ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:
-Ray- schreef:iemand nog wat tips hoe ik zonder al teveel hoef weg te slopen het thermocontact vervang van een 16 klepper?

met de steeksleutels en baco die ik nu heb kom je er retelastig bij en ken je zowat geen slag maken...
Moet je eens aan Luco vragen hoe makkelijk je bij een IC-buis-steuntje kunt komen. :D
wat een kutsteun inderdaad zeg
maar na heel veel frotten en pielen met een ringratel toch weer vast kunnen zetten
en dat boutje zat echt op een onmogelijke plaats

dus de oplossing
een ringratelset :D (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

Cleaned_Clio_16v schreef:Heb ik ook volgens mij [img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 26mei4.jpg[/img] Remt als een mf :bang: Heb ook achter brembo williams schrijven.
(Y) thanx luitjes
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

weet iemand hier nog een RS bumper voor de clio 16v te koop staan.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Worden niet veel aangeboden. Kan je denk ik beter nieuw bestellen.
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:Worden niet veel aangeboden. Kan je denk ik beter nieuw bestellen.
jah klopt maar zijn nog al aan de dure kant :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Maus schreef:
-Ray- schreef:iemand nog wat tips hoe ik zonder al teveel hoef weg te slopen het thermocontact vervang van een 16 klepper?

met de steeksleutels en baco die ik nu heb kom je er retelastig bij en ken je zowat geen slag maken...
Moet je eens aan Luco vragen hoe makkelijk je bij een IC-buis-steuntje kunt komen. :D
wat een kutsteun inderdaad zeg
maar na heel veel frotten en pielen met een ringratel toch weer vast kunnen zetten
en dat boutje zat echt op een onmogelijke plaats

dus de oplossing
een ringratelset :D (Y)
heb je die ook in (wat is de maat van zo'n sensor) 23 en niet langer dan 10 cm?

doe er dan maar 1 ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

jiggy schreef:
Cleaned_Clio_16v schreef:Worden niet veel aangeboden. Kan je denk ik beter nieuw bestellen.
jah klopt maar zijn nog al aan de dure kant :D
Misschien even een advertentie op rtc markt zetten ik ben me grill ook kwijt binnen een week :lol: dus mensen kijken er zeker op.
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

-Ray- schreef:ok, 50 euro voor de jouwe :)
hij kan nog wel een redtop leveren voor 100
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nieuwe?

en wat vraagt ie voor een yellowtop nieuw?

mag ook over pm :)
Immer wieder die verdammte Holländer
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

ja, p.m.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

even een kort een DRINGEND vraagje >>> wat moet het thermocontact in de radiateur voor waarde aangeven wanneer de ventilator aan moet slaan? (Dus om 'elf' uur op het metertje?) Heb t idee datie stuk is namelijk.....

en hoe wordt die elec waterpomp geschakeld, via t zelfde thermocontact? Koelvin en pompie doen t beiden op direct 12V, maar alles aangesloten, doet geen van beiden t.. (Die pomp deed daarvoor ook al niets, alleen nu de vin ook niet meer.)

Daarbij, zitten er drie temp sensoren in het thermostaathuis. De bovenste bovenop is die van de meter op t dash, de linker (dus in de richting van de krukas) is voor de ECU??? en die naar schuinachter steekt????
en wat zijn de waarden die die aan moeten geven?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Die schuin naar achter schakelt, via een relais, dat elektrische waterpompje.
rev it like a rental
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

(Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-Ray- schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Maus schreef:
-Ray- schreef:iemand nog wat tips hoe ik zonder al teveel hoef weg te slopen het thermocontact vervang van een 16 klepper?

met de steeksleutels en baco die ik nu heb kom je er retelastig bij en ken je zowat geen slag maken...
Moet je eens aan Luco vragen hoe makkelijk je bij een IC-buis-steuntje kunt komen. :D
wat een kutsteun inderdaad zeg
maar na heel veel frotten en pielen met een ringratel toch weer vast kunnen zetten
en dat boutje zat echt op een onmogelijke plaats

dus de oplossing
een ringratelset :D (Y)
heb je die ook in (wat is de maat van zo'n sensor) 23 en niet langer dan 10 cm?

doe er dan maar 1 ;)
ray, ff iemand de motorkap vast laten houden, Middenstijltje losschroeven, radiateur een klein stukje kantelen en dan met een lang dop en een ratel! (Y)

(eventueel ff eenlange dop lenen, indien niet voorradig :) )
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

iemand eenig idee bij welk bedrijf ik moet zijn om mijn naafdiameter van mun velgen aan te passen(in overijsel).
naaf is nu 58 maar moet 60,1 worden.
60,1 is volgens mij de goeie maat maar moet je de velgen dan precies 60,1 doen of kun je beter iets groter doen en dan opvullen met centreerringen??
kben al bij de sloop geweest en 3 autobanden winkels, als ik zeg dak de naafdiameter groter wil kijken ze me aan of ik turks praat.
de beste man van de sloop wist er zelfs nog aan toe te voegen dat dat volgens de wet/politie niet zou mogen. :~
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

de sloop.....?!?!?

