Misschien een domme vraag maar, ik vroeg me af... Zoals bij veel twingo's zie je van die zwarte kunststof bumpers voor en achter.
Zijn deze gewoon over te spuiten, of moet je echt totaal nieuwe bumpers plaatsen?
kunststof spuiten?
-
nou het is zo dat dat plastic gebubbeld is, dus niet glad, je moet het dus eerst mooi glad maken voordat het gespoten kan worden, en dan is het minder werk om al gladde bumpers te regelen
ik zit dus te twijfelen om die zwarte bumpers te laten spuiten in de kleur van me auto of om een body kit te halen maar dat wordt meteen wel erg prijzigHardcore RS schreef:nou het is zo dat dat plastic gebubbeld is, dus niet glad, je moet het dus eerst mooi glad maken voordat het gespoten kan worden, en dan is het minder werk om al gladde bumpers te regelen
-
staat er nergens een sloop twingo met gespoten bumperS?
plamuren kan maarja valt er zo weer af als het niet pro word gedaan
plamuren kan maarja valt er zo weer af als het niet pro word gedaan
Manier om de bumpers glad te maken:Hardcore RS schreef:nou het is zo dat dat plastic gebubbeld is, dus niet glad, je moet het dus eerst mooi glad maken voordat het gespoten kan worden, en dan is het minder werk om al gladde bumpers te regelen
- opruwen met een ScotchBrite matje
- ontvetten
- kunstofhechtprimer (1 dun laagje)
- grondverf (3 lagen)
De grondverf moet een professionele 2K grondverf zijn, omdat deze een beter vulkracht heeft dan spuitbus grondverf.
Dit heb je nodig om de bobbeltjes vol te kunnen spuiten.
Als dat eenmaal gedroogd is (24 uur) kun je de grondverf glad gaan schuren met korrel 500.
Je mag ook beginnen met 320, als je het daarna maar uitschuurt met 500
- stofvrij maken en ontvetten
- kleur spuiten
- blanke lak spuiten
probeer marktplaats, daar staan ze vaak wel op!