Hoi,
Mijn auto is gisteren afgekeurd omdat de CO te hoog is. De keurmeester vertelde me dat dit van alles kan zijn.
Heeft er iemand tips waar ik naar kan kijken? Het valt me wel op dat de luchtinlaat boven op de injectiesysteem een beetje los zit. Op dit forum heb ik ook al een aantal keer de lamdasonde als oorzaak gezien.
De wagen heeft idd een tijdje een onregelmatige stationaire toerental gehad maar dat is vanzelf weg gegaan.
Kan iemand mij raad geven?
Thnx.
Clio 1.8 RT CO te hoog
-
Hoi,
Hij heeft idd een kat. Ik weet niet hoe je een kat kan testen. De CO waarden weet ik niet maar ik zal beginnen met het reinigen van de Lambdasonde en dan ga ik terug naar de keuring om de waardes te laten meten. Ik wist niet eens wat een CO meting was totdat ik het gegoogeld had. Ik weet nu dat het onder de 0,5 moet zijn.
Greetz
Hij heeft idd een kat. Ik weet niet hoe je een kat kan testen. De CO waarden weet ik niet maar ik zal beginnen met het reinigen van de Lambdasonde en dan ga ik terug naar de keuring om de waardes te laten meten. Ik wist niet eens wat een CO meting was totdat ik het gegoogeld had. Ik weet nu dat het onder de 0,5 moet zijn.
Greetz
-
- Moderator
- Car: MB
als je kat nog gewoon in tact is (dus niet leeg gehaald of vervangen door een kat vervanger) en hij rammelt niet dan is hij in de meeste gevallen nog gewoon goed. Zorg dat de auto ook op bedrijfstempratuur is voor de meting, kan ook wat schelen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Hoi,
Klopt wat je schrijft. De Keurmeester vroeg na de eerste meting om even een flinke ronde met de auto te gaan rijden want dat wil meestal ook helpen. Helaas gaf het geen verbetering.
Groetjes,
Klopt wat je schrijft. De Keurmeester vroeg na de eerste meting om even een flinke ronde met de auto te gaan rijden want dat wil meestal ook helpen. Helaas gaf het geen verbetering.
Groetjes,
hebben jullie ni NL nog geluk dat ze zoiets erbij vertellen, bij ons keuren ze je gewoon ijskoud af.
-
Bedankt voor de tips. Het was dus een vuile lambdasonde. Ik heb ook de accupool los gegooit om alles te resetten en toen werd hij goedgekeurd.
Thnx guy's!
Thnx guy's!