ik heb een Megane Coupe uit 1999 (nog net ph1) met een 1.6e blok er in.
nou heeft hij de laatste tijd regelmatig dat ie 's morgen slecht wil aan slaan (alleen met een dot gas er bij wel)
en al sie eenmaal gestart is dat ie niet vooruit te branden is (alsof ie op 3 cilinders loopt) en als ik stil sta zomaar afslaat.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
- boogie's zijn al vervangen.
Megane slecht starten en beroerd lopen
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Controleer het slangetje eens tussen het inlaatspruitstuk en de MAP-Sensor, dat is dat zwarte kastje met GM (General Motors.. kan er ook niets aan doen) er op met een zwart slangetje aan de onderkant en een groene 3 polige stekker, deze slangetjes willen wel eens lek raken waardoor de onjuiste waarde aan de ECU doorgegeven wordt, geeft in ieder geval zulke problemen
idd ja controleer dat slangetje is, maak tevens is de stappenmotor schoon!
dit is een veel voorkomend probleem bij de 1.6e modellen (ja heb er zelf ook last mee gehad!)
voor fotos en duidelijke uitleg voor het reinigen van de stappenmotor en het slangetje van de map sensor moet je ff kijken bij de collegasite
http://www.meganeclub.nl
hier staat precies hoe of wat!
is het dit niet (denk het voor 75% wel) vervang dan de bobine is......
veel suc6
dit is een veel voorkomend probleem bij de 1.6e modellen (ja heb er zelf ook last mee gehad!)
voor fotos en duidelijke uitleg voor het reinigen van de stappenmotor en het slangetje van de map sensor moet je ff kijken bij de collegasite
http://www.meganeclub.nl

hier staat precies hoe of wat!
is het dit niet (denk het voor 75% wel) vervang dan de bobine is......
veel suc6
thanks
Ik ga vanavond wat dingen proberen hopelijk is het dan opgelost
2 maanden terug had ik dit ook al en toen heb ik de boogie's vervangen en leek het opgelost, maar begon van de week te stotteren.
Ik ga vanavond wat dingen proberen hopelijk is het dan opgelost

2 maanden terug had ik dit ook al en toen heb ik de boogie's vervangen en leek het opgelost, maar begon van de week te stotteren.
dit is het niet. slang is niet gescheurt en de stappen moter is nu schoon maar loopt nog steeds beroerd.
lijkt op de bobine. 2 en 3 lopen namelijk niet mee, stationair.
Iemand nog een bobine liggen
Afbeelding
lijkt op de bobine. 2 en 3 lopen namelijk niet mee, stationair.
Iemand nog een bobine liggen
Afbeelding
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer: