[Haas' ex-Coupé]Case closed

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mark van Nierop
Contacteer:

deTering he dat schiet ook maar niet op bij die lui
Renault 19 1.8 16V Cabrio
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

zouden die mensen het vak "tijdrekken" op hun opleinding hebben gekregen? :S
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ach..... Bij mij hetzelfde Haas.

Ik heb gister ook maar ff een belletje gewaagd richting de politie.

Dossier is al gesloten omdat de schade-veroorzaker niet wil betalen.
En ik weet van niets !!!!!!!!!! Moet er potverdorrie zelf achteraan.

"U moet het maar via de verzekering regelen.... Hier heeft u het dossiernummer. U vraagt maar of uw verzekeringsmaatschappij een brief naar ons toe stuurt, zodat wij hun de gegevens van de veroorzaker kunnen geven. Uw verzekering moet het dan maar met de tegenpartij oplossen....Gaat de veroozaker alsnog niet acccoord met betalen of hij is niet verzekerd, dan wordt het alsnog een civiele procedure als u het voor laat komen.... " |: :~
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Car: M536

Hebben jullie geen rechtsbijstand?

Bij mij zijn al mijn zaken (aardig hoopje :p ) altijd direct opgenomen en kreeg ik keurig netjes binnen een week een brief van de verzekering met een dossiernummer+contactpersoon en de melding dat ze ermee bezig waren. De langste duurde een half jaar (gezeur over letsel wat er niet was) en de meeste waren binnen 3 maanden wel afgehandeld. Ook politierapporten vroeg de verzekering netjes zelf op en hoefde ik ook nooit achteraan te gaan.

Toch geen verkeerde maatschappij die Allianz :p
Arco
Über-Spammer

Nope. Op de witte geen rechtsbijstand helaas..... de groene wel.

Van het weekend maar ff alles doorspelen naar de verzekering. Eens kijken hoe lang dat gaat duren.
Laatst gewijzigd door Arco op do 14 jun 2007 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Echt een aanrader hoor, vooral als je zo'n pechpiloot bent als moi :D

Ik ben ook zeer tevreden met mijn verzekering, alleen omgekeerd misschien wat minder :klop:
Haas
Car: Megane RS

bengewoon rechtsbijstand verzekerd hoor. Ook wel een brief van de verzekering gehad met kenmerken en contactpersoon, maar daar hield het ook mee op.... :(
Miekje16V

Haas schreef:bengewoon rechtsbijstand verzekerd hoor. Ook wel een brief van de verzekering gehad met kenmerken en contactpersoon, maar daar hield het ook mee op.... :(
Nou bellen dan die contactpersoon! Ik ben destijds heel goed geholpen maar ik moest idd wel zelf bellen 8) Je bent immers maar een dossiernummer die op hun desk ligt, als je persoonlijk contact opneemt, hebben ze er ineens een verhaal bij :wink:
Steven

Tja laat het gewoon maar z'n gang gaan, de eerste weken zijn ze toch eerst bezig met gegevens verzamelen en daarbij hoort dat politierapport ook mee te komen.
Haas

Clio lady schreef:Nou bellen dan die contactpersoon! Ik ben destijds heel goed geholpen maar ik moest idd wel zelf bellen 8) Je bent immers maar een dossiernummer die op hun desk ligt, als je persoonlijk contact opneemt, hebben ze er ineens een verhaal bij :wink:
naar wie denk je dat ik gebeld heb!?!? ;)
centraal beheer heeft geen interne RB-afdeling, maar is Achmea Rechtsbijstand...
Steven schreef:Tja laat het gewoon maar z'n gang gaan, de eerste weken zijn ze toch eerst bezig met gegevens verzamelen en daarbij hoort dat politierapport ook mee te komen.
ze hebben t nog niet eens in behandeling genomen. sterker nog, ze meost nog opzoeken of ze t schadeform al had gekregen met de post (al 2.5 weken geleden, maar goed). Daarbij is er geen politierapport bekend. Althans, niet bij mij...
Steven

