[Haas' ex-Coupé]Case closed

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Maar heeft jouw snelheid invloed gehad op het ongeval?

Wat zegt de politie?

En ja heel belangrijk, de getuigen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Haas
Car: Megane RS

ik heb nog niets gezien van de politie. Sja, of mijn snelheid van belang was? Je kunt hooguit zeggen dat wanneer ik langzamer had gereden, ik verder achter die vrachtwagen had gezeten en niet ertussen. Maar feit blijft dat hij mij de pas afsnijdt...
Tom
Moderator
Car: MB

snelheid is altijd zo'n jank reden. Om iemand zijn snelheid in te schatten moet je even in je spiegel blijven kijken of meerdere keren kijken (regelmatig blijven kijken zoals je hebt geleerd) en ook al rijd je een paar km te hard dan nog is dat geen reden om iemand klem te rijden. Let je op dan weet je immers dat die persoon er vlot aankomt en kun/dien je daarop te anticiperen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas

precies, dat is de reden die ik heb opgegeven dat zijn verhaal niet klopt. Als hij al gezien had dat ik te hard reed (waar je dus ruime tijd aan moet besteden aangezien je dat neit ziet in een halve seconde), heeft hij dus moedwillig eenongeluk veroorzaakt.
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

De reden van te hard rijden wordt vaak aangehaald, is ook meestal de laatste toevlucht voor de schuldige partij.

Als ze niet kunnen hardmaken dat je (al dan niet) te snel reed hebben ze niets bezwarends voor de rechtbank!

De tegenpartij dient nu te kunnen bewijzen dat jij te snel reed terwijl wel al bewezen is dat zijzelf van rijstrook zijn veranderd en dus een manoeuvre uitvoerden. Dus jij staat nog altijd in het voordeel. 1-0 dus :D

Als ze echter wel kunnen aantonen dat je te snel reed (ik zeg niet dat je dat wel deed!) dan is het sneller 1-2 dan je denkt :~

Verder zijn de getuigen van het grootste belang nu en hoop dat zij allen dezelfde mening hebben, anders kan het nog wel een staartje krijgen.

Verwacht je zoiezo maar aan een lange afhandeling van deze zaak.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Droes Junior schreef:
De tegenpartij dient nu te kunnen bewijzen dat jij te snel reed terwijl wel al bewezen is dat zijzelf van rijstrook zijn veranderd en dus een manoeuvre uitvoerden. Dus jij staat nog altijd in het voordeel. 1-0 dus :D
Wie eist, bewijst. Als de tegenpartij stelt dat jij te hard hebt gereden, dien jij aan te tonen dat het niet zo was.

Stel een aanvullende verklaring op Martijn met daarin inderdaad dat je volgens eigen mening niet te hard reed en als je zachter had gereden je dan aan de achterkant van de vrachtwagen had gezeten.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

WouterW schreef:
Droes Junior schreef:
Wie eist, bewijst. Als de tegenpartij stelt dat jij te hard hebt gereden, dien jij aan te tonen dat het niet zo was.

Stel een aanvullende verklaring op Martijn met daarin inderdaad dat je volgens eigen mening niet te hard reed en als je zachter had gereden je dan aan de achterkant van de vrachtwagen had gezeten.
is dat wel zo
hij veranderd van baan/rijrichting
en dan mag je het overige verkeer niet hinderen

dus is tegenpartij schuldig
als hij zegt niet schuldig te zijn moet hij toch bewijzen op tafel leggen waaruit zijn zogenaamde onschuld blijkt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas

het verrichten van een speciale verrichting werd door mijn vorige RB-persoon van tafel geveegd, omdat zij van mening was dat inhalen hetzelfde is. Nouja, ik heb verder daar nooit meer over gehad, aangezien de hele zaak plat lag, maar denk dat zij leefde met het idee dat ik op een 2 baans weg reed en daar ging inhalen, ipv een 4 baans weg.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Neej jij reed op een andere rijbaan in dezelfde rijrichting, inhalen is geen bijzondere manouvre op en een 4 baans weg.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

lekker gekut haas! dalijk moet je de golf nog maanden blijven rijden (N) ;)

Nee zonder gein, wat een geouwehoer!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ja ge-ouwehoer.

Tis wel zo dat de mensen die de zaak behandelen (zowel jouw vertegenwoordiger als de tegenpartij) achter een bureau zitten en niet te plekke aanwezig zijn geweest.

Je zult ze dus met papieren moet kunnen overtuigen.

Veel mensen kappen er al mee als het te moeilijk wordt. Ik heb ook wel eens gehad dat onze verzekerde achterop was gereden, maar als je maar lang genoeg volhoud houden ze vanzelf wel een keer op. Wij hebben toen niets betaald. Meeste RB en verzekeraars gooien snel het bijltje erbij neer als het te lang gaat duren en dus te veel geld gaat kosten.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

WouterW schreef:Neej jij reed op een andere rijbaan in dezelfde rijrichting, inhalen is geen bijzondere manouvre op en een 4 baans weg.
maar als je van baan veranderd mag je nooit het overige verkeer hinderen toch?
bijzondere verrichting of niet
Haas

nou, dat gebitje van me staat er in hoor, en ik laat niet snel los ;)

@Paul: die golf blijft nog wel ff hoor :) Net weer 21 euro in geinvesteerd, dus hij moet minimaal nog een maandje mee :P
Haas

nou, net even een verhelderend gesprek gehad met mijn contactpersoon van de RB. Wat een held! Heb in 12 minuten gesprek met hem al meer gehoord dan al die weken bij elkaar daarvoor met mijn vorige contactpersoon (Y) Hulde!

