Hoi,
Ik heb een Renault Twingo uit 2001,
In sommige gevallen wil de motor niet meer starten, mijn vermoeden is dat het aan de startonderbreker ligt.
Het probleem speelt al een erg lange tijd, maar kwam sporadisch voor. Maar het lijkt de laatste tijd steeds vaker te gebeuren. Daarom ben ik vanavond ermee bezig geweest, om het probleem iig te kunnen reproduceren. en zodoende mijn vraag aan experts te kunnen vragen.
De stappen zoals ik die vanavond heb ondernomen.
-Motor starten
-Rondje gereden
-Motor uitzetten
-sleutel eruit halen
-uitstappen
-deur dicht doen
-niet opslot doen
-deur openen
-Motor proberen te starten.
Zodra ik de motor probeerde te starten, leek die even te draaien, maar een halve tel later viel die alweer uit.
Die laatste stap kan ik een stuk of 5 tot 10x uitvoeren (verschilt elke keer?) en dan start die helemaal niet meer, je hoort alleen nog maar gepruttel.
Van een ANWB monteur heb ik de tip gekregen om alle deuren dan eens open te zetten, en de deur een aantal keren opslot/vanslot te doen. En dan werkt die in soms weer goed. en start die gewoon.
Maar vanavond toen ik ermee bezig was hielp helemaal niks meer...Hij start nu zelfs nog niet.. Ik denk dat ik hem nu een paar uur stil laat staan, en het dan weer probeer.
Overigens hebben we twee sleutels, en met beide sleutels werkt het niet. Zowel op afstand, als de sleuten fysiek in het slot steken en omdraaien.
Mijn vraag is dan ook,
Herkend iemand dit gedrag?
Is het echt de start-onderbreker?
Zit er een timer op, zodat die het over een bepaalde tijd wel weer doet?
Alvast hartelijk bedankt voor eventuele antwoorden!
Joost van Schooten
Dronten
Renault Twingo startonderbreker
Overigens lees ik in de handleiding over de startonderbreker,
Dat er als je de auto op contact zet.
Dat er dan voor 3seconden lang een rood rond lampje moet branden..
Maar die heb ik helemaal niet, ook nooit gehad volgens mij (voor zover ik mij ken herrineren)
En ook kan je volgens de handleiding de code opnieuw instellen, ookal heb ik die code niet. Maar toch is geprobeerd. Knopje aan de zijkant van het stuur (waar je ook de dagteller mee reset) tijdje indrukken, en dan zou dat rode ronde lampje moeten gaan knipperen...Wat ik ook doe..Dat lampje zie ik nooit?...
Maar die heb ik helemaal niet, ook nooit gehad volgens mij (voor zover ik mij ken herrineren)
En ook kan je volgens de handleiding de code opnieuw instellen, ookal heb ik die code niet. Maar toch is geprobeerd. Knopje aan de zijkant van het stuur (waar je ook de dagteller mee reset) tijdje indrukken, en dan zou dat rode ronde lampje moeten gaan knipperen...Wat ik ook doe..Dat lampje zie ik nooit?...
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Dit is geen probleem hoor, gewoon de startvergrendeling.
Deze gaat er na 10 min op dacht ik, ook bij m'n clio uit 96 al, Je kunt dus als je instapt en de deur niet op slot had gedaan, gewoon even met de sleutel uit het contact, naar boven gericht; "klik-klik" doen.
Of je aanwennen dat je de deur altijd op slot doet!
Deze gaat er na 10 min op dacht ik, ook bij m'n clio uit 96 al, Je kunt dus als je instapt en de deur niet op slot had gedaan, gewoon even met de sleutel uit het contact, naar boven gericht; "klik-klik" doen.
-
Dan moet ie op startblokkering staan om de Noodcode in te voeren, maar als je die niet hebt zou ik daar afblijven. Straks voer je een code in die niet bij de auto hoort en ben je verder van huis.Joostvs schreef:Overigens lees ik in de handleiding over de startonderbreker,
OK, bedankt voor je reactie,Jeroen Wigger schreef:Dit is geen probleem hoor, gewoon de startvergrendeling.
maar bij mij was het dus geen 10minuten al, maar direct! 10 seconden nadat ik de motor had gestopt/uitgestapt..weer geprobeerd. en vanaf toen deed die het niet meer...
Dat is ondertussen al 2 uur geleden...
-
en als je de auto op slot doet en van 't slot doet, is het er dan af...
Wel snel inderdaad jah..
Wel snel inderdaad jah..
-
Misschien onthoud ie de code niet, misschien sleutel kapot of eens opnieuw laten inlezen...
-
zit er een infarood sleutel bij? met zwart kopje aan de bovenzijde?
-
Als je de camera van je gsm aanzet en met de sleutel drukkend op het knopje in de camera lens richt, zie je als de sleutel werkt een paarse gloed.. zoniet is de sleutel kapot, of batterij leeg bijv..... tip van flip haha
-
Ohw dat wel, dan is 't waarschijnlijk de startblokkering die erop blijft staan, knipprt je rode lampje niet dan?Heel raar, Gewoon ff uit laten lezen...
-
vreemd ja, als ie nu op de startblokkering staat zou ie in principe moeten knipperen...
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
misschien de accupolen ff 10 min erafhalen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Goeie optie! en de plus ook, dan de plus en min tegen elkaar aanhouden, en nee er gebeurt niets haha...Luco/Alpine-racer schreef:misschien de accupolen ff 10 min erafhalen?

