GTT moterblok in GTX 120+kmh problems NIET OPGELOST!

Vertel hier alles over je project.
Riël
Über-Spammer

Ok

Trek alles los aan de ontstekingskant van de elleboog.

De 2 zwarte nippels verbind je door, door een slang in U vorm erover heen te zetten.

Dan zet je een vacuumslang vanaf carborateurvoet (onder gasklep dus), naar de onsteking.

Die 2 stekkers haal je van de onsteking af wat dat ook moge zijn.

Dan draai je een m8 of een m10 bout waar nu die slang met ijzeren leiding achterop de turbo gaat, zodat het gat achterop de turbo dicht zit, of je dopt de huidige af door er een bout in te zetten en een slangeklem eromheen.

Vanaf de bovenste aansluiting op de carb zet je dan een slang op de voorste (koplampkant) nippel van de actuator, de andere nippel laat je open.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cees de borst

Wat een rommeltje zeg...dacht dat het er bij niet geheel origineel uitzag..
Ik zou ook de aarde/massa van de ontsteking ergens anders aan vast maken(bedoel bruine VD-draadje) dat naar het kapje van de carb gaat.

zo zit het niet netjes en lijkt me ook niet het meest ideaal..

even vanaf niets beginnen en zelf weer aansluiten lijkt me in deze beter..
Riël
Über-Spammer

Daar hoort uberhaupt niet zo'n aarde op, aarde gaat via de bout met het condensatortje ertussen.
mick GTT

Thnx dat lijkt me idd een goed idee.
Kan naar de renault garage gaan maar misschien is er hier iemand die me erbij wil helpen voor een vergoeding. Kom uit Enschede kan nog wel gewoon rijden met men auto dus kan eventueel ook langskomen bij iemand die er verstand van heeft.

Zelf kom ik er niet uit, want weet ook niet welk schema ik het best kan aanhouden verschil tussen cup en orgineel weet ik niet. en zowieso alle bedrading enz of dat allemaal wel goed zit.(zelf niks aan gedaan)

Momenteel zit het volgens cup schema is het misschien verstandig om over te gaan naar orgineel ?

Heeft iemand een oplossing kun je me ook bellen: 0642411222

Ik hoor het pm berichtje mag ook.

Iedegeval iedereen bedankt voor de info :) leuk dat jullie allemaal zo behulpzaam zijn. Kom eigenlijk nooit op een forum maar het bevalt me goed hierzo.
Riël
Über-Spammer

het is hier ook leuk
Na dit geknuffel moet je alleen nog even op 'Lid worden?' klikken:)

als je zin hebt om naar krefeld of eindhoven te rijden, dan kijk ik er wel naar :)
Andrews (supercinq)

renault garage???
hulp,gtt |: |:
ja ze zien je aankomen.
niet lullig bedoeld maar ik geloof niet dat ze hier aan gaan beginnen.

ik zou inderdaad eerst ff alle slangen GOED aansluiten
en gelijk alle bedrading NETJES aansluiten/vervangen(solderen,en krimpkousjes gebruiken)
ik denk dat je hier al een hoop ellende mee oplost
mick GTT

Zow mijn weekendje centerparcs zit er weer op nu maar weer tijd maken voor mijn auto.
Ga vandaag alle kabels vervangen en turbo slangen zo dat het wat netter wordt idd want dit is ook niet zoals ik het zou doen geen porem.

