Hallo,
Misschien een domme vraag, maar wat is deze zwarte cilinder die op het motorblok vastzit? Kan die eraf/vervangen worden? De slang en het koppelstukje kan er makkelijk af, er zat ook wat olie (olie-achtig spul) in die slang en dat koppelstuk en ook als je boven in het buisje van die cilinder kijkt zit er wat zwarte troep in. Kan dit er mee te maken hebben dat de auto wat in -houd met accelereren, als dat ding vol met troep zit?
[img]http://home.tiscali.nl/ddonline/R19%20z ... linder.JPG[/img]
(de foto is niet mijn auto maar ter illustratie)
R19 wat is deze zwarte cilinder?
uhm.... act renault 19? 
tis een soort van filterjte naar mijn idee, maar weet wel dat t voor de RSi (zelfde blok) ietwat duur was (iets van 300 eu meen ik uit mijn hoofd..)
wat schoonmaken kan nooit kwaad, maar of t wat oplost, is deel twee

tis een soort van filterjte naar mijn idee, maar weet wel dat t voor de RSi (zelfde blok) ietwat duur was (iets van 300 eu meen ik uit mijn hoofd..)
wat schoonmaken kan nooit kwaad, maar of t wat oplost, is deel twee

zit toch gewoon vast met slangenklem en aan de andere kant geklikt dacht ik. Als je hem eraf hebt gewoon fink schoonspuiten met remmenreiniger en daarna effe droogblazen met perslucht en klaar ben je

R5GTT. Drive it like you stole it
Euh, da's gewoon carterventilatie en hoort zo vettig te zijn.
Schoonmaken kan misschien als t ding verstopt zit dan wil de motor wel eens raar doen maar geef je n kleine kans.
Schoonmaken kan misschien als t ding verstopt zit dan wil de motor wel eens raar doen maar geef je n kleine kans.
Nee meestal hij dit geen effect (let op! meestal! bij een te hoge carterdruk kan het wel maar ligt het probleem niet bij dat ding)DD_NL schreef:Hallo,
Misschien een domme vraag, maar wat is deze zwarte cilinder die op het motorblok vastzit? Kan die eraf/vervangen worden? De slang en het koppelstukje kan er makkelijk af, er zat ook wat olie (olie-achtig spul) in die slang en dat koppelstuk en ook als je boven in het buisje van die cilinder kijkt zit er wat zwarte troep in. Kan dit er mee te maken hebben dat de auto wat in -houd met accelereren, als dat ding vol met troep zit?
het is de Olieafscheider. die zorgt ervoor dat de meeste vettigheid tegen wordt gehouden.
bij een diesel wil het nog wel eens gebeuren dat wanneer deze echt te verzadigd raken dat de motor op hol kan slaan maar dat gebeurd zelden
Ok, bedankt voor de info!Nielz schreef:Nee meestal hij dit geen effect (let op! meestal! bij een te hoge carterdruk kan het wel maar ligt het probleem niet bij dat ding)
het is de Olieafscheider. die zorgt ervoor dat de meeste vettigheid tegen wordt gehouden.
bij een diesel wil het nog wel eens gebeuren dat wanneer deze echt te verzadigd raken dat de motor op hol kan slaan maar dat gebeurd zelden