Jemig das echt zuur Maar de baan op is toch betalen voor het weekend of niet bij de dnrt. Met die speciale as moet het toch wel lukken!
Ik hoorde trouwens dat een aantal uit de toer in de sport moesten rijden omdat ze te hard gingen?
dan was die oude as wel door een goeie lasser gelast en die nieuwen niet.
ik las dat soort dingen altijd met exotische toevoegingen gaan nooit meer stuk
mark 5t schreef:dan was die oude as wel door een goeie lasser gelast en die nieuwen niet.
ik las dat soort dingen altijd met exotische toevoegingen gaan nooit meer stuk
Luco, bedankt voor de gastvrijheid zaterdagmiddag.
Zonde dat je niet kon racen... Volgende keer beter.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t schreef:dezelfde lasser zegt nog niet dat ie het op dezelfde manier of dezelfde materialen gebruikt heeft
En dan is de vraag hoe gecertificeerd is die lasser? Volgens mij last Kielman ook voor de hobby bob. (nix mis mee verder).
Materiaalkeuze is ook belangrijk en hoe je em laat afkoelen en of je evt. voorverwarmd.
Lasproces is eigenlijk een kutproces omdat je mooi gevormd staal opnieuw smelt en met gemak naar de klote helpt.
Controleer jij bijv. je eigen lasssen wel eens met röntgen- en/of ultrasoonapp. Mark?
mark 5t schreef:dezelfde lasser zegt nog niet dat ie het op dezelfde manier of dezelfde materialen gebruikt heeft
En dan is de vraag hoe gecertificeerd is die lasser? Volgens mij last Kielman ook voor de hobby bob. (nix mis mee verder).
Materiaalkeuze is ook belangrijk en hoe je em laat afkoelen en of je evt. voorverwarmd.
Lasproces is eigenlijk een kutproces omdat je mooi gevormd staal opnieuw smelt en met gemak naar de k*%$e helpt.
Controleer jij bijv. je eigen lasssen wel eens met röntgen- en/of ultrasoonapp. Mark?
zijn alledrie door kielman gelast
maar goed dat is een gepasseerd station
nu komt er een speciale as
ja, die man is de bom!
zag gister bij rtl gp oid bij crashes nog een klappertje van Olav Mol in t dtcc ergens in 97 geloof ik, daar kwam mijn held ook nog voorbij stuiven;)
Vandaag donderdag 9 april was het dan zover, op pad met de combinatie om 10, 11 en 12 april mijn eerste wedstrijd in het DSC te gaan rijden.
Maar een halve dag gewerkt en snel naar huis om de Supercopa op te laden en richting Spa te vertrekken, de camper hadden we woensdagavond al geladen. Om een uur of twee vertrokken richting Spa, toen we aankwamen waren er al veel teams aanwezig en was het dus al lekker druk.
Wel nog een tijdje moeten wachten op de rest van het team omdat die niet zo vroeg weg konden, we waren best benieuwd naar de tent, die hadden we nog niet gezien. Toen de rest van het team aankwam eerst koffie gedronken en toen maar begonnen met het opbouwen van de tent, wat een gevaarte zeg, maar erg mooi. Om half twee snachts was het allemaal bijna klaar maar hadden we er genoeg van en zijn we lekker naar bed gegaan.
Vrijdagochtend de tent verder afgebouwd en daarna de auto klaargezet. Ik ben me intussen in gaan schrijven en daar bleek dus dat je in de DSC eigenlijk een eigen transponder moet hebben, probleem want die heb ik niet, gelukkig konden we een transponder huren. Wel met de mensen van AMB staan praten en voor ik er erg in had liep ik met een X-Next terug naar de tent, een X-Next is een scherm waarop je kan zien hoe snel de concurrentie is en op welke positie je rijdt, tevens geeft die de achterstand op je voorganger aan en de voorsprong op diegene die achter je rijdt, erg handig dus al is het wel een pittige investering, maar vooruit maar.
12.15 uur de vrije training, ik was toch erg zenuwachtig en wilde teveel, dat was ook te merken aan de rondetijden. De auto deed niet wat ik wilde en ik was alleen maar aan het corrigeren, lag helemaal niet aan de auto ik overreed de auto gewoon waardoor er geen goede tiiden uit kwamen. Wel een pitsstop geoefend en die ging best goed, ook nog even de nieuwe slicks wat ingereden en toen was de vrije training alweer klaar.
De auto na de training de tent in en alles nakijken, ook moest de X-Next nog ingebouwd worden. Ik was zo druk met andere dingen en ineens gaat de telefoon, de wedstrijdleiding, owwww wat een stommeling ben ik toch. De wedstrijdleiding belde omdat ik niet op de briefing was verschenen, nou dan maak je een beste beurt zeg, eerste wedstrijd en het dan vergeten. Dus alsnog als een speer naar de wedstrijdleiding toe waar ik de belangrijkste regels nog een keer uitgelegd kreeg, hele aardige man de wedstrijdleider.
Daarna weer terug en mezelf klaargemaakt voor de kwalificatie, ik had me voorgenomen wat rustiger aan te doen en dan komen de betere rondjes vanzelf. Maar helaas ging het niet lukken, het ging zelfs nog slechter dan in de vrije training en een 2.49,782 was het beste resultaat, dat was dus erg teleurstellend. Het betekende dus de een na laatste plaats in mijn klasse.