Mijn vraag wat is nou het beste de cup-versie of gewoon orgineel ?
En zit er veel verschil kwa vermogen ?
cees de borst

Cup versie is het makkelijkst, er wordt verondersteld dat de turbo sneller op druk is/sneller opspoelt ivm het langer dichtblijven van de wastegate.
maakt echter geen verschil in vermogen.

kijk vooral of er nergens lekken zijn, zeker niet naar de ontsteking toe(ivm vervroeging van je ontsteking enzo) en ook dat grote gat waar je dumpvalve heeft gezeten..anders heb je drukverlies en doet ie het nog niet goed..

heb je ook :foto: van hoe het er nu uitziet?

en meet voor de zekerheid de retour leiding van de benzine eens op hoe groot die is(ff met een schuifmaatje aan de buitenzijde). gewoon ff het slangetje aan de onderzijde van de drukregelaar volgen en je komt de leiding vanzelf tegen.

succes in ieder geval
mick GTT

Heb inmiddels het koppelstuk waar de dumpvalve op komt vervangen door een gesloten stuk.
De benzine retour leiding is het eerste stuk een slang van +- cm en verolgens komt hij op een metalen leiding tot aan de tank (klein stukje nog slang aan het eind) (lijkt me orgineel van gtx ofzo) dikte behoorlijk smal stroomt ook niet bepaalt snel als ik bij de tank luister onder de achterbank :S hoe dik moet die leiding ongeveer zijn dan ? is het zeker dat de vacuum slang van de ontsteking op nr 3 komt want hij zat op 2 namelijk.

Foto’s volgen als ik wat meer veranderd heb
cees de borst

ik heb inmiddels 8mm leiding buitenwerks..dus inwendig een mm of 6 en dat gaat goed.
voorheen had ik 5mm buitenwerks en dat is dus te klein..
Riël
Über-Spammer

mick GTT schreef:Heb inmiddels het koppelstuk waar de dumpvalve op komt vervangen door een gesloten stuk.
De benzine retour leiding is het eerste stuk een slang van +- cm en verolgens komt hij op een metalen leiding tot aan de tank (klein stukje nog slang aan het eind) (lijkt me orgineel van gtx ofzo) dikte behoorlijk smal stroomt ook niet bepaalt snel als ik bij de tank luister onder de achterbank :S hoe dik moet die leiding ongeveer zijn dan ? is het zeker dat de vacuum slang van de ontsteking op nr 3 komt want hij zat op 2 namelijk.

Foto’s volgen als ik wat meer veranderd heb
Ook vaak een probleem inderdaad die retour, maar dan zou hij halfgas ook al niet lopen, of starten.

Check ook het nummer van de onsteking. En ja, ij moet op 3. In elk geval zodat je er spruitstukdruk op krijgt van ONDER de gasklep.
cees de borst

Ik zou ook niet gelijk een andere retour aanleggen..eerst de rest maar eens goed aansluiten en dan kijken of ie het goed wil doen.

hij doet het wel met een te kleine retour, maar niet voor lang en hij valt stationair op den duur stil..dit komt door de vloeibare benzine die in de carb komt ipv gas.
Door de overdruk die de benzinepomp niet kwijt kan ivm de te kleine retour.
je kunt het checken door het contact aan te zetten en in de carb te kijken(zwarte lobster erafhalen) als de benzinepomp loopt. is de retour te klein dan zie de benzine zo uit je carb lopen..
mick GTT

Heb inmiddels alle rubberslangen er afgehaald en valt me wel op dat het allemaal een stugge bende is en 1tje knapte zelfs spontaan af. Maar een retour leiding aanleggen is nog best wat werk en ga idd eerst eens kijken wat de auto doet nadat ik vanavond alle nieuwe slangen heb aangesloten aan carb.

Ik hou de setup ook gewoon op cup zoals het schema zijn er nog verstandige aanpassingen aan dat schema of is het gewoon goed. Ik weet alleen niet goed wat er aan de metalen buis moet dicht bij de carb ? en als je vanuit de achterkant zou kijken naar de carb kijk je tegen een nippel aan helemaal onder aan de voet van de carb wat voorn slang moet daar aan want ik zie dat niet op het schema ?
cees de borst

zit er toevallig geen schroefje in?? zo ja dan is het je mengselschroef.

verder zit daar de aansluiting van de carbvoet verwarming
mick GTT

Zit geen schroef het is gewoon nippel netzo als de benzine toevoer aan de zijkant van de carb. Er kan gewoon een benzine slang aan.

