turbodruk r5 gtt
De standaard T2 turbo kan 1,2 bar aan, maar of de motor dat ook leuk vindt... Niet zonder iets aan de carburateur aan te passen in ieder geval. Maar denk ook eens aan je koelsysteem, de koppeling, de intercooler (standaard IC ontploft bij die druk), een externe oliekoeler, etc etc...R5GTTurbo schreef:Wie weet en kan me uitleggen hoeveel bar mijn turbo aan kan..?
-
Genoeg tips hier te vinden hierover..R5GTTurbo schreef:Wie weet en kan me uitleggen hoeveel bar mijn turbo aan kan..?
Mijnes is regelbaar tussen de o,6 en 0,9 bar.
Hiervoor is wel de carberateur sproeierbezetting verandert, en ook de intercooler is een FMIC geworden ipv de originele.
Tevens is er een dikkere koppakking gemonteerd.
De standaard intercooler zou je ook kunnen gebruiken, en de tips zijn hier ook te vinden.
Strap om de IC wordt het meest gebruikt.
Andere renault's die ik heb gehad gewoon basis koppakking, strap om de IC, standaard carberateur.. 0,9 bar...
-
Lijkt mij meer een topic voor techniekje motorDennisT schreef:Volgens mij is dit een vraag, geen project...
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
topic verplaatst 

t2 kan veilig 1 bar aan.. hij haalt de 1.2 maar dan word zijn levens duur erg kort.
hou rekening met je carburateur, die moet je aan passen voor hogere drukken. Er word vaak gezecht dat je veilig tot 0.9 bar kunt gaan. 1 streepje voor het roode op de meter. alleen check je slang naar de interieur meter op lekage
hou rekening met je carburateur, die moet je aan passen voor hogere drukken. Er word vaak gezecht dat je veilig tot 0.9 bar kunt gaan. 1 streepje voor het roode op de meter. alleen check je slang naar de interieur meter op lekage