Hallo,
Ik heb vandaag gekocht een R19 1.8 RN uit '94. Mooie, schone wagen, 134k op teller. Prijs was 1000 euro. Ik heb em proefgereden, uiteraard, remmen waren wat sponzig en en waren wat kleine mankementjes, zoals niet goed sluitende deur en los zittende pook. Die zijn door de dealer gemaakt en er zit nieuwe APK op. Maar uiteraard is zon bakkie niet helemaal 100% en nu zijn er twee dingen:
1) Bij 130 km/u treedt er een rare trilling in het stuur op, en dat gaat zo:
rrrr = 1 seconde de trilling
___ = 1 seconde geen trilling
rrrrr____rrrrr_____rrrrr_____ etc. dus de trilling is niet constant. Nou zijn de bandjes ook niet nieuw meer, maar misschien weet iemand wat het kan zijn.
2) Dit kan ik misschien zelf veroorzaakt hebben. Ik heb de wagen even een poetsbeurt gegeven en ook het motorblok/compartiment schoongespoten met de hogedruk reiniger, dit heb ik wel vaker gedaan en nooit problemen mee gehad. Na het spuiten heeft de auto nog zeker een uur niet gereden. Toen ging ik er mee rijden en begon de motor erg te haperen en inhouden. Ik kon er wel mee thuis komen, steeds met terug schakelen, gas geven, dan ging ie weer even, dan viel de motor weer weg, dan ging ie weer etc. Kan het zijn dat er ergens water in is gekomen?
Misschien dat het morgen over is, even afwachten dus.
R19 1.8 - motor schoongespoten, nu happerende motor :-(
Lijkt erop dat er water in je bougieschachten gekomen is. De bougie kan nu geen goede vonk maken. Heb dit zelf ook wel eens meegemaakt bij een vriend van me. Hebben toen de bougiekabels van de bougies gehaald en het water met een tissue eruit gehaald.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
tissue, plantenspuit bij veel water en diepe kanalen.. als maar NIET je bougies eruit draait
Succes!
Kan ook nog elec. probleem zijn natuurlijk
Succes!
Och, ik had bij mij toen de bougies er wel uitgedraaid en eens gestart.Paul1916v schreef:tissue, plantenspuit bij veel water en diepe kanalen.. als maar NIET je bougies eruit draait
Succes!
Spettert het water er ook wel uit

Dat trillen lijkt op onbalans/kromme achtervelg.