Rolkooi 5 gt turbo
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Had even een snel vraagje over het monteren van een kooi in mn 5je. Heb een schroefkooi gekocht, maar Ik heb begrepen dat de kooi aan de voorkant moet worden vastgeschroefd op de plek waar de kriksteun zit.
Hoe ga je dat doen? Iemand ervaring hiermee? OF wordt de voorkant altijd vastgelast aan de plaat welke op de bodem wordt gelast?
Hoe ga je dat doen? Iemand ervaring hiermee? OF wordt de voorkant altijd vastgelast aan de plaat welke op de bodem wordt gelast?
lasplaat inlassen en dan schroeven lijkt me. Denk een groter gat boren in de onderste plaat en dan vastschroeven aan de binnenste? Maar er zijn vast mensen met plaatjes, want je bent niet de enigste met een kooin een 5 

-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Aha, je bedoeld dat je er een plaat oplast en een schroefdraad tapt? Ipv door en door en van onderaf vastbouten?Haas schreef:lasplaat inlassen en dan schroeven lijkt me. Denk een groter gat boren in de onderste plaat en dan vastschroeven aan de binnenste? Maar er zijn vast mensen met plaatjes, want je bent niet de enigste met een kooin een 5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hmm... en daar heb ik nou net geen
van.
Maar in principe is het een plaat vastlassen op de interieurbodem. Gaten aftekenen en boren. Onderzijde (bodem) zou je eventueel ook een plaat kunnen lassen.


Maar in principe is het een plaat vastlassen op de interieurbodem. Gaten aftekenen en boren. Onderzijde (bodem) zou je eventueel ook een plaat kunnen lassen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
nee, niet tappen, boren en dan een bout met moer en carrosseriringen en eventueel veerring. Om dit krikstuen niet plat te duwen, zou ik daar een groter gat in boren om bij de bodemplaat te kunnen om de moer enz vast te draaien 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Correct. Dat zinnetje was ik ff vergeten. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco schreef:Hmm... en daar heb ik nou net geenvan.
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtt ... atvoor.jpg[/img]

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En aan de onderzijde ?? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik vraag mij nu echt af hoe het dan bij mij zit....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Net erachter denk ik....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Klopt i.d.d., dacht dat dat 1ne bout was die pcies daarin uit kwam,ik heb bij die bout draad i/d lasplaat+bodem getapt,de andere 3 zit gewoon een ring+moer onderHaas schreef:@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?

-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Hmmm, maar t mot wel FIA proof zijn..... Dus ik moet gaten in mn kriksteunen gaan boren om de bout vast te zetten? misschien maar gewoon helemaal dichtbakken met lasspul. zit het iig vastFlorus schreef:Klopt i.d.d., dacht dat dat 1ne bout was die pcies daarin uit kwam,ik heb bij die bout draad i/d lasplaat+bodem getapt,de andere 3 zit gewoon een ring+moer onderHaas schreef:@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
slijptol krijgt alles losDaaf (Davy) schreef:Hmmm, maar t mot wel FIA proof zijn..... Dus ik moet gaten in mn kriksteunen gaan boren om de bout vast te zetten? misschien maar gewoon helemaal dichtbakken met lasspul. zit het iig vastFlorus schreef:Klopt i.d.d., dacht dat dat 1ne bout was die pcies daarin uit kwam,ik heb bij die bout draad i/d lasplaat+bodem getapt,de andere 3 zit gewoon een ring+moer onderHaas schreef:@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
welke klasse of serie wil je gaan rijden danDaaf (Davy) schreef:Hmmm, maar t mot wel FIA proof zijn..... Dus ik moet gaten in mn kriksteunen gaan boren om de bout vast te zetten? misschien maar gewoon helemaal dichtbakken met lasspul. zit het iig vastFlorus schreef:Klopt i.d.d., dacht dat dat 1ne bout was die pcies daarin uit kwam,ik heb bij die bout draad i/d lasplaat+bodem getapt,de andere 3 zit gewoon een ring+moer onderHaas schreef:@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?
3 bouten met moeren en een met draad getapt is ook goed hoor
goed gebout is beter dan dichtbakken

