schokdempers

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
psyconaught

ik moet mijn schokdempers vervangen.
nu wil ik ook meteen de auto gaan verlagen.
moet ik dan ook kortere schokdempers nemen ?

+ het blok maakt stationair in een keer uit het niets toeren tot 3000 rpm of meer wat kan dat zijn ?

groeten thomas
cabrio wim

Ligt eraan hoeveel je wilt zakken. als je het goed wilt doen en niet wilt stuiteren kun je het beste instelbare schokbrekers met vaste veren kopen. Kost wat maar dan heb je ook wat.
[img]http://www.extreme-carstyling.nl/afbeel ... oefset.jpg[/img]

Tot 30 mm kun je met orginele schokbrekers, wil je lager moet je alles vervangen.
Denk er ook aan dat je na het verlagen terug je auto laat uitlijnen.
jacques

Je tweede vraag:
Het stationair toeren tal; Waarschijnlijk de stappenmotor. Is al vaak besproken. Of reinigen met bv. remmenreiniger en dan een beetje WD40 of gewoon vervangen. De laagste prijs is momenteel in Duitsland 113 Euro en de Dealerprijs ca 160 Euro.
Martijn Kool

cabrio wim schreef:Ligt eraan hoeveel je wilt zakken. als je het goed wilt doen en niet wilt stuiteren kun je het beste instelbare schokbrekers met vaste veren kopen. Kost wat maar dan heb je ook wat.
[img]http://www.extreme-carstyling.nl/afbeel ... oefset.jpg[/img]

Tot 30 mm kun je met orginele schokbrekers, wil je lager moet je alles vervangen.
Denk er ook aan dat je na het verlagen terug je auto laat uitlijnen.
volgens mij kun je wel iets verder dan -30mm hoor. -50 is volgens mij de max.
cabrio wim

Vanaf 40mm werken je schokdempers niet goed meer, meestal krijg je dan het effect dat wanneer je over een drempel rijd o.i.d. dat de auto na invering naar boven stuitert. (lees meer opwaartse beweging)
Plaats reactie