Hallo,
Ik heb mn radio aangesloten in de R19, maar nu onthoudt ie de stations niet. De vorige eigenaar heeft lopen knippen dus het was een grote losse dradenboel, dus nu ik heb netjes met kabelverbinders weer aangesloten.
De radio heeft twee stekkers; een zwarte en een bruine. De bruine stekker heeft grijze en groene draden en zijn de speaker stekkers, die heb ik allemaal (4x) goed aangesloten (fade en balans werken goed).
De zwarte stekker is de stroomvoorziening. Op de draden staat tekst: zwarte (ground), rode(12v contact/switched), oranje(dashlight), geel(continu battery) en blauw(electrische antenne).
De auto heeft een rode draad (contact), oranje(memoire), zwart(staat niks op, neem aan dat dit ook ground is)
Ok, dus zwart gaat op zwart, me dunkt.
Ik heb toen rood op rood en mijn geel op auto-oranje gedaan, maar toch onthoudt ie de stations niet.
Iemand een idee wat de correcte aansluiting is? Zoals ik het nu heb werkt de radio dus wel, alleen zonder geheugen.
R19 radio aangesloten - probleempje
Hoi, toch ff omwisselen dan, rood op auto-oranje en geel op rood.
Gewoon proberen, je komt er vanzelf achter of het werkt
maar dat zal wel dan. Je radio onthoudt nu gewoon niks, omdat de stroomvoorziening voor het geheugen blijkbaar toch wordt onderbroken.
Als het daarmee niet opgelost is, is wellicht de continue 12V van je auto ergens onderbroken of het geheugen van je radio is kapot. Succes
Gewoon proberen, je komt er vanzelf achter of het werkt

Als het daarmee niet opgelost is, is wellicht de continue 12V van je auto ergens onderbroken of het geheugen van je radio is kapot. Succes