naar een beter alu of staalbewerkingsbedrijf gaan. Desnoods naar een velgenopleuker.
Je kunt ze 60.1 laten draaien, maar ook groter en dan opvullen. Moet je wel de maat van je vulringen uiteraard ;) Daar zou ik voor gaan! Behandel de draaigaten wel even ivm corrosie ..
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Haas schreef:even een kort een DRINGEND vraagje >>> wat moet het thermocontact in de radiateur voor waarde aangeven wanneer de ventilator aan moet slaan? (Dus om 'elf' uur op het metertje?) Heb t idee datie stuk is namelijk.....

en hoe wordt die elec waterpomp geschakeld, via t zelfde thermocontact? Koelvin en pompie doen t beiden op direct 12V, maar alles aangesloten, doet geen van beiden t.. (Die pomp deed daarvoor ook al niets, alleen nu de vin ook niet meer.)

Daarbij, zitten er drie temp sensoren in het thermostaathuis. De bovenste bovenop is die van de meter op t dash, de linker (dus in de richting van de krukas) is voor de ECU??? en die naar schuinachter steekt????
en wat zijn de waarden die die aan moeten geven?
Menno schreef:Die schuin naar achter schakelt, via een relais, dat elektrische waterpompje.
oke, herhaalde oproep, kan t nergens vinden namelijk.

Welke waarde moet thermocontact aangeven?
welke waarde moet de sensor aangeven die de elec waterpomp schakelt?
waar zit t relais die de elec waterpomp schakelt?
Mathijsvzuijlen
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:49
Locatie: Bodegraven

Mijn zoektocht is ten einde.

Mijn pareltje staat sinds maandag voor de deur.

Een Clio 16V Grand Prix (no. 392) uit 1995 met 185000 op de klok. Onder de kap in perfecte staat en de body kan nog wat werk gebruiken maar dat maakt het een leuk projectje. Vrij origineel inclusief orginele renault radio met werkende stuurbediening. 73-DT-TF

Foto's volgen!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Haas schreef:
Haas schreef:even een kort een DRINGEND vraagje >>> wat moet het thermocontact in de radiateur voor waarde aangeven wanneer de ventilator aan moet slaan? (Dus om 'elf' uur op het metertje?) Heb t idee datie stuk is namelijk.....

en hoe wordt die elec waterpomp geschakeld, via t zelfde thermocontact? Koelvin en pompie doen t beiden op direct 12V, maar alles aangesloten, doet geen van beiden t.. (Die pomp deed daarvoor ook al niets, alleen nu de vin ook niet meer.)

Daarbij, zitten er drie temp sensoren in het thermostaathuis. De bovenste bovenop is die van de meter op t dash, de linker (dus in de richting van de krukas) is voor de ECU??? en die naar schuinachter steekt????
en wat zijn de waarden die die aan moeten geven?
Menno schreef:Die schuin naar achter schakelt, via een relais, dat elektrische waterpompje.
oke, herhaalde oproep, kan t nergens vinden namelijk.

Welke waarde moet thermocontact aangeven?
welke waarde moet de sensor aangeven die de elec waterpomp schakelt?
waar zit t relais die de elec waterpomp schakelt?
92 naar 82 graden. relais die m schakelt zit in dat doosje, die van de elektrische waterpomp, geen idee ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Haas schreef:
-Ray- schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Maus schreef:
-Ray- schreef:iemand nog wat tips hoe ik zonder al teveel hoef weg te slopen het thermocontact vervang van een 16 klepper?

met de steeksleutels en baco die ik nu heb kom je er retelastig bij en ken je zowat geen slag maken...
Moet je eens aan Luco vragen hoe makkelijk je bij een IC-buis-steuntje kunt komen. :D
wat een kutsteun inderdaad zeg
maar na heel veel frotten en pielen met een ringratel toch weer vast kunnen zetten
en dat boutje zat echt op een onmogelijke plaats

dus de oplossing
een ringratelset :D (Y)
heb je die ook in (wat is de maat van zo'n sensor) 23 en niet langer dan 10 cm?

doe er dan maar 1 ;)
ray, ff iemand de motorkap vast laten houden, Middenstijltje losschroeven, radiateur een klein stukje kantelen en dan met een lang dop en een ratel! (Y)

(eventueel ff eenlange dop lenen, indien niet voorradig :) )
wanneer kom je langs?
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

M3X schreef:Mijn zoektocht is ten einde.

Mijn pareltje staat sinds maandag voor de deur.