Slechte zaak, ik heb mijn rechtsbijstand via Allianz lopen, dat zal wel het voordeel zijn.
Haas

ik wist ook niet dat CB geen eigen rechtsbijstand heeft. maar goed... Achmea is het allemaal, dus wat dat betreft is het wel een verbinding. Maar ik vind t gewoon echt onder de maat dat er niets is ondernomen. Die papieren liggen blijkbaar ergens op een stapel...... alleen weet niemand dat ze er liggen |:
Maarten-Jan
Car: R19.R

Even een klein detail,

elke rechtsbijstand verzekering staat altijd los van de verzekeraar zelf! Dit ivm de mogelijkheid dat als jij een geschil hebt met je eigen verzekeraar, dan zou de rechtsbijstand logischerwijze partij kiezen, tenzij dit een aparte organisatie is! Daarom is dit altijd apart van de verzekeraar zelf :)
Haas

oke, helder :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Achmea is altijd al traag geweest dat ik weet. Gelukkig heb je geen rechtsbijstand via PolisDirect, Bovemij of via Interpolis.

Die zijn pas langzaam en die kan je heel lang afhouden, zelf als ze echt gelijk hebben. Na een tijd stoppen ze dan wel. (voor mij soms wel makkelijk)

Politierapport kan enige tijd duren. (Soms wel 2 maanden ivm onderzoeken ed). Dit kan Achmea opvragen bij Stichting Procesen Verbaal in Zoetermeer. Als ze het niet lukt wil ik het wel voor je proberen. Kost je wel EUR 6,11 en je hebt dan geen garantie dat je het krijgt, dat is alleen de aanvraag. Geldt ook voor Arco trouwens

Je moet er gewoon achteraan zitten, zorgen dat ze ook direct getuigen aanschrijven. Sommige willen dat pas gaan doen als ze denken het nodig te hebben, dit kan tijdens het proces dan weer extra tijd in beslag nemen dus ook weer langer voor jou.

Laat je ook ff adviseren door de RB over huurkosten van vervangende auto!!! Dit worden maar voor 75% vergoed over een bepaalde periode, weet ff niet hoelang dat is. Zorg dan dat iemand een nota'tje voor je opmaakt hiervoor (kan je aan verdienen!!!!)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Maarten-Jan
Car: R19.R

Haas schreef:oke, helder :)
Je zou het niet zeggen, maar ze leren ons nog wat op school :lol:
Arco
Über-Spammer

Politierapport voor de verzekeringsmaatschappij ligt al klaar. Heb al het dossiernummer gekregen. (Y)

Nu nog actie door m'n verzekeringsmaatschappij door 't aan te vragen. :~ Ik heb ze alles gegeven kwa info.
Haas

nou, vanmorgen post gehad van de RB. Het is in gang gezet, politierapport wordt opgevraagd en de schuldeis is bij de tegenpartij neergelegd.
Ook de politie heeft het eindelijk begrepen, heb een mooi papiertje van de RDW met daarop de gegeven van de politie als plaatsvervangend deel 1B (of is dat 1A?)?
Ferdy
Über-Spammer

mooi, centen vangen en dan kan die clio weer rijden ;)
Haas

tsja, die auto voor dagelijks vervoer komt er nu karig vanaf... :P wat dat betreft scheelt een veel geld dat de megane dood is. Maar ja..leuk is anders (U)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

hopelijk dat die nooit meer op weg komt.......
Haas

oké, aangezien er geen gegadigden doen met een bod wat me bevalt, heb ik besloten afstand te doen van de auto. Deze wordt eind deze week opgehaald.... (U)

morgen nog even haar laatste spullen brengen, papieren, wielsloten, enz.
Toch raar haar te 'verkopen'.... (U) :S
Arco
Über-Spammer

Tis waarschijnlijk ff een brok in je keel hebben ja....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer

inderdaad echt balen, je hebt er maar kort plezier van gehad. snel afscheid nemen en verder gaan met andere zaken :)
-Ray-
Contacteer:

even slikken en weer doorgaan zou marco zeggen
Immer wieder die verdammte Holländer
Ferdy
Über-Spammer

-Ray- schreef:even slikken en weer doorgaan zou marco zeggen
tis net sex...