Vrijdagavond bij wat andere teams gaan kijken en her en der wat praatjes gemaakt en niet te laat naar bed want zaterdag zou het echte werk beginnen en met al de snelle jongens in een keer starten, het was dus wel wennen met al dat hele snelle spul, misschien toch wel een beetje onder de indruk, het is in ieder geval heel wat anders dan de DNRT.
Zaterdagochtend om 9.30 uur met het hele team ontbijten en de dagtaken doorgesproken. Ik hoef nu niks meer aan de auto te doen en het is best wennen om alles uit handen te moeten geven. Ik moet zeggen dat het team de auto prima verzorgd en prepareert. Om 13.25 uur was de start en dus ruim op tijd de kleren aan en alles een laatste check omdat je een half uur voor de start je al op moet stellen. Dus om 13.00 uur naar de opstelstraat en daar nog 25 min met kloppend hart wachten. Dan rustig de baan op rijden en naar de startopstelling, daar nog 5 minuten wachten en toen was het zover. De pacecar ging aan de ronde beginnen en iedereen erachteraan en tijdens deze ronde de banden en remmen opwarmen want aan het einde van deze ronde ging de pacecar naar binnen en werd het mijn eerste rollende start.
De rollende start was best spannend en ik heb erg voorzichtig gedaan, verloor twee plekken maar die had ik voor het einde van de eerste ronde alweer terug. Daarna geprobeerd gewoon netjes te rijden en na een paar ronden werden de rondetijden ook beter. In de auto werd het wel heel erg warm en ik was blij dat ik de gekoelde drinkfles erin had gehangen. Na zon 20 minuten komen de hele snelle jongens al in je spiegels opduiken en sommige gaan zo snel dat je echt goed op moet letten. Gelukkig ging dat allemaal goed en na zon 35 minuten heb ik mijn pitsstop gemaakt. Daarna gewoon de race zonder problemen uit kunnen rijden et als resultaat een 8e plaats in mijn klasse met een beste tijd van 2:46.216. Drie seconden sneller dan in de kwalificatie, maar nog niet voldoende om te kunnen vechten voor posities. Dus eigenlijk nog niet helemaal tevreden.
Na de wedstrijd was ik zeiknat van het zweet en behoorlijk kapot. Daarna hebben we lekker gebarbeknoeid en ben ik niet te laat naar bed gegaan nadat we bij een paar teams even een praatje hebben gemaakt.
Zondagochtend weer met zijn allen ontbeten en daarna een beetje rondgelopen want de wedstrijd was pas om 14.25 uur. Beetje relaxen in een raceweekend is ook wel fijn. Het team heeft de auto weer gecontroleerd en zagen een klein scheurtje in de multiriem. Niemand had een goede multiriem al hebben we van de gebroeders Monster wel een riem gehad als reserve, maar goed als die in de wedstrijd breekt doe je toch niks meer. Besloten om toch te starten en te hopen dat de riem heel zou blijven. Dus om 14.00 uur weer opgesteld en weer hetzelfde ritueel als zaterdag. Deze start ging beter, ik verloor geen plekken bij de start en kon gelijk betere ronden rijden dan zaterdag. Zelfs nog kunnen strijden met een bmw die in dezelfde klasse rijd, alleen liet ik hem te makkelijk voorbij omdat ik dacht dat die een klasse hoger reed, volgende keer beter op de X-Next kijken dus. Pitsstop ging ook weer prima en het team keek ook tevreden naar de rondetijden. Resultaat was dit keer een 7e plaats met een beste tijd van 2:44.288. Dus weer 2 seconde sneller dan de race van zaterdag. We waren dus dik tevreden, al kom ik nog wel 2 seconden tekort om te strijden om plaatsen en nog 4 sec om te strijden voor het podium. Maar goed er komt een ander onderstel aan inclusief bredere velgen en dat moet weer een stuk schelen. Nu nog hopen op een sponsor zodat ook een motorupdate aangeschaft kan worden en dan wordt het nog spannender.
Zondagavond hebben we alles afgebroken en zijn we moe maar voldaan teruggekeerd naar huis. De volgende wedstrijd is Rockingham in Engeland
Groeten en tot het volgende verslag
Luco Hornsveld
Pennucciracing
Zag het vanmiddag met eigen ogen in Assen, ik dacht even dat die pipo die altijd zo dom loopt te ouwehoeren door de luidsprekers het weer eens verkeerd had. blijkt toch echt zo te zijn.
(je weet het niet, vorige keer ging er eentje af in de Haarbocht.. begon ie te bleren dat er iemand rechtdoor gegaan was in de TARZANBOCHT.. )
BMW Mustang klasse was wel weer geweldig om te zien, race werd stilgelegd omdat er eentje de zwarte vlag domweg negeerde. uiteindelijk een herstart en brak er bij een BMW een (geen idee wie, zit niet zo in die klasse) stuurstang bij aanremmen GT-bocht en boorde 'm netjes bij een ander in de zijkant . toevallig zat ik een keer op de juiste tribune.