Hallo,
Ik heb een 1,4 R5 uit 1990. Monopoint injectie. De auto was voorzien van een startonderbreker, maar deze begon steeds meer problemen te vertonen. Heel vaak zette ik hem op contact, toetste de code in, en startte de auto door de sleutel een stukje verder te draaien. Daarna begonnen de problemen en werkte dit niet meer. Ik toetste de code in, maar moest heel vaak aan de sleutel draaien, en dan weer de sleutel omkeren om hem lopend te krijgen. Dit werd steeds erger, en het duurde steeds langer voordat ik hem lopend kreeg. Nu, nu krijg ik hem helemaal niet meer aan! Ik heb het dashboard een stukje losgehaald, en de startonderbreker eraf gehaald. daarna de 2 dikke oranje draden weer met elkaar verbonden. Helaas nog steeds niks. De auto aanduwen gaat prima, hij start dan meteen, maar met elektrische start wil hij niet starten, simpelweg omdat de startmotor niet draait. Ik ben dus bang dat het startrelais kapot is, of helemaal bang dat de startmotor kapot is, wat mij niet lijkt. Is zo'n startrelaitje moeilijk te vervangen, kan het daaraan liggen, ligt het misschien aan het contact slot, doe ik iets fout?
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, en heb de auto hard nodig. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Mvgr Remy
Startrelais kapot? Start niet meer:(Help!
Nou, het probleem gevonden. Het ligt aan het contact slot. Wanneer ik de dikke oranje draad verbind met de dikke groen gele draad die in die 2 polige stekker achter het contactslot zit, gaat de startmotor aan, en loopt hij meteen.
Nu dus maar een mooie schakelaartje erin zetten, en ik ben tevree.
Ik is weer erg blij
Nu dus maar een mooie schakelaartje erin zetten, en ik ben tevree.
Ik is weer erg blij