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Die gaten zitten idd precies in de balk.
Bij mij heb ik d'r een gat ingeslepen, toen de kooi vastgebout, en vervolgens dat gat weer dichtgelast.
Achteraf had ik die moeren binnen 't balkje natuurlijk even vast moeten pitten, maar das nu leuk voor later
Bij mij heb ik d'r een gat ingeslepen, toen de kooi vastgebout, en vervolgens dat gat weer dichtgelast.
Achteraf had ik die moeren binnen 't balkje natuurlijk even vast moeten pitten, maar das nu leuk voor later

rev it like a rental
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
ZAC als het een beetje meezit. Misschien dat ik volgend jaar een paar wedstrijdjes kan meepakken. Ach er zal nog wel het een en ander aan het 5je dienen te worden veranderd wil het allemaal goed zijn...Luco/Alpine-racer schreef:
welke klasse of serie wil je gaan rijden dan
3 bouten met moeren en een met draad getapt is ook goed hoor
goed gebout is beter dan dichtbakken
Ook nog maar es met Dirkjan praten voor wat advies
Pecunia non olet.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
kom maar eens bij mijn 5 kijkenDaaf (Davy) schreef:ZAC als het een beetje meezit. Misschien dat ik volgend jaar een paar wedstrijdjes kan meepakken. Ach er zal nog wel het een en ander aan het 5je dienen te worden veranderd wil het allemaal goed zijn...Luco/Alpine-racer schreef:
welke klasse of serie wil je gaan rijden dan
3 bouten met moeren en een met draad getapt is ook goed hoor
goed gebout is beter dan dichtbakken
Ook nog maar es met Dirkjan praten voor wat advies
Pecunia non olet.....
weet je precies waar die aan moet voldoen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Das goed! Ik stuur je even een PMLuco/Alpine-racer schreef:kom maar eens bij mijn 5 kijkenDaaf (Davy) schreef:ZAC als het een beetje meezit. Misschien dat ik volgend jaar een paar wedstrijdjes kan meepakken. Ach er zal nog wel het een en ander aan het 5je dienen te worden veranderd wil het allemaal goed zijn...Luco/Alpine-racer schreef:
welke klasse of serie wil je gaan rijden dan
3 bouten met moeren en een met draad getapt is ook goed hoor
goed gebout is beter dan dichtbakken
Ook nog maar es met Dirkjan praten voor wat advies
Pecunia non olet.....
weet je precies waar die aan moet voldoen
De kooi van onze rally clio is daar ook gemaakt. Goed werk hoorSteven schreef:http://www.remola.nl

Dat merk je idd erg goedKoenGTT schreef:Allemachtig wat merk je het verschil erg tussen wel en geen kooi in je auto. Heb net even een stukje gereden voor het eerst zonder kooi. Dat viel me toch even tegen! Echt veel minder stijf!

Die stang zal niet veel doen, bij normale autos zit daar de topschotel van de veerpoot, maar met een torsieas zit daar dus nix, dus zal die dwarsstang ooknie veel doen. Wel handig voor je gordels.
En zoals ik al zei het enige waar je echt stevigheid mee pakt is doorlassen. De rest is alleen maar nutteloos gewicht toevoegen.
En zoals ik al zei het enige waar je echt stevigheid mee pakt is doorlassen. De rest is alleen maar nutteloos gewicht toevoegen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
(Florus denkt na en wil alvast een fles menggas 20 liter bestellen en een rol lasdraad van 5 kg ....
)

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Doorlassen moet je ook mee uitkijken, hij kan dan op bepaalde plaatsen los gaan scheuren (zie bv 130i cup)Steven schreef:Die stang zal niet veel doen, bij normale autos zit daar de topschotel van de veerpoot, maar met een torsieas zit daar dus nix, dus zal die dwarsstang ooknie veel doen. Wel handig voor je gordels.
En zoals ik al zei het enige waar je echt stevigheid mee pakt is doorlassen. De rest is alleen maar nutteloos gewicht toevoegen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco schreef:(Florus denkt na en wil alvast een fles menggas 20 liter bestellen en een rol lasdraad van 5 kg ....)
Florus heeft nog een volle fles van 20l, en veel lasdraad op voorraad.....


-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tja beamers scheuren wel vaker, de eerste E36's hadden ookal problemen met de ophanging achter. Kep ook wel es een E46 330 oid gezien waar ze een fabrieksnieuwe auto binnen een kwartier al aan het scheuren kregen.Luco/Alpine-racer schreef:Doorlassen moet je ook mee uitkijken, hij kan dan op bepaalde plaatsen los gaan scheuren (zie bv 130i cup)Steven schreef:Die stang zal niet veel doen, bij normale autos zit daar de topschotel van de veerpoot, maar met een torsieas zit daar dus nix, dus zal die dwarsstang ooknie veel doen. Wel handig voor je gordels.
En zoals ik al zei het enige waar je echt stevigheid mee pakt is doorlassen. De rest is alleen maar nutteloos gewicht toevoegen.
Hier een mooi voorbeeld van hoe het moet: klikkie
Voor een straatauto niet echt superbelangrijk, maar als ik zie hoe die Toyota Starslet er na 2 jaar circuitgebruik uitziet, die valt bijna in 2en man

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Pfff.... wat een lasrupsjes..... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"