ACT: Banden
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
ForeverYoung schreef:Ben vorige winter (nouja het was al bijna lente, in maart met al die sneeuw) al eens met de sportvelgen van de vorige auto op een rotonde geknald, gelukkig waren die dingen al lelijken is er niks gebeurd (velg ook niet krom ofzo)
Erik Olijnsma schreef:scoor je toch ergens voor een paar centen lichtmetalen 14 inch? die kosten toch geen drol meer.
Lezen XabreForeverYoung schreef: maar als je met lichtmetalen wielen een rotonde/stoeprand aanrijdtzijn je velgen krom, een stalen velg is wat robuuster, dan maar rijden met wieldoppen

durf best te rijden in winterse omstandigheden (dikke laag sneeuw, ijzel) maar dat betekent niet dat ik straks sta te juichen als ik dan m'n 14 inch lichtemetalen velgen krom heb. een stalen velg kan gewoon wat meer hebben, de kans dat ik die krom rijd is dan iets kleiner. (en daar vind je ook makkelijker weer een ander identiek exemplaar voor, op de sloop ofzo)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
had t moeten afkloppenForeverYoung schreef:@Erik: wel extra lullig dat binnen een week nadat je dit postte je toch met een stoeprand te maken kreeg..

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
met dit ongelukje was ook een stalen velg verbogenForeverYoung schreef:een stalen velg kan gewoon wat meer hebben
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
heb ook niet gezegd dat een stalen velg niet kapot kan, maar de marges liggen iets ruimer.
lichtmetaal heet niet voor niets lichtmetaal
@Xabre:

oh eh Erik: signature iets veranderd, goed he
lichtmetaal heet niet voor niets lichtmetaal
@Xabre:

oh eh Erik: signature iets veranderd, goed he

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
goed hoor

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik kan voor een nette prijs aan Bridgestone Turanza runflats komen. Lijkt me een mooie oplossing, door de gastank heb ik geen reservewiel.
Is het verschil merkbaar tussen normale banden en runflats? Voel je de stuggere wang goed?
Is het verschil merkbaar tussen normale banden en runflats? Voel je de stuggere wang goed?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Contacteer:
onder de volvo heb ik winterbanden zitten
, ideale banden zit er al een 1 1/2 jaar onder, en zeer weinig slijtage 
en onder de 5 185/50/14 conti sport

en onder de 5 185/50/14 conti sport

Misschien GJ even vragen ?Martijn schreef:Ik kan voor een nette prijs aan Bridgestone Turanza runflats komen. Lijkt me een mooie oplossing, door de gastank heb ik geen reservewiel.
Die heeft ze ook onder zn BMW Mini
Bij mijn Mini hebben ze met het ontwikkelen geen rekening gehouden met run flats. Bij de nieuwe wel.
Je merkt het wel erg goed. De banden geven alles door en je merkt spoorvorming ook extra goed. Let er ook op dat je sensoren nodig hebt voor de druk anders weet je niet wanneer je een lekke band hebt en met een lekke band moet je wel rustiger rijden.
Je merkt het wel erg goed. De banden geven alles door en je merkt spoorvorming ook extra goed. Let er ook op dat je sensoren nodig hebt voor de druk anders weet je niet wanneer je een lekke band hebt en met een lekke band moet je wel rustiger rijden.
die bandendruksensoren zitten standaard op een Laguna II 
denk alleen dat dat juist t probleem gaat vormen? Tis soms al lastig ze heel te laten bij t monteren ben bepaalde normale banden, aangezien de ene stugger is dan de andere. Runflats wordt missschien een probleem? Maar ja, das van na mijn generatie, dus die heb ik er persoonlijk nooit opgelegd. Misschien ff navragen?

denk alleen dat dat juist t probleem gaat vormen? Tis soms al lastig ze heel te laten bij t monteren ben bepaalde normale banden, aangezien de ene stugger is dan de andere. Runflats wordt missschien een probleem? Maar ja, das van na mijn generatie, dus die heb ik er persoonlijk nooit opgelegd. Misschien ff navragen?
Die van mij gaan er idd heel moeilijk op en ik heb geen sensor in de band. Het werkt bij mij door middel van de sensor van de tractiecontrole.
Maar ik ga ervan uit dat bij de Laguna meer wang aanwezig is
Maar ik ga ervan uit dat bij de Laguna meer wang aanwezig is

ligt er aan of je 16 of 17 inch hebt he 
Martijn?