ik las verkeerd en dacht dat dit je Clio topic was |:
gelukkig niet dus :P

maaruh, succes met de verwerking ;)
Haas

sja...morgen maar weer eens in de telefoon klimmen.... heb al weer ruim een week niets gehoord... Krijg er zowat echt de schijt van en zin om die lui daar eens op t zoeken. :gun:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:sja...morgen maar weer eens in de telefoon klimmen.... heb al weer ruim een week niets gehoord... Krijg er zowat echt de schijt van en zin om die lui daar eens op t zoeken. :gun:
Ligt 9 v/d 10 x aan de snelheid van de tegenpartij. Kan ongeveer een week of 4 a 5 duren voordat ze reageren / uitkeren
Haas

ja, maar afgezien van de melding die ik zelf heb gedaan, heb ik 0,0 contact van ze gekregen. Alles wat ik weet, hebik zelf voor moeten bellen. Daarbij heb ik mijncontactpersoon pas 1x gesproken, aangezien ze druk was, in gesprek, met pauze, op vakantie of weet ik veel wat was.....

nouja, laat maar, heb er gewoon goed tabak van, je betaald je scheel aan verzekering, maar op de hoogte gehouden worden is teveel van het goede. Precies hetzelfde als dat gezeik met de wouten... :evil:
Haas

oke, misschien ben ik te voorbarig geweest en gebeurt er achter de schermen wel degelijk wat. Punt blijft dan dat ik nergens iets van hoor, dus dan ga ik me daar aan ergeren.

zojuist vond ik netjes een brief van mijn contactpersoon, met daarin nieuws waar ik bruut van uit mijn plaat ga. Het is namelijk zo, dat ze verzekeraar van de tegenpartij de schadeformulieren van het bedrijf nog niet ontvangen heeft. Dat daar nogmaals met spoed om gevraagd is zowel door zijn verzekeraar als mijn rechtsbijstand.
Echt, wat een ongelooflijke teringhond!!! Die hond merkt waarschijnlijk helemaal niets van die aanrijding, ik zit met alle rompslomp en gedoe eromheen...... Wat een bosmongool, moet me inhouden er niet heen te rijden :gun: :evil:

Zijn daar geen regels voor oid? Kijk, hij kan wel blijven wachten, maar als er in de tussentijd niets gebeurt....dan kan ik ook blijven tot god weet wanneer??
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Volgens mij moet hij binnnen 3 maanden zn formulier insturen als ik het goed heb.

Als er dan uit alle stukken blijkt dat hij schuldig is moeten ze afhandelen (dus door beide partijen ondertekend SAF, PV en Getuigenverklaringen). Als dat allemaal 100% aangetoond moeten ze afhandelen.

Hoe langer het duurt, hoe meer wettelijke rente ze dienen te vergoeden aan jou.

De rechtsbijstand verzekeraar verdient er dan ook meer aan. Indien er na een maand niet wordt betaald mogen ze de gevorderde Buitgen Gerechtelijke Kosten materieel met EUR 50,00 verhogen. Bij onmiddelijke betaling, moet je EUR 123,00 aan de rechtsbijstandverzekeraar te betalen (ongeacht schadebedrag)
Haas

oke, tnx voor de uitleg (Y)
RoyH

Mocht je door de schade niet in staat zijn te gaan werken, of je moet bijvoorbeeld met het openbaar vervoer gaan etc. etc. kun je daar ook nog iets van claimen meen ik...

De enige verzekering waar ik me nog nooit aan geergerd heb is mijn reisverzekering geweest: Maandag bellen om 16.30, woensdag het geld op mijn bankrekening, niet normaal :)

Voor de rest duurt het helaas altijd (te) lang en bedrijven snappen nog steeds niet dat communicatie heel veel kan doen. Klanten hoeven niet direct een antwoord maar willen wel graag weten wat en of er iets gebeurd.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Kosten voor vervangend vervoer kan je voor 75% claimen bij de TGP.

Heb het even nagevraagd. Binnen 3 maanden is niet verplicht om te melden maar is een ongeschreven regel.
Siempie

WouterW schreef:Kosten voor vervangend vervoer kan je voor 75% claimen bij de TGP.

ik denk niet dat de postbodes daar zo blij mee zullen zijn als je dat doet (0)
Plaats reactie