team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Egon

TEAM009 Gert schreef:Kijk nou eens wat ik uit mijn werk in de brievenbus vind.
[img]http://img329.imageshack.us/img329/1577 ... 450gs7.jpg[/img]
Met dank aan autopartsonline.nl. (Y) En ja ik weet het, ik ben eigenwijs om toch geperforeerde schijven te nemen. Zijn al veel woorden aan vuil gemaakt, ga het gewoon proberen. Als het verrot gaat zal ik het melden en kunnen jullie me uitlachen. Als het een dag of 10 als een achtelijke remt zonder verrot te gaan, mag ik graag lachen. :)
jij doet maar een dag of 10 met een stel remmen??? :D
TEAM009 Gert
Contacteer:

Tot nu toe 4 dus. De schijven houden het nog wel een tijdje. Maar de blokken gaan nog maar 1 dagje mee. En dan mag er weer een nieuw setje á dik €150,- onder. Op het circuit gaat het allemaal net wat sneller. Heb zelfs deze remmen al aan het roken gehad!!
Egon

oei. das dan maar een uurtje lol dan? :wink:
TEAM009 Gert
Contacteer:

Hoop toch dat de volgende dag want minder problematisch is eigenlijk. De blokken moeten nog wel een volle dag uit kunnen houden. En das 29 oktober op Spa toch wel de bedoeling!
Steven
Car: M536

Blijft toch apart dat alle kv en olie er ineens uitzeikt dan.

Een goeie F7R is trouwens ook nix mis mee, samen met een goeie radiateur en een seperate oliekoeler moet dat tochnie stuk kunnen, kijk naar Bart.
Kep geen olietemperatuur gezien bij jullie, dusja wie weet wordt dat ding wel gewoon te warm, lijkt me niet zo gek eigenlijk.
Daaf (Davy)

Auto komt net terug van een grindbak avontuur van mijn teamgenootje, vandaar het peuteren met de schroevendraaier.
------------------------------------------------------------------

Aha dat waren jullie dus! Was lekker ploegen door de grindbak :D Was er zelf ook op 6 juli samen met een vriend. 2 Grijzige 5 turbos.
Volgende keer praatje maken lijkt me zo! Je hebt vast nog wel wat tips voor remmerij....
TEAM009 Gert
Contacteer:

Dat het zo ernstig was was op de circuitdag van 30 mei. En in het scheivlak. Zover ik weet hebben we vrijdag alleen de tarzan aangedaan. Heb het op video staan, maar hij kon gelukkig blijven rijden. Had jullie in haarlem al zien rijden inderdaad. Staan ook wat foto's van jullie op onze site dacht ik.

Heb zat tips over remmen, is ook een heel topic aan gewijdt in het remmen gedeelte. Topic heet heel toevallig [grotere remmen].
Zal het even heel kort samenvatten.
Als je nog met originele gtt schijven rijdt past het volgende allemaal.

-16V schijven, hiervoor heb je 16V remzadels nodig. Kan je eigen klauwen gebruiken. En voor het echte harde remmen Ferodo DS3000 (dat mag alleen niet op de weg) anders DS2500

- 280mm RS schijven(wat wij dus hebben), hier heb je wat meer voor nodig. Adapterplaten (ff contact opnemen met Bart V), RS klauwen, en uiteraard RS schijven. Als je daar dan bepaalde alfa blokken tussen propt van ferodo remt het erg hard.

Denk dat voor een 5 de eerste optie ruim voldoende is, en die zooi heb ik allemaal liggen. Zgn schijven, DS 3000 blokken (1/2 dag zandvoort mee gereden), en heb ook nog wel een stapeltje remzadels.
Steven

Goh was jij dat Daaf? Kep wel ff nog met Arthur staan praten voordat jullie de baan opgingen, wilde nog ff langs je lopen maar jullie gingen net richting pits.
Wat heb jij motorisch gedaan? Je ging harder rond als Arthur, hoewel die wat rustiger reed om het heelhouden neem ik aan.

