Ik heb een probleem met mijn gtt, als ik hem ff flink intrap begint hij ernstig in te houden. Bv vanuit stilstand, 1e gaat goed, 2e ook meestal maar vanaf 3 is het vermogen op. Beetje ploffen uit de uitlaat enzo, maar als ik dan even wacht doet hij het wel weer.
Het lijkt net of hij zijn carb gewoon helemaal leegtrekt en die weer eerst vol moet lopen. Maar er is niet zo ontzettend veel aan de motor gebeurt dus moet niet mogen gebeuren lijkt me?
Groep A carb
Front mounted IC
Bailey DV
Green openluchtfilter
1,0 Bar druk
sproeier 130
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Inhouden GTT
als ie te laag is , dan is hoogst waarschijnlijk je pomp rot. of evt je drukregelaar. druk aan de carb moest rond de 1.5 bar zijn dacht ik, maar dat weet ik niet 100% zeker
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Hoe is dit probleem verholpen, dit lijkt op hetzelfde probleem als dat ik nu ook heb!
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
stotteren als die warm is kan ook met vervuiling van carb te maken hebben
florus had dat zo opgelost

florus had dat zo opgelost

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dr zit een grotere carb op, als je te lang vol gas blijft rijden, wordt de carb leegtrokken en gaat ie stotteren. Als je dan het gas los laat is het weer over.Luco/Alpine-racer schreef:stotteren als die warm is kan ook met vervuiling van carb te maken hebben
florus had dat zo opgelost![]()
![]()
![]()
Ik zal wel ff een project topic openen op verzoek

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja kan ook idd, zal er morgen is ff naar gaan kijken-PAZ- schreef:Probleem zit volgens mij gewoon in gebrek aan brandstof, hoogst waarschijnlijk is de pomp gaar. Of evt filter dat wat dicht zit.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Contacteer:
Zal hier ook maar even mijn probleem posten :
Ik rijd normale snelheid, sta in 3e, gas bijgeven (niet direct intrappen maar gewoon sportief opbouwen)
... dan stopt de turbo soms bij 4000 toeren. Denk dat het de turbo is... druk valt weg en hij houd in.
Effe gas lossen en weer bijgeven dan is het probleem soms weg maar ook soms niet.
Ook in 2e of in 4e bij het in toeren jagen van de motor houd hij soms in.
Dit is niet altijd dat is het rare, ...
In de eerste plaats dacht ik al aan "RIP" turbo...
De Jo dacht aan de actuator...
Tja... nu dit weer... :roll:
Ik rijd normale snelheid, sta in 3e, gas bijgeven (niet direct intrappen maar gewoon sportief opbouwen)
Effe gas lossen en weer bijgeven dan is het probleem soms weg maar ook soms niet.
klinkt als een wastegate die open gaat staan??
-
- Contacteer:
Hier zal je het toch effe moeten uitleggen... motorisch heb ik nog niet zoveel kennis...
wat Jo ook zegt, de actuator duwt de wastegate open, waardoor de echte druk in t turbinehuis wegvalt en dus ook je turbodruk.
tis maar een gok hoor, zo technisch ben ik niet wat betreft motoren....
tis maar een gok hoor, zo technisch ben ik niet wat betreft motoren....
Haal de stekker van je pingelsensor eens los. Als dat niet helpt, haal de stekkers van de druksensor eens los (op de slang tussen turbo en intercooler).Pedro de cleen schreef:Zal hier ook maar even mijn probleem posten :
Ik rijd normale snelheid, sta in 3e, gas bijgeven (niet direct intrappen maar gewoon sportief opbouwen)... dan stopt de turbo soms bij 4000 toeren. Denk dat het de turbo is... druk valt weg en hij houd in.
Succes.
Erik
heb hetzelfde probleem gehad, eerst begonnen met een brandstoffilterken te steken van 0.20 en probleem was opgelost! en mijn pomp maakt ook soms lawaai, blijft goed gaan!