Motor draait stationair slecht

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Emiel5

Mijn motor van mijn GT Turbo draait stationair heel slecht (lage toeren).

Soms slaat hij af, als ik ermee rijdt dan heb ik geen probleem.
Wel hoor ik als ik mijn gas loslaat gigantische knallen. Dat doet hij normaal ook wel omdat ik een open pijp eronder heb liggen, maar zo hard heb ik ze nog nooit gehoord :D

Ik heb de motorkap open gehad en ik hoor een sissend geluid vanaf mijn carburateur komen als de wagen stationair draait.

Heeff iemand een idee wat er mis kan zijn, temperatuur blijft netjes, dus ik denk niet dat het mijn koppakking is.

Graag hulp waar ik verder naar kan kijken.

bvd. Emiel
Steven
Car: M536

Beter gebruik je hier ACT: 5 GT Turbo voor, met dit soort kleine vraagjes.

Zo te horen zuigt ie valse lucht aan, dus ik zou de vacuumslang van de ontsteking naar de carb. even controleren. En anders kan het ook zijn dat je CO-schroef eruit gedonderd is, die zit aan de bijrijderskant op de carb helemaal onderaan bij het voetje en steekt schuin omhoog.
Met de CO-schroef kun je het mengsel bij stationair regelen.
Emiel5

Sorry dacht dat hte onderwerp onder motor techniek viel :)

Maar bedankt voor je antwoord ik zal er eens naar gaan kijken als het weer droog is. Zal alle slangen controleren en ook de CO schroef.

Laat nog wel weten hoe het afloopt.
Heb er vandaag een lekker eindje mee gereden denk dat er ergens iets mis is gegaan toen ik er lekker mee aan het schuren was :D

gr. Emiel
Emiel5

Beetje late reactie maar beter laat dan nooit zou ik zeggen :p

De onderdrukslang was dus losgeschoten vandaar dat de wagen zo slecht stationair liep.

Nu loopt hij weer als een zonnetje.

Een geluk bij een ongeluk achteraf gezien want toen ik ernaar keer zag ik dat mijn benzine slang was gescheurd. Stukje vanaf gesneden en opnieuw vastgezet.

Moet er niet aan denken wat er was gebeurd als hij was gaan lekken, de motor word over het algemeen toch al lekker warm :~

Hier is dus alles weer goed.

gegroet,

Emiel
Plaats reactie