Startproblemen CLIO I : brandstofprobleem!

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
JdM

Geachte pro's ;)

De clio 1 van mijn vriendin heeft na een week stilstaan ineens startproblemen.
Auto startte de eerste keer gewoon goed (na een week stilstaan dus) daarna na 10 minuten uitgezet en vervolgens deed hij niets meer :(
Auto gesleept, proberen aan te slepen> niets (ook niet na herhaaldelijk proberen).
Daarna de auto tijdens het naar huis slepen nogmaals gestart via het contact> starten :)
10 minuten rijden> spontaan uitval :(

Hierop heb ik alle zekeringen eens losgehaald en daarna liep hij weer gewoon.....
Weet nu even niet of het nog terugkomt, de betrouwbaarheid van de auto is in elk geval weg.

Wat doet hij wel:
Startmotor gaat rond, net zoals normaal dus geen halflege accu of een startmotor die niet wil werken.
Wat doet hij niet:
Aanslaan, ook niet een beetje met wat gesputter ofzo, hij start gewoon de motor rond maar die doet dus niks dan meelopen op de startmotor....

Wat denk ik zelf: brandstofpomp kapot?
Geen vonk? (alhoewel me dit het minst logisch lijkt, na een startprocedure van enkele minuten ruik ik geen brandstof of zo, dus het lijkt op een brandstofprobleem)

Heeft iemand een ander idee waar ik eens naar kan kijken?
Thx in advance ;)
Laatst gewijzigd door JdM op ma 23 jul 2007 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
JdM

Zo, ben even aan het zoeken geweest.
Hij vonkt, ookm als ie niet wil starten.
De brandstofslang op het gasklephuis levert brandstof, ook als ie niet start.
De gasklep blijft droog als ie niet start.
De gasklep wordt nat als ie wél start.
Lijkt erop dat de injector dan wél, dan geen brandstof doorgeeft........
Alle stekkers op het gasklephuis losgehaald en aangesloten, geen verschil...
Any ideas?
Robke
Car: Lexus IS250

Misschien is het handig om het precieze type even neer te zetten, dat is wat makkelijker.
JdM

Robke schreef:Misschien is het handig om het precieze type even neer te zetten, dat is wat makkelijker.

Het is een Clio RN 1.4 uit 1991
Robke
Car: Lexus IS250

Even de brandstofleiding loshalen, brandstofpomprelais doorverbinden en kijken of er wel genoeg brandstof uit komt.

Anders even meten of de injector wel aangestuurd wordt als hij niet wil starten.
JdM

Robke schreef:Even de brandstofleiding loshalen, brandstofpomprelais doorverbinden en kijken of er wel genoeg brandstof uit komt.

Anders even meten of de injector wel aangestuurd wordt als hij niet wil starten.

Bedankt Robke voor de info, kan me niet voorstellen dat je me dat antwoord niet gegeven kon hebben als je het type niet gehad had (jammer dat er vaak gevraagd wordt naar dingen die niet interessant zijn ;) )
Ik zal niet zo zeiken ;)

Daar komt nog bij, dat ik geen idee heb waar het brandstofpomprelais zit, hoe ik hem doorverbind (welke pennen) en hoeveel brandstof "genoeg" kan zijn.
Ook weet ik niet wat ik op de injector moet meten, en welke van de 5 draden ik dan moet hebben, dus ik kan tot nog toe weinig met je tips.
Misschien dat jij dat wel weet?
Wederom bedankt voor de info :)
Plaats reactie