Egon's Laguna (terug van reparatie)
Zien er goed uit Egon, mooi velgen 

www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
Staan leuk die Toora's

leuk! 
had alleen wel een maatje groter gemogen
Wanneer gaatie omlaag?

Wanneer gaatie omlaag?

-
- Car: R19.R
zeer mooi egon ,staat goed, verlagen is niet echt nodig vind ik...
die spoiler is niet origineel of wel?
die spoiler is niet origineel of wel?
eerst maar eens kijken of ik het aanlopen op kan lossen als ik wat harder over eendrempel ga. Als dat in orde is kan het altijd nog een maatje groter en kan ie omlaag.Haas schreef:leuk!
Wanneer gaatie omlaag?
Mooie tussenoplossing voor nu.
Voor het verlagen ga ik overigens wel voor de dure optie

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Staat m goed de velgen Egon!!! 

-
- Über-Spammer
hoi Egon,
mooie velgen zeg
ben je de komende week ook weer in het zuiden?
mooie velgen zeg

-
- Über-Spammer
mwah het zal geen wereld van verschil zijn. of zijn je banden laag qua druk?
-
- Über-Spammer
dat lijkt me al veel. staat die druk ook in het instructieboekje?
anders slijten ze dalijk flink hard af in het midden

In het boekje staat geloof ik iets van 2.4 ofzo. Op die druk lijkt het wel of de banden leeg staan. Misschien klopte die spanningsmeter niet. Toch ook eens ergens anders gaan meten om te kijken hoe of wat.J-P-S schreef:dat lijkt me al veel. staat die druk ook in het instructieboekje?
Maargoed, ik zie nu nog een flink bolle wang dus ik heb het idee dat ze echt niet te hard zijn gepompt.
-
- Über-Spammer
hmm,
die druk is ook voor de originele wielen met banden. ik weet niet in hoeverre dat kan en mag afwijken. toch ff ergens checken om er zeker van te zijn
die druk is ook voor de originele wielen met banden. ik weet niet in hoeverre dat kan en mag afwijken. toch ff ergens checken om er zeker van te zijn

-
- Über-Spammer

Ik stoor me er toch wel een beetje aan dat ik regelmatig een kort schurend geluid hoor als ik over een hobbel ga. Hier is wel wat aan te doen. Ik vind de achterkanv van de laguna al aardig laag, wat kan ik het beste doen om het een en ander op te lossen? Ik kan niet precies ontdekken waar de wielen dan aanlopen. Ik vermoed zelf aan de buitenkant omdat de banden die er nu onder zitten een stuk breder zijn.
Ik heb ook het gevoel dat de auto achter nog een stukje gezakt is sind de 2 jaar dat ik hem heb. Slijtage van schokdempers/vering??
Ik heb ook het gevoel dat de auto achter nog een stukje gezakt is sind de 2 jaar dat ik hem heb. Slijtage van schokdempers/vering??
opkrikken, wiel eraf en kijken 
setje hulpveren wil nog wel eens goed helpen bij laguna's
Schokdempers kunnen ook wel eens een eind op zijn...........

setje hulpveren wil nog wel eens goed helpen bij laguna's

Schokdempers kunnen ook wel eens een eind op zijn...........
nee joh, valt wle mee, paar hulpveertjes kosten je 9 tientjes ofzo
goed dat zal de wereld niet kosten, maar als de schokbrekers idd ver op zijn einde zijn wordt het weer een ander verhaal. Hoe lang horen die dingen eigenlijk mee te gaan? er staat per vandaag 165000 op de teller, moet toch makkelijk 2 ton mee kunnen gaan leek me zo.
Meeste kilometers zijn snelwegkilometers
Verder ben ik wel van plan om mijn wielkasten wat uit te laten rollen, kunnen gelijk de beschadigingen boven beide wielkasten weggewerkt worden
Meeste kilometers zijn snelwegkilometers
Verder ben ik wel van plan om mijn wielkasten wat uit te laten rollen, kunnen gelijk de beschadigingen boven beide wielkasten weggewerkt worden

vandaag worden er hulpveren geplaatst, verder moet mijn airco gedaan worden. gereinigd, bijgevuld, nieuwe batterij in de sleutel, normale grote beurt. + alles wat ze nog tegen komen
ik wacht met spanning af
Volgens mij is de distributie pas volgende keer aan de beurt