en onder de nippel zitten 2 dikkere slangen aangesloten
Riël
Über-Spammer

mick GTT schreef:Zit geen schroef het is gewoon nippel netzo als de benzine toevoer aan de zijkant van de carb. Er kan gewoon een benzine slang aan.

en onder de nippel zitten 2 dikkere slangen aangesloten
dat is nippel 3, moet de onsteking op.
cees de borst

Al gelukt?
mick GTT

Nog niet gelukt. Van alles geprobeerd :( is het misschien verstandig om mijn benzinedrukregelaar te vervangen? gaan deze vaak kapot ? heb er nu een vrij zware benzinepomp achter zitten dus dat lijkt me ook geen probleem.
mick GTT

Vandaag is mij vertelt dat er waarschijnlijk te veel benzine druk op de carb staat is dit mogelijk ? en ook is me vertelt dat er helemaal geen benzine drukregelaar op een gt turbo met carb hoort. en dat alleen een meganisch pompje genoeg moet zijn.
Riël
Über-Spammer

mick GTT schreef:Vandaag is mij vertelt dat er waarschijnlijk te veel benzine druk op de carb staat is dit mogelijk ? en ook is me vertelt dat er helemaal geen benzine drukregelaar op een gt turbo met carb hoort. en dat alleen een meganisch pompje genoeg moet zijn.
1 is mogelijk, en 2 heeft geen verstand van gtturbo's.

Vraag hem maar eens of ie je wil uitleggen dat wanneer je 1 bar druk op de carb zet, hoe je dan voorkomt dat de benzine terug de tank in gedrukt wordt ;)

als 1 het is: retourleiding te dun waarschijnlijk. Dikke leiding leggen, ook de ingang bij de vlotter vervangen.

En natuurlijk zorgen voor die regelaar.
cees de borst

kijk eens in de carb als het zwarte kapje eraf is en start de motor, als de benzine letterlijk je carb uitloopt op de gasklep, dan heb je inderdaad te veel druk...oorzaak is dan de te kleine retour.

een benzine drukregelaar moet je echt wel hebben...anders loopt de carb zeker te weten vol met 100 liter per uur en staan je cilinders vol met benzine..dus diegene die dat gezegd heeft.. :gun:

mechanische pomp kan erop ja, zo zit het bij bijvoorbeeld een AT en renault 4. maar die levert niet voldoende benzine..en te weinig druk.

maar probeer eerst eens het bovenste, zie je benzine lopen. dan heb je teveel tegendruk in de retourleiding.
is dit zo dan kan je dubbel checken door de retour eraf te halen en tijdelijk even in een jerrycan te laten lopen. heb je dan geen benzine in de carb dan heb jeje probleem gevonden..

Succes iig
mick GTT

Zwarte deksel van de turbo boven op de carb ?
Verder zit er geek deksel aan.
mick GTT

Ben er wel achter dat de massa van het motorblok gewoon los is kan dit van invloed hebben ik zie dat de massa kabel gewoon los geknapt is en geen enkel contact meer maakt met het motorblok
cees de borst

die moet wel vastzitten ja..anders is de geleiding naar bv de bougies slecht

inderdaad dat zwarte deksel met slang van de intercooler vandaan eropzit met 2 m10 moertjes vast
mick GTT

Heb de drukregelaar er even afgehaald. Is dit te controleren of hij nog werkt ? want heb zo het idee dat het probleem in de drukregelaar zit.

Iemand ervaring hiermee ?

Oja en er stroomt geen benzine uit de carb ff gecontroleerd
Riël
Über-Spammer

Drukregelaar gaat niet gauw kapot.

Kijk nou eens naar die retourslang die erop zit.

Die moet echt even dik zijn als de toevoer. Een 4mm slangetje gaat echt niet werken.
mick GTT

Retour slang is het ook niet net getest met 8mm binnenstraal maat in jerrycan laten lopen en gereden geen resultaat.