Voor remmen moet je gewoon ook 280mm nemen, ik had destijds een set van JL met adapter voor originele klauw + DS2500 blokken en daar kon je ook ziekelijk laat en hard mee remmen 8)
Haas
Car: Megane RS

beetje jammer gert, datie dood is, maar zoals steven al zegt, geen olietempmeter? 19's staan nu niet echt bekend om het koelend vermogen.. Denk dat een externe oliekoeler zeker geen overbodige luxe is en kost niet eens zoveel! Succes ermee!
Daaf (Davy)

Steven schreef:Goh was jij dat Daaf? Kep wel ff nog met Arthur staan praten voordat jullie de baan opgingen, wilde nog ff langs je lopen maar jullie gingen net richting pits.
Wat heb jij motorisch gedaan? Je ging harder rond als Arthur, hoewel die wat rustiger reed om het heelhouden neem ik aan.

Voor remmen moet je gewoon ook 280mm nemen, ik had destijds een set van JL met adapter voor originele klauw + DS2500 blokken en daar kon je ook ziekelijk laat en hard mee remmen 8)
Aha was jij dat? JA had nog een setje slicks bij me, maar er niet onder gehad. Hoe vond je mn bumper :beer:
Mwoah, Arthur op het rechte stuk bijhouden is niet te doen....ik wil het heel houden. Bochten moet het hok geen last van hebben
heb een bewerkte kop, ander in/uitlaatspruistuk, grotere turbo, grotere i-coolert en vrij uitlaatsysteempje. Verder rij ik gewoon op 0,9-1 bar, af en toe als ik ergens snel langs wil gaat t knoppie om voor wat meer power. Mn vering is wel lekker hard en ik kan nog een stukkie omlaag :D
Qua remmerij heb ik clio zooi en ferodo 2500 blokken. remt lekker, maja met al die nattigheid blokkeert het nogal snel.

volgende keer maar keertje babbelen.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Haas schreef:beetje jammer gert, datie dood is, maar zoals steven al zegt, geen olietempmeter? 19's staan nu niet echt bekend om het koelend vermogen.. Denk dat een externe oliekoeler zeker geen overbodige luxe is en kost niet eens zoveel! Succes ermee!
Komt tie nu mee. (S) :beer:
Steven

Tja je bent een budgetracer ofnie he, al gaat het vaak van budget snel om in semi-profi :D

@Daaf, je moet eens http://www.vrijrijden.nl in de gaten houden, dat soort dagen hang ik ook vaak rond. (veelal met ouwe ragtoyota's).
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jammer dat ik zo ver weg woon van zandvoort. anders is dat echt leuk voor die paar euro :p

wij moeten naar zolder, daar kost een uur meteen 70 euro (S)
Steven

Nouja een uur Zandvoort is dan ook 3x20=60 euro, niet echt een megaverschil dus :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oh valt mee dan. ik dacht dat een sessie langer was :p
TEAM009 Gert
Contacteer:

Als je echt circuit wilt ervaren moet je 29 oktober mee gaan naar Spa-Francorchamps. Dát is pas wijs!! Met 160 door eau rouge stuiven. Dat is elke keer weer eng, en daarom des te mooier!!

Nog een ander vraagje, hoe groot moet zo'n olie koeler zijn? Is het nodig om omvlochten slang te nemen, moet er een thermostaat in?
In die krengen heb je dus ook weer keus uit 100.000 mogelijkheden.
canonballman

Staalomvlochten slang hoeft niet.
Thermostaat ook niet echt op een racer, maar duurt wel wat langer voordat het zaakje (vooral de olie) op temperatuur is natuurlijk.

Oppervlak: 10 bij 20 is al leuk, al wat je meer kwijt kunt is meegenomen, maar niet echt nodig. Zorg er natuurlijk ook voor dat het ding goed in de rijwind hangt.

Met een beetje handigheid kun je een adapterplaat+thermostaat van een kadett GSi (kost een drol op de sloop) gebruiken op een F7R. Wel een draaibank nodig om het ding een tikkel uit te draaien.

Vervolgens bij de hydrauliekboer wat slangen op maat laten maken, en ook op de sloop een koelertje zoeken.
Kun je voor een tientje of 8 wel klaar zijn, misschien minder.