Volgens mij is de distributie pas volgende keer aan de beurt
zojuist te horen gekregen dat er geen problemen zouden zijn met de schokbrekers, dat het puur zou komen van de bredere banden. Nu moet ik zeggen dat de verhoudingen gewoon niet kloppen en dat de auto wel degelijk lager hangt achter dan dat hij ooit heeft gedaan.
Blijft de optie open voor hulpveren om te zorgen dat het niet aanloopt als ik over een hobbel rijd. Ze hebben even een prijsopgave gedaan, maar dat vind ik belachelijk. Ze hadden het sowieso niet op voorraad. Ik denk dat ik de komende week maar eens ga kijken of ik ze zelf ergens anders aan kan schaffen.
Zou er een keer iemand kunnen helpen met het plaatsen van die dingen, want dat heb ik nog nooit gedaan. ik heb overigens ook geen brug tot mijn beschikking en dat is toch wel een veereiste lijkt me
De airco hebben ze ook onder handen genomen. Afgetapt, gereinigd en bijgevuld. verder moest ik nieuwe ruitenwissers voor hebben. Overige werkzaamheden was een normale grote beurt. Al met al een rekening van 600 euro ongeveer, maar dat valt me eigenlijk best wel mee.
Blijft de optie open voor hulpveren om te zorgen dat het niet aanloopt als ik over een hobbel rijd. Ze hebben even een prijsopgave gedaan, maar dat vind ik belachelijk. Ze hadden het sowieso niet op voorraad. Ik denk dat ik de komende week maar eens ga kijken of ik ze zelf ergens anders aan kan schaffen.
Zou er een keer iemand kunnen helpen met het plaatsen van die dingen, want dat heb ik nog nooit gedaan. ik heb overigens ook geen brug tot mijn beschikking en dat is toch wel een veereiste lijkt me

De airco hebben ze ook onder handen genomen. Afgetapt, gereinigd en bijgevuld. verder moest ik nieuwe ruitenwissers voor hebben. Overige werkzaamheden was een normale grote beurt. Al met al een rekening van 600 euro ongeveer, maar dat valt me eigenlijk best wel mee.
ligt er wat zwaars achterin de koffer (niet op gas toch? )? er hoeft ook niets mis te zijn, maar het probleem is er wel. En hoezo komt dat door de bandenmaat? issie zoveel anders dan origineel dan? Op het oog denk ik an niet...... Hulpveren moet je ongeveer rekenen op 100 a 150 eu voor de veren en dan het plaatsen nog. Weet niet zo snel hoe dat zit bij zo'n laguna, soms kun je ze zo 'in' de andere veren zetten, maar een laguna heeft torsie achter?
-
- Über-Spammer
dat is dan ook weer gebeurd
kan je niet gewoon bumpstops monteren ofzo?

kan je niet gewoon bumpstops monteren ofzo?
Laguna 1 fase 1 heeft torsie idd, alleen de fase2 weer niet dacht ik.
Hulpveren zitten gewoon geintegreerd met een demper geloof ik, althans zo zitten ze bij mij (met gastank). Zal es kijken of die dingen 4 cm verlaagd kunnen worden
Hulpveren zitten gewoon geintegreerd met een demper geloof ik, althans zo zitten ze bij mij (met gastank). Zal es kijken of die dingen 4 cm verlaagd kunnen worden

-
- Über-Spammer
jij kan dat

Mijn kofferbak is meestal zo goed als leeg en ik heb ook geen lpg installatie.
banden zijn iets hoger, maar daar ligt het probleem niet.
De banden zijn wel een stuk breder. Was 195 en is nu 215. zou voldoende ruimte voor moeten zijn voor een vrij grote auto. Feit is wel dat het aanloopt aan de wielkastrand (alleen als ik een drempel iets te snel neem)
De verhoudingen kloppen alleen niet qua ruimte in de wielkast. Voor is er flink ruimte (kun je zelfs goed in de wielkast kijken) en achter lijkt het wel of hij flink verlaagd is
Als het puur door de wielen zou komen zou er volgens mij vóór ook minder ruimte moeten zijn.
banden zijn iets hoger, maar daar ligt het probleem niet.
De banden zijn wel een stuk breder. Was 195 en is nu 215. zou voldoende ruimte voor moeten zijn voor een vrij grote auto. Feit is wel dat het aanloopt aan de wielkastrand (alleen als ik een drempel iets te snel neem)
De verhoudingen kloppen alleen niet qua ruimte in de wielkast. Voor is er flink ruimte (kun je zelfs goed in de wielkast kijken) en achter lijkt het wel of hij flink verlaagd is

Als het puur door de wielen zou komen zou er volgens mij vóór ook minder ruimte moeten zijn.