ACT: Clio I
-
- Über-Spammer
lijkt me vreemd als ze hem afkeuren op een schilfer.
maar stel het zo. zij keuren hem af op een GEBROKEN veer die misschien niet gebroken is. dan kan jij toch naar hen zeggen dat die veer niet stuk is, en dat ze maar wat bazelen....
tenminste, als ze een beetje redelijk zijn daar kan dat. ik heb ook wel eens wat retour gebracht.
maar stel het zo. zij keuren hem af op een GEBROKEN veer die misschien niet gebroken is. dan kan jij toch naar hen zeggen dat die veer niet stuk is, en dat ze maar wat bazelen....
tenminste, als ze een beetje redelijk zijn daar kan dat. ik heb ook wel eens wat retour gebracht.
-
de veer is echt nog 100% intact. ik heb 'm door reinier laten vervangen, die vertelde me dat de veer niet gebroken is.Haas schreef:waarschijnlijk niet...
Maar issie echt nog compleet intact? Vaak als er een stuk af is, kun ej dat zien, doordat de schotels niet netjes meer aansluiten aan de einden van de veer.
-
de nieuwe veer zit al onder de clio nu...J-P-S schreef:lijkt me vreemd als ze hem afkeuren op een schilfer.
heb je die veer bij de dealer besteld?
mochten ze m niet innemen, kun je misschien proberen m bij een andere dealert te retourneren?
Daarbij, als je m bij hun hebt besteld, moeten ze m ook terugnemen vind ik
mochten ze m niet innemen, kun je misschien proberen m bij een andere dealert te retourneren?

Daarbij, als je m bij hun hebt besteld, moeten ze m ook terugnemen vind ik

-
- Über-Spammer
dan had ik die veer niet eens gemonteerd maar meteen teruggebracht en gezegd dat ze hem maar de brug oprijden om te kijken
maar dat is nu eenmaal pech hebben dat ie er al onder zit. probeer anders eens met je veer langs te gaan en te vragen of ze je tegenmoet willen komen door middel van een korting op het een of het ander?

maar dat is nu eenmaal pech hebben dat ie er al onder zit. probeer anders eens met je veer langs te gaan en te vragen of ze je tegenmoet willen komen door middel van een korting op het een of het ander?
juist, zou ik ook doen. Gewoon zeggen dat je geen verstand hebt van auto's en je zwager t een en ander hebt laten doen 
Tis wel wat ongelukkig allemaal......

Tis wel wat ongelukkig allemaal......

-
de veer komt niet van dezelfde dealer, maar is via reinier besteld en kon niet worden geretourneerd.J-P-S schreef:maar dat is nu eenmaal pech hebben dat ie er al onder zit. probeer anders eens met je veer langs te gaan en te vragen of ze je tegenmoet willen komen door middel van een korting op het een of het ander?
denk dat ik dat maar ga klagen en zeuren over korting, ik moet tenslotte toch nog mn uitlaatbocht vervangen

-
- Über-Spammer
oh ik dacht dat die ook bij die dealer vandaan kwam, daar zijn mijn antwoorden ook op gebaseerd.
vergeet dan maar mijn vorige posts
vergeet dan maar mijn vorige posts

Ik ben op het moment aan het kijken naar een clio 1.9D en ben al een interresante tegen gekomen. alleen de achterkant motor (schutbord ???) zat helemaal onder de bruine rommel, zie foto:
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb14 ... GE_009.jpg[/img]
Verder nog tips voor dit type auto/motor?
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb14 ... GE_009.jpg[/img]
Verder nog tips voor dit type auto/motor?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ziet eruit alsof er een koelslang gesprongen is (ooit) ofzo
-
- Über-Spammer
dat is allemaal koelvloeistof. is die eens opengedraaid toen hij heet was? of een slang gesprongen?
ik zou het even checken, niet dat dalijk de thermostaat bijvoorbeeld vasthangt en met moeite opengaat.
ik zou het even checken, niet dat dalijk de thermostaat bijvoorbeeld vasthangt en met moeite opengaat.
wat moet ik checken, heb al een stuk met de auto gereden maar werd niet bijzonder warm.
-
- Über-Spammer
draai het vaatje eens open als hij koud is. dan kijk je of er vanalles in drijft. trek ook de pijlstok er eens uit. als dat blijkt dat daar ook vanalles aanghangt zal de koppakking lek zijn.
deze uitstoot kan komen door hoge temp of iets verstopts lijkt me.
deze uitstoot kan komen door hoge temp of iets verstopts lijkt me.
De diesels zijn als ze wat ouder zijn, erg gevoelig voor overdruk in het koelsysteem, vaak als gevolg van een minimaal scheurtje in de kop. Als dus zoiets aantreft heb je dikke kans dat dat het geval is, en dus kan je hem beter laten staan. (tenzij hij 200 euro is, en je zelf handig bent)
ik dacht dat deze turbo-loze dieseltjes bijna overwoestbaar waren 
-
- Über-Spammer
jammer, ik had er tot voor kort een complete motor voor liggen. toen hij in de weg begon te staan heb ik de krukas eruitgehaald en de rest weggegooid 

knaak en een rol drop en als t meezit een bloemetje erbij..... Meer zal het niet zijn.... 

waar vind ik de kleurcode van de clio? of weet iemand hem? Hij is donkerblauw, geen metallic '91
zit er een verschil in de achterlamp units van een phase 1 en een phase 2?
Werk namelijk bij een automaterialenzaak en de achterlampen zelf zonder units kosten mij geen drol.
Werk namelijk bij een automaterialenzaak en de achterlampen zelf zonder units kosten mij geen drol.
Geert schreef:Ik heb een los contact achter mijn tellerbak. Dit is de stekker van de temp sensor. Iemand enig idee in welk contact de losse zwarte draad hoort?
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb14 ... _A0098.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
uit mijn hoofd het uiterste rechtse, maar dat is absoluut niet zeker.
kun je niet kijken waar het draadje af is gebroken? Vaak zijn er wel wat oude soldeersporen of aan stof wat er wel of niet op bepaalde plaatsten zit
kun je niet kijken waar het draadje af is gebroken? Vaak zijn er wel wat oude soldeersporen of aan stof wat er wel of niet op bepaalde plaatsten zit

nee kan het helaas niet aan de contact punten zien, stekker is ook niet gesoldeerd.Haas schreef:uit mijn hoofd het uiterste rechtse, maar dat is absoluut niet zeker.
-
- Contacteer:
kun je het ook niet op de plaats zien waar de connector op gaat, op de temp meter, kun je niet zien op de print welke draad wel en welke draad niet aangesloten is.
Ik vermoed allemaal dat de zwart de massa draad is dus die zou op de print de grootste vlakken moeten hebben meestal
Ik vermoed allemaal dat de zwart de massa draad is dus die zou op de print de grootste vlakken moeten hebben meestal
heb t van de week met paul bij zijn clio nog losgehad, maar geen foto gemaakt...