanpassing is alles (schijven + klauwen vóór) van de clio/19 16v omzetten op de 5. Wel 14" of 15" velgen anders past het niet. De rest is 'screw and play'.
je remzadels moeten toch ook van een clio16v, 19 16v zijn ivm met de grotere maat v/d schijf.
gtt 238 mm
16v 259mm
anton
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 aug 2007 19:50

bedankt voor de info iemand nog goede adressen m dit te kopen?

gr anton
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Brezan bv.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe en dat uit jouw mond Arco? ;)
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Arco schreef:Brezan bv.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

arco's onderdelenparadijs was het toch :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

arco`s onderdelen paradijs, voor alle onderdelen de hoogste prijs :p





geintje arco (F)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Brezan en MB Carperformance zijn clubsponsor. (Y)

FUGO Gouda is voor degene die hier bij Gouda e.o. in de buurt wonen.
Ik doe het voor de leuk erbij. :wink: (F) (0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja Brezan is (nog) geen officiele clubsponsor, ik heb alleen destijds een klantennummer laten aanmaken op naam van RTC.

Als het goed is zou de clubsponsorman van hier daar ooit nog es wat mee doen :p
anton
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 aug 2007 19:50

zo ik heb de remklauwen er maar eens afgehaald.
de remblokken zitten veels teruim.er zit een soort vulplaatje tussen de klauw en het blok.wie weet hoe dit hoort te zitten bij de remklauwen achter.voor waren ze al van een clio.

anton
anton
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 aug 2007 19:50

niemand?

anton
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Achter horen er vulplaatjes te zitten bij een 5 GT Turbo ja.
1x linker klauw onderaan
1x rechterklauw onderaan

heb je deze niet, dan zijn ze te bestellen. bij de delaer of automaterialenzaak.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
anton
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 aug 2007 19:50

ik heb ze wel maar ik vind het ggen goed systeem.
passen er achter ook remklauwen van een clio?of hebben die ook die gekke plaatjes?

anton
anton
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 aug 2007 19:50

niemand hier die dat weet?

anton
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Remklauwen en bevestiging is identiek.
Je kunt gewoon een nieuw montagesetje halen, krijg je plaatjes, veertjes en de borgclipjes er bij.
Het werkt gewoon goed als je het gewoon goed in elkaar zet.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hoezo raar systeem?? ken je eens meer met foto's werken bij je uitleg? ik snap er weinig van je probleem..

het is gewoon simpel eenvoudig de remmerij, en als het raar zit heb je gewoon een fout gemaakt..

voor is doodsimpel. Men haalt de klauw los van de rem zadel, je duwt de remcylinder terug je haald de blokken er uit en je maat de gelijders schoon. je plaatst de blokken terug en smeert er ietsje kopervet op de gelijding. klauw terug plaatsen en nieuwe boutjes monteren (zitten bij de blokken)

achter is ook simpel zat 2 bouten boven op de remmen losdraaien zadel+blokken er aftrekken/tikken
remzuiger draaien zodat hij weer naar buiten gaat let op de opening in de zuiger voor het remblokje..

veertje van dat v ijzertje aftrekken en de blokken naarelkaar toe kijpen zo dat ze los gaan zitten en trek dat v ijzertje er tussen uit.
klauw schoonmaken en terug plaatsen met de 2 bouten. de 2 nieuwe blokjes plaatsen en dat v ijzertje netjes terug schijven met kopervet aan bijde zijden.
veertje terug plaatsen zodat het v ijzertje niet er uit kan vallen..


eerts voorzich remdruk opbouwen door te pompen (niet te diep trappen!!)
en rijden maar eerst 200 kilometer niet te hard remmen, anders gaan ze piepen.
Plaats reactie