Status is als volgt: er was contact geweest van de tegenpartij dat zij de schade niet willen vergoeden. Aangezien ik wat eis is hun weerwoord: wie eist, bewijst. Kortom, dat gaan we nu dus proberen voor mekaar te krijgen.
Reactie van de tegenpartij was als volgt. "uw client reed overmatig hard, waardoor een aanrijding onvermijdelijk was. Dit geeft hij zelf al aan in zijn verklaring 100 te hebben gereden waar 80 was toegestaan." Heel leuk, maar er is daar 100 toegestaan, ook bevestigd door de politie; das punt 1.

Heb met mijn contactpersoon een en ander doorgesproken en komen samen tot de conclusie dat de getuigen doorslaggevend zijn samen met de foto's die ik heb genomen. Feit dat de getuigen bevestigen dat de maneuvre nog in gang was, dat uit de foto's blijkt dat ik nog met 4 wielen naast m zat ten tijde van de aanrijding en dat de rijstrook niet breed genoeg is voor een auto en vrachtwagen samen op 1 rijbaan en dat mijn auto alleen schade heeft aan de zijkant zou genoeg moeten zijn om mijn gelijk te halen.

Ik ben benieuwd, ga nog wat foto's enz mailen naar de beste man en dan gaat hij, na contact gehad te hebben met mijn getuigen, weer contact opnemen met de tegenpartij. (mijn getuigen zaten in Indonesie btw :lol: Logisch, dat contact zoeken wat lastig ging ;) )
Ik heb er in ieder geval weer vertrouwen in; deze man getuigd van een goede werkinstelling naar mijn idee. Heb weer het gevoel dat hij oook echt wat voor me doet en wíl doen, dat had ik met mijn vorige contactpersoon verre van.....

kortom, ik zie t hoopvol tegemoet :)
BlackEagle

kijk, toch nog eens goed nieuws van een verzekering 8)
Ad van Haperen
Contacteer:

wat een gezeik allemaal met die verzekeringen he, geld vangen staan ze vooraan maar als het wat moest kosten (N)

beter wel dat je nu een goed contactpersoon hebt dat kan al de helft schelen (Y)
Donleben
Contacteer:

Lekker dat het er nu beter voor je uitzet met de nieuwe contactpersoon.

Maar als die beste chauffeur heeft in weten te schaten dat jij te hard zou
hebben gereden, waarom gaat hij dan een manouvre uitvoeren....? Dat is
dan toch gevaarlijk!?

Trouwens is het erg knap om van baan te gaan wisselen met een
vrachtwagen en vervolgens ook nog even de snelheid van een andere van
achteropkomende auto in te schatten.

Succes in ieder geval!
Steven
Car: M536

Die truckers denken ook echt dat ze alles zijn 'King of the road, bla'

He RJ? ;)
Haas

Donleben schreef:Maar als die beste chauffeur heeft in weten te schaten dat jij te hard zou hebben gereden, waarom gaat hij dan een manouvre uitvoeren....? Dat is dan toch gevaarlijk!?
dat is nou ook precies mijn reactie op zijn gezwam. Als ik al te hard zou hebben gereden en hij heeft dat op die manier juist ingeschat, is het juist helemaal stom om naar links te komen, omdat je dan júíst een aanrijding veroorzaakt... Beetje kromme redenatie dus. Maar goed, het gaat niet om interpretatie, maar om feiten.. :)
Maaruh...good thinkins (Y)
Steven schreef:Die truckers denken ook echt dat ze alles zijn 'King of the road, bla'

He RJ? ;)
:lol:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ad schreef:wat een gezeik allemaal met die verzekeringen he, geld vangen staan ze vooraan maar als het wat moest kosten (N)

Dat slaat nergens op. (N)

Mooi dat het iig nu goed opgepakt wordt is mooi. Hopelijk dat het nu binnen een paar weken is opgelost.
Haas

@wouter, ja precies. Begon er een beetje moedeloos van te worden, maar deze meneer is redelijk strijdlustig, dus dat geeft al een beter gevoel. Daarbij, laat ik t er niet zo maar bij zitten. De tegenpartij is me net wat te veel aan t flikflooien met allerlei dingen die niet echt door de beugel kunnen .... en .... dat irriteert me mateloos :P :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:@wouter, ja precies. Begon er een beetje moedeloos van te worden, maar deze meneer is redelijk strijdlustig, dus dat geeft al een beter gevoel. Daarbij, laat ik t er niet zo maar bij zitten. De tegenpartij is me net wat te veel aan t flikflooien met allerlei dingen die niet echt door de beugel kunnen .... en .... dat irriteert me mateloos :P :D
Ja als het niet probeert dan weet je het niet.

