Acculampje

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Vojnar

Heren van het goede leven,

sinds gister brand mijn acculampje, het lijkt alsof de v-snaar die de dynamo aandrijft is uitgerekt ofzo, als de motor stationair loopt slipt ie over de dynamo, en bij hogere toeren heeft ie af en toe grip... zijn die snaren makkelijk zelf te vervangen of beter bij een beunhaasje laten doen?

merci.
cabrio wim

Is niet uitgerekt maar versleten, als het geen multi riem is kun je dit echt wel zelf. Spanning van de riem is ong. na aanspannen 1,5 cm indrukbaar of kwartslag draaibaar.
Vojnar

heb het probleem gevonden,
de dynamo was iets gezakt, waardoor de riemspanning vrijwel eruit was...
dus ik meteen die dynamo weer op z'n plek gehesen en vast gedraait, bij een beetje gas, zakte hij weer...
na 10x proberen eindelijk een stand waarin hij wel blijft hangen.. maar goed het zal wellicht nog weleens gebeuren..
vind het een raar systeem dat de dynamo maar aan 1 bout hangt en als de bout iets los gaat de dynamo dus meteen zakt...

nog tips voor me? andere bouten+moeren zodat hij wat steviger blijft hangen? of hulk hogan de moer laten aandraaien...

grttts
Maarten-Jan
Car: R19.R

Aan 1 bout? Dan mis je er 2 volgens mij
Vojnar

o? die van mij hangt aan 1 lange bout met een moer erop gedraait...
cabrio wim

Maarten-Jan schreef:Aan 1 bout? Dan mis je er 2 volgens mij
Inderdaad, normaal onder een lange of twee korte en boven een waar je met kunt stellen.
Vojnar

ja het stelmechaniekje onder is helemaal weg :(
vandaag accu leeg, stond stil.. ff provosorisch met metaaldraden die dynamo vastgezet en naar huis gereden....

morgen ff een nieuwe spanmechachaniek regelen... :(
Plaats reactie