Als ik rij en in hoge toeren stotterd ie ineens als ik de koppeling dan tijdje inhou en vervolgens weer gas geef vliegt hij weer een stuk vooruit en stoot en stop hij zowat als ik volgas hou

Voor de mensen die nog type ontsteking wouden weten :

RE 208
S100750-208

Meer staat er niet op
mick GTT

Iemand die belang heeft bij deze auto ? ik kom er niet meer uit :S

Weet gewoon zeker dat er een heel goed blok inligt enz. turbo zit ook geen enkele speling op. maar heb er gewoon geen tijd voor , voor dit soort K*t problemen.
cees de borst

KOP OP..je hebt de auto nu 2 weken. ik weet precies hoe vervelend deze problemen zijn..heb over mijn soortgelijk probleem namelijk ook 4 maanden gedaan voor ik het wist..
maar begin bij het begin en ga stapsgewijs te werk.

de retour is het niet, dat heb je gechecked.

aan de motor zelf zal het niet liggen..die blijft wel draaien. al dan niet met veel rook.

kijk vervolgens je benzine toevoer eens na, heb zelf eens het filtertje op de carb eens verkeerd om gedaan, dan doet ie het ook niet goed(te weinig benzine).

haal de carb eens uit elkaar en maak hem schoon.

doet ie het nog niet, kijk naar de ontsteking. is de vacuum slang nog goed?

kijk echt goed naar lekkage van de lucht toevoer, slangen van en naar intercooler.

het klinkt echter als een benzine probleem, dus in die hoek zou ik het eerste zoeken en echt alles uitsluiten.

de sensor voor het vliegwiel kan ook nog, maar dit lijkt mij minder waarschijnlijk(ja hem eens doormeten, dit staat ergens in bv het coupe boek)

meet eens de benzinedruk, en ook de retourdruk.

houdt de retour eens dicht..beetje rigoreus maar als de slangen strak gaan staan heb je in ieder geval voldoende druk

succes!
cees de borst

Misschien de pingel sensor trouwens?? of heeft de renix 208 die niet?
maar dat zullen anderen wel weten.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Die heeft de 208 niet, voor zover ik weet.
mick GTT

Volgende dingen heb ik vervangen en uitgesloten:

Vervangen:
- Rotor is vervangen
- Rotorkap
- Bougiekabels
-Drukregelaar even bekeken en getest of het membraam open gaat werkt allemaal goed

Verder heb ik de carb lost gehad en schoongemaakt,
Filter in de tank gecontroleerd ook goed
Van cupversie naar orginele setup gegaan.

Het enigste wat me nog beetje zorgen baat is de benzine pomp die is namelijk niet orgineel maar wel electronisch en levert na mijn idee behoorlijk wat druk.
Heeft iemand een foto van een orginele benzine pomp van GTT en hoeveel bar levert die ?
cees de borst

blaas ook eens in de vervroeger van de ontsteking,via een slangetje ofzo als hij niet lek is kun je blazen tot je een ons weegt..
als het membraam lek is dan merk je dit vanzelf.

plaatje originele brandstofpomp heb ik niet, staat wel op de vorige pagina

[img]http://www.havam.nl/artpic/721287530.jpg[/img]

pomp is volgens mij 120 liter per uur bij 0,25 bar druk, totaal tot 5 bar druk. geloof ik hoor..

maar zoek eens op google op Pierburg en 7.21287.53.0 dit nummer, dan krijg je deze link:
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... en_web.pdf

daar staat het een en ander over de pomp
mick GTT

Toch maar besloten om hem te verkopen te weinig tijd voor dit soort problemen, en ben nog te druk met mijn kever 2 liter projectje.

Iemand belang bij deze auot ? zo ja wat geef je er voor?

Er zit op:

- electrische ramen.
- centrale deurvergr.
- GTT stuur.
- Koppeling a 150 euro heb ik er al bij gekocht krijg je erbij

Wil er zo snel mogelijk vanaf bied maar wat en dan is ie voor jou.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Plaats reactie