Sommige mensen laten zich heel makkelijk afschepen dus dan kan je het altijd proberen
Haas

net gebeld met RB... tis bijna een verloren zaak. De getuigenverklaringen worden als onbetrouwbaar behandeld, gezien er letterlijk in staat dat ze niet meer precies weten hoe hard ze reden. Verder staan er nog tegenstrijdigheden in tov het politierapport, met betrekking tot snelheid, baan wisselen enz. (politierapport staan fouten in btw.. )

kortom, kans om nog wat te halen bij de tegenpartij is tot een nulpunt gezonken. Hij ging nog zijn best doen wat op te stellen en opnieuw te claimen, maar deelde me al mede nergens op te rekenen. Niet dat ik dat al deed, maar ik baal er gruwelijk van.......

Ben echt topvals. Je kunt in dit land dus gewoon iemand van de weg rossen, moeilijk gaan doen, de boel tegenwerken en door fouten in onder andere het politierapport ga je nog gewoon vrijuit ook nog. Heb zin om met mijn slagersmes op pad te gaan........ :gun:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik ga mee, ben er ook voor in de stemming
:gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun:
mooi klote voor je :( :(
maar die fouten in het politierapport, kan je die niet laten corrigeren??

ow nee het is politie, dat zijn allemaal lamzakken (N) (N) (N)
paulvanrooij
Contacteer:

WTF?
lekkere zooi haas... krom land leven we in :S
Marieke

Nou, en zo heb je niks meer :S

Lekker verhaal weer hé! Heeft de politie ook toegegeven dat er fouten in het rapport staan? Kan het dan niet alsnog gewijzigd worden? Of doen ze daar niet aan?
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Heerlijk woord : "vormfout".

Als ze dat woord uitspreken in een rechtbank, stort het hele gebouw ineen..... :@
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas

waar het om gaat is dat ik moet bewijzen dat de tegenpartij TEN TIJDE VAN de aanrijding nog van baan aan het wisselen was. De enige hoop waren de getuigen, maar goed..das bij deze dus al een verloren zaak... Ook al verklaren ze dat hij nog aan het wisselen was, door de andere dingen die ze schrijven in combi met de tegenstrijdigheden met het politierapport wordt de gehele verkaring onbetrouwbaar verklaard.
maw, ookal zou het politierapport aangepast worden, dan nog heb ik geen bewijzen dat hij van baan aan het wisselen was......... ook de foto's die ik er van heb, brengen geen sluitend bewijs.
Dnns

''bah bah'' wat een gekloot allemaal !
die k*t vrachtwagen chaffeurs letten ook nergens op. :gun:
en er dan ook nog voor zorgen dat er bij hem niks word geclaimd.
veel suc6 er in ieder geval nog mee. (Y)
paulvanrooij
Contacteer:

dus het feit dat jouw zijkant in puin ligt, de wielen in je deur stonden enz. bewijst niets? heerlijk hoor :S
heb jij weer, dat er zo'n stagair op dat bureau jouw raportje moet typen, en t dus fout doet :S :gun:
Miekje16V

Jezus Haas wat balen... (N) ik had toch op een andere afloop gehoopt. Wat een lamlul trouwens die vrachtwagenchauffeur! Dat ie niet gewoon toegeeft dat ie fout zat, ik neem toch aan dat ie voor een bedrijf werkt en deze er dik voor verzekerd zijn. Hem zelf al eens gebeld dan? Misschien gezien je huidige stemming ook niet heel verstandig. :wink:

Raar idee inderdaad dat je dus kennelijk gewoon van de weg af kan worden gereden zonder dat je daarvoor behoorlijk schadeloos wordt gesteld :~

Wat betreft dat politierapport kun je misschien toch je RB nog eens vragen dit te laten corrigeren maar of dit veel uithaalt weet ik niet. Misschien de getuigen een beetje bewerken? hehehe :p

Ik wens je in elk geval veel succes met het verdere verloop (Y) En ik wil je er, ter relativering, nog even op wijzen dat je er zelf natuurlijk ongeschonden vanaf bent gekomen (F)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Wat een gezeur hiermee..... :(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Car: M536

Dat is echt nasty, blijkbaar is die vrachtwagentoko goed verzekerd met goeie rechtsbijstand. Dit is echt weer kleine lettertjes gelul. (N)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zonde dat mensen tegenwoordig niet meer eerlijk zijn, of mensen op hun woord geloven (N) ze kijken alleen nog naar zo'n papiertje (S) (S) (N)

Als je hier nou eens een rechtzaak van maakt he, dan moet die vrachtwagen chauffeur toch eerlijk zijn en zeggen dat je al naast hem zat? heb je rechtsbijstand?
Haas

rechtsbijstand doet de zaak al de hele tijd. Sja, eerlijk zijn, weet niet of een rechter helpt. Tis in dit geval zijn tegen mijn woord. daar kan geen rechter wat aan doen. Bovendien, sja, in de ogen van de gemiddelde nederlander ben ik toch een straatracer en dus ben ik al in t nadeel...

niet dan?
Plaats reactie