Hallooo
ik ben nu bezig me cv aan te sluiten op me alarm en ben tegen een probleempje gelopen.
Namelijk : In me deuren zitten dus originele servo motoren. uit deze komen 5 kabels (beige,wit,rood,2xpaars) Wie weet wat deze kabels zijn(of mishcien wie weet wat blauw servo wit servo is???)
Ik heb de vraagbaak erbij genomen maar daar staan alleen maar welke kleuren en hoe de kabels lopen. Kom er echt niet uit welke functie bij welke kabel hoort.
Wie o wie kan me helpen???
Avé!!
Hallo,
Bij het aansluiten van mijn alarm op de cv van mijn 11 heb ik draden afgetapt bij de schakelaar van de cv in de middenconsole, ook bij mijn 19 heb ik dit gedaan. Dit is veel eenvoudiger. Wel moest ik twee relais gebruiken omdat mijn alarm de cv postief schakelde en het Renault systeem negatief geschakelt werkt; of precies andersom, dat weet ik niet precies meer.
Bij het aansluiten van mijn alarm op de cv van mijn 11 heb ik draden afgetapt bij de schakelaar van de cv in de middenconsole, ook bij mijn 19 heb ik dit gedaan. Dit is veel eenvoudiger. Wel moest ik twee relais gebruiken omdat mijn alarm de cv postief schakelde en het Renault systeem negatief geschakelt werkt; of precies andersom, dat weet ik niet precies meer.
heb ik inderdaad ook gedaan. Gewoon op mijn handbediening van de CV aansluiten.Mijn alarm was voorbereid op zowel positief als negatief gestuurde CV's.
De CV is negatief gestuurd. volgens mij waren die vijf draadjes:
2 x constant 12V
1 x massa
1 x open positief geschakeld
1 x dicht positief geschakeld
Uit mijn hoofd, dus weet het niet zeker. Thuis heb ik er wel een tekening van.
Je kunt bekijken welke draad welke functie heeft met een spanningsmeter.
De CV is negatief gestuurd. volgens mij waren die vijf draadjes:
2 x constant 12V
1 x massa
1 x open positief geschakeld
1 x dicht positief geschakeld
Uit mijn hoofd, dus weet het niet zeker. Thuis heb ik er wel een tekening van.
Je kunt bekijken welke draad welke functie heeft met een spanningsmeter.