Gisteren mijn auto laten keuren voor de APK en hij is afgekeurd op wat punten. Nu zijn de meeste punten gewoon goed op te lossen, zoals een los zittende accu en een kapot mistlicht. Alleen nu zijn ook mijn verlagingsveren aan de voorkant afgekeurd. Ze zouden los zitten. Bij de renault garage zouden ze dan nieuwe orginele veren moeten monteren voor 180 euro per kant. De verlaagde veren konden ze niet meer vastzetten ofzo, omdat ze bovenop een soort schelp vallen ofzo?
Nu vroeg ik mij af of ik niet gewoon zelf verlaagde veren kon kopen en dat ik ze dan liet monteren bij een garage. Ze zeiden daar echter dat ze dan niet konden garanderen dat deze nieuwe veren wel vast zouden zitten. Ze stelden voor om een veerpootbrug? Of iets dergelijks op de sloop te halen en deze te monteren. Dit zou me ongeveer 100 euro kosten.
Kortom een beetje onduidelijk allemaal voor mij en ben ook niet thuis op dit gebied dus ik hoop dat iemand advies kan geven wat de beste en goedkoopste oplossing zal zijn. Gebruikte termen kunnen dus fout zijn, ik ben vergeten alles op te schrijven wat ze zeiden.
Het gaat trouwens om een Renault 19 RN 1.7 U9 uit 94