Of je gaat naar biesheuvel :wink:
TEAM009 Gert
Contacteer:

Zat bij DPT al wat rond te neuzen, maar dan gaat het hele handel zo weer over de 200 euro's. Dus dit zijn welkome adviezen!

Een draaibank is niet echt een probleem. Ken iemand met metaal bewerkingsbedrijf die oa 2 lasersnijders hebben staan. Stukje draaien zal dan toch ook moeten lukken. :) Zijn er toevallig auto's waarvan je uit je hoofd weten dat ze een mooie koeler hebben? Zoekt al een paar stukjes makkelijk nml.

En nog wat anders, als ik een bewerkt onderblok van PtrGt koop en daar mijn 1800 kop opschroef, moet ik dan ook een andere ECU? En moet er nog meer aangepast worden?
Steven

Ik had een complete set met thermostaat voor iets van rond de €200 dacht ik, was ook met staalomvlochten. (fijn voor bling en leuk voor je hand als het verrot is...)
Dusja ooknie echt heel veel duurder dan het gebeun van Cannonball ;)

Thermostaat is op zich niet zo heel gek hoor, die zorgt ook dat op kouwe dagen de olie niet al te koud wordt. En het wamrijden is wel een voordeel, dat gebeurt vaak niet zo lang bij circuitmotoren :D

Voor de radiateur ff op de sloop ff banjeren en een dik formaat uit een of andere japanner trekken. Vooral wat meer oppervlak is vaak wel fijn.
Maar een nieuwe is ook vaak al een verbetering, die volgerotte ouwe meuk komt vaak niet eens aan de helft van het koelvermogen van nieuw.
Steven

Die ecu kun je gewoon behouden, hij zal alleen geremapt moeten worden, met bij voorkeur, wat grotere injectoren.

Maarja een F7R kop met grotere kleppen is ook wel fijn, anders ist straks weer zo half werk ;)
Kun je bijv. een setje nokkenassen voor de toekomst doen (Y)
TEAM009 Gert
Contacteer:

Allemaal leuk en aardig, maar dat gaat op die manier onbeperkt euro's kosten. Een complete F7R zou natuurlijk het mooiste zijn, maar die worden nauwelijks (lees eigenlijk niet) aangeboden op de verschillende sites. En ik heb gezien wat een setje nokken kosten, de tering! Dat valt nog even buiten het budget als er ook een andere motor moet komen hoor.

Voordat er wat aangeschaft wordt wacht ik eerst af wat het met die cup F4R gaat worden. Diegene is helaas gelijk vanuit zandvoort in z'n camper richting de zon gesprongen...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

op mp staan 2 f7r's compleet te koop. zijn ex racemotoren maar uiteraard geen idee over de staat.

heb je al een thermostaat van je koelvloeistof van 60 graden?
TEAM009 Gert
Contacteer:

Past de F7P kabelboom op een F7R CUP? Of is dat allemaal helemaal anders? En wat voor problemen kom ik evt nog meer tegen als het een CUP uitvoering is?
Bart V

Past allemaal. Weinig problemen te verwachten als je zorgt dat je er een setje verse drijfstanglagers inpropt, goede olie gebruikt, en er een JC5 met geveerde sinterplaat achter zet.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Bart V schreef:Past allemaal. Weinig problemen te verwachten als je zorgt dat je er een setje verse drijfstanglagers inpropt, goede olie gebruikt, en er een JC5 met geveerde sinterplaat achter zet.
Is drukgroep en koppeling dezelfde diameter als wat ik nu heb? 200mm dus?
Steven

F7R en P zijn familie van elkaar he, het wezenlijke verschil zit alleen intern, exterieur is het nagenoeg gelijk.

Dus die koppeling kan ook gewoon mee, verder wat minder zuipen in de kroeg, kun je meer in dat hok steken ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

volgens mij wel.

pas wel even op met de injectorrail. ik heb er al eens gezien die een heel ander circuit gebruiken dan de 2 benzine aansluiting op 8cm ofzo naast elkaar.

die cupmotor wat ik toen zag had er maar een, en de andere leiding zat op een of andere drukregelaar meen ik.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Steven schreef:F7R en P zijn familie van elkaar he, het wezenlijke verschil zit alleen intern, exterieur is het nagenoeg gelijk.