Zo, goed nieuws!
na ongeveer 1 uur lang niks aan de auto gedaan te hebben...gewoon op slot laten staan..
De auto van slot gedaan dmv infrarood sleutel..
En hij starte in 1 keer!..motor paar keer laten stoppen, en kon weer gewoon gestart worden
We hebben zojuist via via een bevriende renault monteur laten bellen..en volgens hem lag het vaak aan de infrarood-ontvanger...
Dus morgen alsnog naar de garage toe..en is kijken wat die ervan zeggen..
Ik hou jullie op de hoogte
na ongeveer 1 uur lang niks aan de auto gedaan te hebben...gewoon op slot laten staan..
De auto van slot gedaan dmv infrarood sleutel..
En hij starte in 1 keer!..motor paar keer laten stoppen, en kon weer gewoon gestart worden
We hebben zojuist via via een bevriende renault monteur laten bellen..en volgens hem lag het vaak aan de infrarood-ontvanger...
Dus morgen alsnog naar de garage toe..en is kijken wat die ervan zeggen..
Ik hou jullie op de hoogte

-
Toch raar, maar ben benieuwd!
Nou..
Me vader is er gisteren mee naar de renault dealer geweest..
Daar snapten ze het in eerste instantie ook niet...infrarood ontvanger uit elkaar gehaald, en wat mee geprutst.. en nog één of andere sensor vervanger.(vliegwiel ofzo??)
Maar dat mocht niet helpen..
Hij denkt dat de code van de sleutel niet goed onthouden wordt door de computer, om dat te vervangen zijn we veel geld kwijt.
Maar er zit ook een knop in om alle deuren ineens opslot/vanslot af te doen.. (midden boven in, naast de ontvanger) en die zouden we 4seconden moet indrukken, daarna blijven indrukken. en de knop op de sleutel moeten indrukken...dan wordt de code opnieuw ingelezen ofzo.
Dus dat ga ik de volgende keer proberen als het probleem zich weer voor doet
één bijkomend probleem nu..accu is eraf geweest en we moeten de code opnieuw invoeren van de radio...we hebben een briefje met de code..(4 cijfers) alleen geen handleiding die bij die radio hoort
plus dat het display niet alle tekens meer goed laat zien.
Dus dat nog ff uitzoeken...
Bedankt in ieder geval voor de ideetjees van donderdagavond!
Me vader is er gisteren mee naar de renault dealer geweest..
Daar snapten ze het in eerste instantie ook niet...infrarood ontvanger uit elkaar gehaald, en wat mee geprutst.. en nog één of andere sensor vervanger.(vliegwiel ofzo??)
Maar dat mocht niet helpen..
Hij denkt dat de code van de sleutel niet goed onthouden wordt door de computer, om dat te vervangen zijn we veel geld kwijt.
Maar er zit ook een knop in om alle deuren ineens opslot/vanslot af te doen.. (midden boven in, naast de ontvanger) en die zouden we 4seconden moet indrukken, daarna blijven indrukken. en de knop op de sleutel moeten indrukken...dan wordt de code opnieuw ingelezen ofzo.
Dus dat ga ik de volgende keer proberen als het probleem zich weer voor doet

één bijkomend probleem nu..accu is eraf geweest en we moeten de code opnieuw invoeren van de radio...we hebben een briefje met de code..(4 cijfers) alleen geen handleiding die bij die radio hoort

plus dat het display niet alle tekens meer goed laat zien.

Dus dat nog ff uitzoeken...
Bedankt in ieder geval voor de ideetjees van donderdagavond!