Ik ben sindskort de trotse bezitter van een Clio RS uit '00, jezus wat is dat ding snel!!
Echter ik heb 'n vraagje, als m'n clio koud is en ik druk de koppeling in hoor ik niets, wanneer hij warm is en ik druk de koppeling in dan piept en kraakt ie, ik vraag me af waar dat aan zou kunnen liggen?
Verder vroeg ik me af of er iemand is die me aan een werkplaatshandboek kan helpen voor een clio RS van '00. Dit omdat ik zelf de motorsteunen wil vervangen e.a.
En voor dat werkplaatshandboek is het misschien even te zoeken op een dialogys waar jou auto in staat. Dialogys is het computerprogramma wat ze in het magazijn ook gebruiken (dus alle onderdelen met paatjes/nummers/prijzen) en daar zitten ook werplaatshandboeken bij. Even op searchen hier op het forum
Tom schreef:klinkt het misschien als een gaar druklager?
En voor dat werkplaatshandboek is het misschien even te zoeken op een dialogys waar jou auto in staat. Dialogys is het computerprogramma wat ze in het magazijn ook gebruiken (dus alle onderdelen met paatjes/nummers/prijzen) en daar zitten ook werplaatshandboeken bij. Even op searchen hier op het forum
Succes
Ik zou niet weten hoe een gaar druklager klinkt... het klinkt bijvoorbeeld als een deur die kraakt en piept als je 'm dichtmaakt. De koppeling reageert verder wel naar behoren.
piept hij tijdens het indrukken of tijdens het compleet ingedrukt zijn? Als het het eerste is een droge kabel/krakend mechanisme logischer. En waar komt het geluid vandaan? Wellicht bij je pendaal een beetje vet en het is over.
Tom schreef:piept hij tijdens het indrukken of tijdens het compleet ingedrukt zijn? Als het het eerste is een droge kabel/krakend mechanisme logischer. En waar komt het geluid vandaan? Wellicht bij je pendaal een beetje vet en het is over.
Hij piept en kraakt tijdens het indrukken, en je opmerking van droge kabel/krakend mechanisme is denk ik ook de oorzaak. Het is niet bij het pedaal zelf maar meer buiten de auto aan de onderzijde. Zou ik dat zelf op kunnen lossen? Eerst maar eens zo'n handboek vinden.
Laat iemand even de koppeling intrappen met warme motor en ga zelf even op zoek naar de exacte locatie van de piep. En een werkplaatshandboek is ook niet heilig hoor. Het meeste moet je gewoon zelf doen/proberen/......