Wiellagers clio

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Vojnar

heren van het goede leven,

ik heb het idee dat mijn wiellagers van m'n clio versleten zijn, het klinkt alsof de wielen een beetje aanlopen/zoemen...
is er een kans dat de boel ineens vastloopt? ga dit weekend even een nieuw setje regelen, moet dus tot zondag in ieder geval kunnen rijden.. groot risico?

ben niet een echte autokenner en kon het antwoord niet direct vinden op het forum :(

thanks.
canonballman

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een versleten wiellager ineens vastslaat, ook niet van gehoord. Dan moet je wel erg lang doorrijden denk ik....
geen zorgen dus!
Robke
Car: Lexus IS250

Ik ben ooit eens zo lang doorgereden met een rot wiellager dat er bijna alleen nog maar vierkant kogels in het lager zaten. :lol: :lol:
Hij rolde nog wel, alleen begon het wiel toen wel heel erg te zwalken. :D
jiggy
Contacteer:

ik heb ongeveer ook nog halfjaar doorgereden met een rechts achter versleten wiellager. ik dacht al die tijd dat de einddemper tegen de carrosserie aan kwam (nou was dat ook zo maar dat hoor je dus niet) , maar bleek dus een versleten wiellager te zijn. kan op een duur echt een behoorlijk zwaar geluid worden. welke wiellagers is bij jou versleten? anders heb ik nog wel de twee naven voor de voorzijde met bijna nieuwe wielllagers en dan ben je ook een stuk goedkoper uit.
Vojnar

bedankt voor alle reacties

het klinkt alsof achter meer versleten is dan voor, maar ik vervang ze allemaal tegelijk...

op hbase.nl zie ik wiellagers staan, ik neem aan dat een clio zonder abs de kleine maat wiellagers heeft?
jiggy
Contacteer:

clio 16v en williams hebben de grootste ongeacht abs of niet. en de rest heeft de kleine, weet niet hoe het zit met de clio rsi.
Vojnar

oke kga het regelen, bedankt.
Robke
Car: Lexus IS250

Er zit volgens mij wel degelijk verschil in wiellagers voor de ABS en non-ABS versies van de 16V's. Ik geloof dat de ABS wiellagers groter zijn.

Die van de achterkant zijn wel hetzelfde.
jiggy
Contacteer:

Robke schreef:Er zit volgens mij wel degelijk verschil in wiellagers voor de ABS en non-ABS versies van de 16V's. Ik geloof dat de ABS wiellagers groter zijn.

Die van de achterkant zijn wel hetzelfde.
volgens mij niet want mijn clio heeft geen abs, maar moest wel de grote versie hebben.
Bart V

Lagers zijn hetzelfde.
Vojnar

dus voor mijn non-abs non-16v clio rsi uit '93 de maat: 37X72X37MM voor de voorwielen bestellen? in plaats van 37X72X35MM..

grtss
Bart V

Als dat slaat op de maataanduiding zit er dus wel een verschil in. Ik weet alleen dat bij de 16V modellen er geen verschil zit in de maten zit van de lagers.
PatrickClio

ook ik heb een versleten en zoemend lager rechtsvoor... komende zaterdag wil ik naar italie rijden plusminus 3500km heen en terug... m'n gevoel zegt vervangen, maar daar heb ik geen zin.. met mogelijk problemen op vakantie... wat zou het ergste scenario kunnen zijn? warm/vastlopen van het lager?
Riël
Über-Spammer

Nee, de hele weg dat gezoem :lol:

Joh, laat daar effe een lagertje in persen, is toch geen heftige ingreep of wel?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PatrickClio

lijkt me ook niet.. heb alleen weinig tijd om dat te realiseren :( zijn het overigens deelbare lagers?
Plaats reactie