Een Clio 16V Grand Prix (no. 392) uit 1995 met 185000 op de klok. Onder de kap in perfecte staat en de body kan nog wat werk gebruiken maar dat maakt het een leuk projectje. Vrij origineel inclusief orginele renault radio met werkende stuurbediening. 73-DT-TF

Foto's volgen!
gefeliciteerd! maak je ff een projecttopic aan? weer een GP erbij :) :foto:
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-Ray- schreef:
Haas schreef:
-Ray- schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Maus schreef:
-Ray- schreef:iemand nog wat tips hoe ik zonder al teveel hoef weg te slopen het thermocontact vervang van een 16 klepper?

met de steeksleutels en baco die ik nu heb kom je er retelastig bij en ken je zowat geen slag maken...
Moet je eens aan Luco vragen hoe makkelijk je bij een IC-buis-steuntje kunt komen. :D
wat een kutsteun inderdaad zeg
maar na heel veel frotten en pielen met een ringratel toch weer vast kunnen zetten
en dat boutje zat echt op een onmogelijke plaats

dus de oplossing
een ringratelset :D (Y)
heb je die ook in (wat is de maat van zo'n sensor) 23 en niet langer dan 10 cm?

doe er dan maar 1 ;)
ray, ff iemand de motorkap vast laten houden, Middenstijltje losschroeven, radiateur een klein stukje kantelen en dan met een lang dop en een ratel! (Y)

(eventueel ff eenlange dop lenen, indien niet voorradig :) )
wanneer kom je langs?
neem m zaterdag maar mee :P
Remmie1973
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 jun 2005 18:37
Locatie: Gasselternijveen

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een rare fluit als ik begin te rijden.
Het lijkt of er iets aanloopt.
Zodra ik de koppeling intrap is het weg.

Nu heb ik mij laten vertellen dat dit de versnellingsbak is.
De lagers zouden er uit gedrukt worden ???

Wat zou het ongeveer kosten om m'n bak te vervangen?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

is het niet gewoon je druklager die wat begint te emmeren? Dat hebben er veel meer... tis irritant, maar lekker mee doorrijden (Y)

Springt je auto ook uit versnellingen en giertie ook tijden het rijden? Bakolie al bekeken of er slijpsel in zit?
Remmie1973
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 jun 2005 18:37
Locatie: Gasselternijveen

Weet niet of ie uit versnellingen springt.
Zodra ik een beetje gang heb (30 Km ofzo) begint hij dus te fluiten/gieren
alsof er iets aanloopt.

Klinkt in iedergeval niet fijn, dus trap ik de koppeling in

Moet zeggen dat de pook de laatste tijd wel erg slapjes is, maar dat lijkt me wat anders
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

alsie giert/fluit, gaat dat evenredig met de toeren mee omhoog?

dacht dat je bedoelde dat t was op punt van aangrijpen van de koppeling en dat t dan weg is. Daarom lijkt me t druklager al afvallen.

Is t in alle versnellingen of in 1 bepaalde?
Remmie1973
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 jun 2005 18:37
Locatie: Gasselternijveen

Gaat inderdaad evenredig met de toeren mee.
En ik heb het in iedergeval in de eerste 2 versnellingen
de rest heb ik nog niet durven proberen
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hoor je het ook als je in de vrij stilstaat en dan gasgeeft ?
kortom, dan zit de bak er dus niet bij en maybe een spanrol die t begeeft of een lager van de dynamo oid?
Remmie1973
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 jun 2005 18:37
Locatie: Gasselternijveen

Je hoort het alleen als ik in de versnelling sta en rij.
In z'n vrij of als ik de koppeling intrap is het weg.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dan zal t toch je bak wel zijn ben ik bang ja... Diff lagers ofzo.

en wie hebben we dan nodig.........CANONBALL!!!!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Haas schreef: neem m zaterdag maar mee :P
bi-atch
Immer wieder die verdammte Holländer
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Waar staat het tekentje eigenlijk voor op het "raamstyle"? dat geel blauw achtig dingetje.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Haas schreef:dan zal t toch je bak wel zijn ben ik bang ja... Diff lagers ofzo.

en wie hebben we dan nodig.........CANONBALL!!!!
Ververs de bakolie eens en kijk hoe de oude olie eruit ziet... 9 van de 10 keer kun je daar de slijtage wel in aflezen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wie weet er welk relais dient in de schakelkast voor de electrische waterpomp??? Doorverbinden gaatie niet van ratelen maar direct twaalf volt wel, dus echt lekker bekijken is er niet bij....

voor mijn part de kleurencombi welke draden er aan zitten, die zoek ikd an wel :)
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:Waar staat het tekentje eigenlijk voor op het "raamstyle"? dat geel blauw achtig dingetje.
ben ik ook nog steeds niet achter :) 'k vind het maar lelijk!
'k heb wel eens horen zegen dat 't een logo van speedline was maar
daar geloofde ik niks van
Gesloten