Martijn?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb 205/55R16 op stalen velgen, dus dat maakt de montage makkelijker.
Als je het wel goed merkt, dan ga ik ze niet monteren. De Laguna rijdt juist comfortabel, dat wil ik niet met een paar banden verpesten. Al vraag ik me af of met een 55-serie het effect heel groot zal zijn.
Als je het wel goed merkt, dan ga ik ze niet monteren. De Laguna rijdt juist comfortabel, dat wil ik niet met een paar banden verpesten. Al vraag ik me af of met een 55-serie het effect heel groot zal zijn.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het zijn trouwens banden die af-fabriek gemonteerd zijn, en voor aflevering gedemonteerd. Wel nieuw, de gekleurde strepen staan er nog op. BMW-rijders (Bridgestone) die andere wielen of geen runflats wilden?
nouja, als de wang relatief hoog is (bij een 205 55 als gauw 10cm) zal die ook niet in moeten zakken als de wang leegloopt, dus vraag me af of die niet juist nog steviger zijn dan een 205/40 zeg maar... ?Martijn schreef:Ik heb 205/55R16 op stalen velgen, dus dat maakt de montage makkelijker.
Martijn schreef:Het zijn trouwens banden die af-fabriek gemonteerd zijn, en voor aflevering gedemonteerd. Wel nieuw, de gekleurde strepen staan er nog op. BMW-rijders (Bridgestone) die andere wielen of geen runflats wilden?
of een ander merk

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ook een goede reden, inderdaad. Mijn vader heeft hetzelfde, die wilde per se de Conti's eraf.
Dat ze nog steviger moeten zijn kan ook, maar er is wel meer speling voor de velg geraakt wordt. Dus mogen ze weer slapper zijn.
Per stuk kosten ze 76,- incl. verzending. Best aardig, lijkt me.
Dat ze nog steviger moeten zijn kan ook, maar er is wel meer speling voor de velg geraakt wordt. Dus mogen ze weer slapper zijn.

Per stuk kosten ze 76,- incl. verzending. Best aardig, lijkt me.
hoe meer de wang vervormt, hoe eerder ze verbranden aan de binnenzijdeMartijn schreef:Dat ze nog steviger moeten zijn kan ook, maar er is wel meer speling voor de velg geraakt wordt. Dus mogen ze weer slapper zijn.![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb vandaag de banden laten monteren. Het zijn Michelin Pilot Primacy Zero Pressure geworden. Het verschil in wangdikte kan je goed voelen als ze nog niet gemonteerd zijn: die van de ZP is erg dik. Met rijden merk je er vrijwel niets van, hooguit met langzaam rijden over putdeksel en randjes. Goede keuze dus.Martijn schreef:Ik kan voor een nette prijs aan Bridgestone Turanza runflats komen. Lijkt me een mooie oplossing, door de gastank heb ik geen reservewiel.

De montage ging volgens de monteur wat moeilijker dan met normale banden, maar was goed te doen. Ze waren wel aan het worstelen met banden van een Dodge Ram SRT-10: 305/40R22

-
uniroyal rainsport (195-45-15 onder een rsi). op de terugweg gelijk een flinke regenbui :w6:
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Toyo T-1S, 195/45 R16 82V... Als ie warm is plakt ie super aan de straat en ook nog wel lekker comfort icm originele vering...
-
nog geen 10.000km verder kon ik ze wegmieteren, das dan weer het nadeel.Jeroen Wigger schreef:Toyo T-1S, 195/45 R16 82V... Als ie warm is plakt ie super aan de straat en ook nog wel lekker comfort icm originele vering...
Heb nu uniroyal rainsport 195/45/16. NOOIT weer, schijt banden. Ze hellen nogal over, er zitten veels te zachte wangen op. Alleen met regen is het een leuke band.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Wou je zeggen dat Flamingo's beter zijn dan die Montana's? hahhahahaRobke schreef:2 Montana cheap ass achterbanden, leuk als het nat en je laat het gas los in de bocht.![]()
Voor liggen een Flamingo en een of ander ander knakenmerk op.
Ze slijten niet hard in ieder geval.![]()

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
vredestein sportrac3 op de GTT, lekker bandje hoor! 

Omdat onze Scénic aanzienlijk minder km's gaat draaien heb ik een paar kawgumballenbanden gekocht Dayton D200
Grip droog 7
Grip nat 7
geluid 5
comfort 5
Looks 7
(205 X 15 X 55)
conclusie volgend jaar toch maar bridgestones

Grip droog 7
Grip nat 7
geluid 5
comfort 5
Looks 7