Mijn R9 Turbo (zelfde als R11 Turbo tot 85, loopt bijna niet meer.
Hij loopt zeer raaar het is niet alsof er 1 cylinder niet werkt het lijkt of ze allemaal niet goed werken, ook ploft hij en komt er zwarte rook uit de uit laat.
Hij loopt niet stationair maar met de choke vol uit getrokken blijft ie net aan lopen maar erg RUIG.
Ik heb al met wd40 gespoten overal rond de carb maar geen verschil ook gekeken of er een vacuum lijn kapot was ook niet het geval.
Ben ik zo gelukkig dat mijn Renix 037 ontstekings module kapot is gegaan??
Het gebuerde van het ene moment op het andere vlak bij huis gelukkig, het leek net of iemand een schakelaar had om gezet.
Als iemand een idee heeft laat effe weten, per PM of hier.
Bedankt allemaal.
Rob
R9 Turbo loopt niet goed ploft etc. (OPGELOST)
Laatst gewijzigd door cooknl op za 4 aug 2007 8:49, 1 keer totaal gewijzigd.
HI Abel,
Bedankt voor je input
Het is denk ik geen brandstof probleem omdat hij op GAS (lpg) het zelfde doet. dan wordt de carb dus helemaal niet gebruikt.
Dus kom ik toch weer op electronica uit, Het zou ook kunnen dat de BDP sensor kapot is die moet ik morgen effe door meten.
Als het de elek. onsteking is kan het nog wel eens een probleem worden er 1 te vinden.
Rob
Bedankt voor je input
Het is denk ik geen brandstof probleem omdat hij op GAS (lpg) het zelfde doet. dan wordt de carb dus helemaal niet gebruikt.
Dus kom ik toch weer op electronica uit, Het zou ook kunnen dat de BDP sensor kapot is die moet ik morgen effe door meten.
Als het de elek. onsteking is kan het nog wel eens een probleem worden er 1 te vinden.
Rob
Heb vanmorgen nog effe gechecked of het schroefje van de co afstelling nog aan wezig is, en JA hoor het zit er nog in.
Misschien de BDP sensor naar de knoppen??
Ik snap het echt niet meer LOL.
Rob
Misschien de BDP sensor naar de knoppen??
Ik snap het echt niet meer LOL.
Rob
Nee geen zuchtjes, alleen als ik er mee rij en krijg de toerren wat hoger dan 1500 toeren dan ploft ie af en toe niet konstant .
heb hem ook op gas gereden en alles blijft het zelfde. alleen geen zwarte rook.
Rob
heb hem ook op gas gereden en alles blijft het zelfde. alleen geen zwarte rook.
Rob
niet iets simpels van een rotor/verdeler die door een mysterieus iets is geraakt?
Klinkt beetje als ontsteking of niet?
Wat is er zo speciaal aan je ontsteking btw? is toch een 'gewoon' gtt blok?

Jep gewoon het zelfde systeem als GTT, en R11 turbo.Haas schreef:niet iets simpels van een rotor/verdeler die door een mysterieus iets is geraakt?Klinkt beetje als ontsteking of niet?
Heb net het probleem gevonden, De ROTOR was in tweeen gebroken en heeft dus ook de kap kapot gemaakt. nieuwe ROTOR en KAP er op en lopen als de brandweer weer.
Bedankt iedereen voor het meedenken, maar ik was van het begin zeker dat het elektrish moest zijn, anders had het niet van het ene moment goed naar het volgende moment slecht gegaan.
Rob
HAAS,
Je bent een GENIOUS!!!
Rob
Je bent een GENIOUS!!!
Rob
nah...das ook weer wat te veel lof, maar soms is t iets simpels... 

Nou eerlijk gezegt dacht ik gisteravond om effe de kap te verwijderen en te kijken, maar mijn common sense zei ,welnee joh daar zit alleen een rotor in, en die gaan gewoonlijk niet stuk.
Maar ja het was dus zeker iets simpels
Rob
Maar ja het was dus zeker iets simpels
Rob
-
waarom stond ie eigenlijk een hele lange tijd stil bij dat gasinbouwbedrijf in purmerend?? heb hem daar erg lang zien staan!
KLOPT MICHEL,MICHEL11GTE schreef:waarom stond ie eigenlijk een hele lange tijd stil bij dat gasinbouwbedrijf in purmerend?? heb hem daar erg lang zien staan!
Het gas bedrijf had vorig jaar een speciale VERDAMPER besteld voor de Turbo versie van de gas installatie. Die kwam maar niet binnen dus hebben ze zelf een gemod voor de turbo maar die werkte niet helemaal goed, dus toen heb ik hem voor dat ik naar het buitenland ging daar neer gezet, in afwachting van de turbo verdamper.
Deze is nadat ik thuis kwam gearriveert en geinstaleert en het systeem i nu NOG beter dan wat het was. HIj loopt als een gek op gas, in mijn inziens beter dan op benzine.

Maar dat is dus waarom.
Rob

5gtt op gas is ook zo gek nog niet. Lekker goedkoop rondcruisen, achterbank eruit en dikke gastank erin

ik heb een 80 liter tank waar 64 liter in gaat en goed voor rond 400 km. En die past gewoon onder de hoedenplank van de R9.Riël Notermans schreef:![]()
![]()
5gtt op gas is ook zo gek nog niet. Lekker goedkoop rondcruisen, achterbank eruit en dikke gastank erin
Ohh hier effe een plaatje van de rotor die zich kapot heeft gedraait en helemaal verbrand was

[img]http://www.trainzworld.com/upload/rotor.jpg[/img]
Rob
Tuurlijk is ie tekoop, lol, alle autos die ik heb zijn te koop.Steven schreef:Ghehe een 9 turbo op gas, issie te koop?
PM me maar voor tel nummer.
Rob