hallo
ik heb even een vraagje.ik heb een maat met een renault 5 gt turbo van 88.nu heeft hij mij gevraagd om hier rondom nieuwe remklauwen schijven en blokken op te zetten.als ik blokken bestel kunnen deze kantelen in de achterste rem klauw.er is er zelfs een uit geschoten en de remdruk was dus weg.weet iemand misschien een goede komplete nieuwe set wat goed werkt voor rondom?en waar niet te veel en liefst geen aanpasingen voor worden hoeven gedaan?
gr anton
[5GTT] Remmen vervangen
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... it#1633225
In dit topic vind je oorzaak van je probleem.
Achterremklauwen zijn van clio16v, 19 16v, gtturbo whatever allemaal hetzelfde. Leuke aanpassing is alles (schijven + klauwen vóór) van de clio/19 16v omzetten op de 5. Wel 14" of 15" velgen anders past het niet. De rest is 'screw and play'.
In dit topic vind je oorzaak van je probleem.
Achterremklauwen zijn van clio16v, 19 16v, gtturbo whatever allemaal hetzelfde. Leuke aanpassing is alles (schijven + klauwen vóór) van de clio/19 16v omzetten op de 5. Wel 14" of 15" velgen anders past het niet. De rest is 'screw and play'.
je remzadels moeten toch ook van een clio16v, 19 16v zijn ivm met de grotere maat v/d schijf.Riël Notermans schreef:http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... it#1633225
In dit topic vind je oorzaak van je probleem.
Achterremklauwen zijn van clio16v, 19 16v, gtturbo whatever allemaal hetzelfde. Leuke aanpassing is alles (schijven + klauwen vóór) van de clio/19 16v omzetten op de 5. Wel 14" of 15" velgen anders past het niet. De rest is 'screw and play'.
gtt 238 mm
16v 259mm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Brezan bv.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco schreef:Brezan bv.






-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
arco's onderdelenparadijs was het toch



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Achter horen er vulplaatjes te zitten bij een 5 GT Turbo ja.
1x linker klauw onderaan
1x rechterklauw onderaan
heb je deze niet, dan zijn ze te bestellen. bij de delaer of automaterialenzaak.
1x linker klauw onderaan
1x rechterklauw onderaan
heb je deze niet, dan zijn ze te bestellen. bij de delaer of automaterialenzaak.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
hoezo raar systeem?? ken je eens meer met foto's werken bij je uitleg? ik snap er weinig van je probleem..
het is gewoon simpel eenvoudig de remmerij, en als het raar zit heb je gewoon een fout gemaakt..
voor is doodsimpel. Men haalt de klauw los van de rem zadel, je duwt de remcylinder terug je haald de blokken er uit en je maat de gelijders schoon. je plaatst de blokken terug en smeert er ietsje kopervet op de gelijding. klauw terug plaatsen en nieuwe boutjes monteren (zitten bij de blokken)
achter is ook simpel zat 2 bouten boven op de remmen losdraaien zadel+blokken er aftrekken/tikken
remzuiger draaien zodat hij weer naar buiten gaat let op de opening in de zuiger voor het remblokje..
veertje van dat v ijzertje aftrekken en de blokken naarelkaar toe kijpen zo dat ze los gaan zitten en trek dat v ijzertje er tussen uit.
klauw schoonmaken en terug plaatsen met de 2 bouten. de 2 nieuwe blokjes plaatsen en dat v ijzertje netjes terug schijven met kopervet aan bijde zijden.
veertje terug plaatsen zodat het v ijzertje niet er uit kan vallen..
eerts voorzich remdruk opbouwen door te pompen (niet te diep trappen!!)
en rijden maar eerst 200 kilometer niet te hard remmen, anders gaan ze piepen.
het is gewoon simpel eenvoudig de remmerij, en als het raar zit heb je gewoon een fout gemaakt..
voor is doodsimpel. Men haalt de klauw los van de rem zadel, je duwt de remcylinder terug je haald de blokken er uit en je maat de gelijders schoon. je plaatst de blokken terug en smeert er ietsje kopervet op de gelijding. klauw terug plaatsen en nieuwe boutjes monteren (zitten bij de blokken)
achter is ook simpel zat 2 bouten boven op de remmen losdraaien zadel+blokken er aftrekken/tikken
remzuiger draaien zodat hij weer naar buiten gaat let op de opening in de zuiger voor het remblokje..
veertje van dat v ijzertje aftrekken en de blokken naarelkaar toe kijpen zo dat ze los gaan zitten en trek dat v ijzertje er tussen uit.
klauw schoonmaken en terug plaatsen met de 2 bouten. de 2 nieuwe blokjes plaatsen en dat v ijzertje netjes terug schijven met kopervet aan bijde zijden.
veertje terug plaatsen zodat het v ijzertje niet er uit kan vallen..
eerts voorzich remdruk opbouwen door te pompen (niet te diep trappen!!)
en rijden maar eerst 200 kilometer niet te hard remmen, anders gaan ze piepen.