Dus die koppeling kan ook gewoon mee, verder wat minder zuipen in de kroeg, kun je meer in dat hok steken ;)
De kroeg wordt niet rijk van mij hoor. Punt is een beetje dat de auto van vier mensen is. Dus ik niet zomaar alles kan gaan beslissen. Nu kun je dan wel de kosten splitten. Maar feit blijft dat het een hoop geld is voor een auto die je maar een paar dagen per jaar gebruikt.
Ik vindt het op zich geen probleem of ff keer flink euro's uit te geven als het dan maar een poosje heel blijft zonder gesodemieter. Maja er zijn nog 3 andere mensen. Waarvan er bij 1 zijn opa eergisteren is overleden, daar ga ik dus niet lopen miepen over een motor.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die motor kost 1000 euro :p
TEAM009 Gert
Contacteer:

J-P-S schreef:die motor kost 1000 euro :p
Jaja, zeg toch ook dat het voor mij niet echt een punt is. Wat mij betreft liever vandaag dan morgen nog.
En €1000 gaat die belg er zeker niet voor krijgen. Maar dan komen er ook nog wat dingen bij zoals een olie koeler, nieuwe setje drijfstang lagers, geveerde sinterplaat, liefst ook nog een JC5 erbij. Dan gaat het allemaal hard in een keer. Zeker als er dan ook nog een paar liter veel te dure in verdwijnt. Allemaal los valt dat wel te doen, maar als je het op gaat tellen.... (U)
canonballman

Maar die F4R waar je het over hebt zal ook niet goedkoop zijn... En je hebt een hoop sh@t nodig, zoals kabelboom, contactslot etc om m lopend te krijgen.

Ik zie het zo, je kunt voor een paar honderd een blokkie kopen, net als de vorige keer, en die na enkele dagen in de soep draait, of 1 keer goed geld uitgeven voor iets wat heel blijft, 100 circuitdagen of meer.

Een dagje circuit rijden hoeft niet duur te zijn. Wil je elke maand circuitrijden, en je wilt ook nog eens hard gaan (hard op de bocht af, hard remmen, hard door de bocht, en hard de bocht uit :p ) kost het gewoon serieus knaken. Als je eenmaal een GOEDE auto hebt (die technisch nagenoeg gereviseerd is, bak, motor, remmen, ophanging) zal er weinig kapot gaan. Kosten zitten dan voornamelijk in inschrijving, brandstof, banden en remmen.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Die F4R is idd voorlopig van de baan. Heb daar inmiddels zoveel over gelezen wat aangepast moet worden. Cup uitvoering heeft andere benzine pomp etc etc etc.

Wordt dus een waarschijnlijk een F7R uit een Cup clio, nog steeds goed voor 185pk (borremans). Punt is een beetje dat die andere beginnen te miepen omdat er nu ineens veel geld moet worden uitgegeven. Zij zijn bang dat ook een duur blok na een paar dagen verrot draait dus met nog hogere kosten zitten.
canonballman

Tja, elke F7P of R die je koopt zal:

-150.000 of meer gelopen hebben, dus haast, of AL aan revisie toe zijn

OF

-knaken kosten, 1500 euro of meer

De kans dat je een motor vindt die aantoonbaar weinig/niks gelopen heeft, en ook nog eens voor een prikkie..... tja, wonderen bestaan..
canonballman

En laat die Miepen dan met een beter alternatief komen!

heb nog een lopende F7R staan, zonder rammels/lekken/roken. Mag je voor erg weinig hebben.

heeft alleen wel 348 dkm gelopen.......
Vraag is alleen of je met die motor 2 of 3 keer de Tarzan bocht zal zien. :wink:
Bart V

Zeg reinier, kan jij je tijd niet nuttiger besteden?? Een clio opbouwen bijvoorbeeld. Al dat geouwehoer krijg je hem niet mee het circuit op he :p
Plaats reactie