[Clio I] MaSteR Einde Project --> Clio Verkocht + Foto's

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Ray-
Contacteer:

6 duims breed, 15 inch hoog en een et waarde van 33 :)

niet dat het nu een stuk duidelijker is :lol:
MaSteR Clio
Contacteer:

-Ray- schreef:6 duims breed, 15 inch hoog en een et waarde van 33 :)

niet dat het nu een stuk duidelijker is :lol:
Aaah nu snap ik het helemaal :p Achja anders gaan we wel wielkasten uitrollen ;)
Maargoed...leuke verhalen maar ik haal ze toch nog niet op korte termijn..
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Als je ET 33 nodig hebt en bv een velg met ET 25 pakt betekent dat dat je velg 8mm verder naar buiten komt te staan. Dus des te lager de ET de te verder naar buiten. Dat snapte je wel? :)
MaSteR Clio
Contacteer:

Ronnie schreef:Als je ET 33 nodig hebt en bv een velg met ET 25 pakt betekent dat dat je velg 8mm verder naar buiten komt te staan. Dus des te lager de ET de te verder naar buiten. Dat snapte je wel? :)
Thanx, nee ik weet wel gedeeltelijk wat het inhoud. Alleen wist ik niet wanneer die verder naar buiten komt naarmate de ET waarde hoger of lager lag. Dus ET35 moet geen probleem zijn :)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Nee lijkt me niet, dan zit de velg 2 mm verder naar binnen, lijkt me geen kwaad kunnen. Mits je die ruimte hebt natuurlijk. :)
MaSteR Clio
Contacteer:

Ronnie schreef:Nee lijkt me niet, dan zit de velg 2 mm verder naar binnen, lijkt me geen kwaad kunnen. Mits je die ruimte hebt natuurlijk. :)
Oké nogmaals bedankt, nu de volgende vraag (en dan hou ik op) ;) Ik ga dan van 6J naar 7J dus dan zou ik alsnog in de problemen kunnen komen..(correct me if i'm wrong)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

1 inch = 2,54 cm

1J is toch ook 1 inch??

Dus die velg is op zich 2,54 cm breder dan je huidige velg.

Wat zou het verschil in bandbreedte worden?

hier staat het een en ander beschreven over ET waardes e.d
MaSteR Clio
Contacteer:

Ronnie schreef:1 inch = 2,54 cm

1J is toch ook 1 inch??

Dus die velg is op zich 2,54 cm breder dan je huidige velg.

Wat zou het verschil in bandbreedte worden?

hier staat het een en ander beschreven over ET waardes e.d
Dan zit het er dus dik in dat 2,5 cm veel te veel is en dus niet gaat passen :( Aangezien er nu nog geen halve centimeter tussen wielkast en band zit..
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

dan zal dat waarschijnelijk niet gaan passen. Dan zit je nu wel een beetje aan max breedte. :~
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Weet je zeker dat je nu 6J hebt? En niet al 6,5 of misschien zelfs al 7J? En misschien zelfs een andere ET waarde?

Maar dan nog zou het wel kunnen passen hoor, 1J (inch) wordt ie breder, maar aan beide kanten van de velg natuurlijk he :wink: Dus 0,5J per kant, dus aan de buitenkant zou ie ongeveer een centimetertje breder worden. Maar als je ongeveer dezelfde bandbreedte houd, dan trekt de band een beetje strak op de velg zodat ie misschien de rand van je wielkast niet eens raakt...

Dit zijn echt van die momenten waarbij alleen de velgen passen verteld of het echt past ja of nee...lastig, maar het zij zo. :wink:
MaSteR Clio
Contacteer:

MartijnG schreef:Weet je zeker dat je nu 6J hebt? En niet al 6,5 of misschien zelfs al 7J? En misschien zelfs een andere ET waarde?

Maar dan nog zou het wel kunnen passen hoor, 1J (inch) wordt ie breder, maar aan beide kanten van de velg natuurlijk he :wink: Dus 0,5J per kant, dus aan de buitenkant zou ie ongeveer een centimetertje breder worden. Maar als je ongeveer dezelfde bandbreedte houd, dan trekt de band een beetje strak op de velg zodat ie misschien de rand van je wielkast niet eens raakt...

Dit zijn echt van die momenten waarbij alleen de velgen passen verteld of het echt past ja of nee...lastig, maar het zij zo. :wink:
Op me velg staat 6J dus ik ga er vanuit dat dat klopt. Maar als het 0,5J per kant is kan het nog meevallen...en anders maken we het wel passend ;)
Idd ik moet gewoon de velg monteren met een mooi strak bandje erop en dan maar hopen dat het gaat passen :)
MaSteR Clio
Contacteer:

Deze week komen waarsschijnlijk de spiegels terug van de spuiter (geheel in kleur meegespoten)... :) Daarna wordt de auto ook nog van de deukjes ontdaan. Ben alleen de laatste tijd steeds meer aan het kijken voor msschn toch wat anders. Het is niet dat ik ben uitgekeken naar de auto, maar wil toch wel wat snellers en motorwissel enz. zie ik in eerste instantie nog niet zitten.

Toch is het wel zo dat ik niet graag afstand wil doen van de auto, gezien wat ik erin heb gestoken ik maar een klein gedeelte hiervan terug zal zien omdat er ook maar een lichte motor in zit. Zal dus echt een liefhebber moeten vinden wil ik em voor een btje poen verkopen.
Maargoed de plannen voor het strakmaken van de achterkant zal ik voorlopig nog maar ff laten waaien en dan zie ik wel na de zomer. Het blijft een moeilijke beslissing :~
MaSteR Clio
Contacteer:

Vraagje: wie heeft er ervaring met imitatie achterlichten. Was eigelijk op zoek naar 2de hands achterlichten origineel Phase II.
Ik zag op een aantal onderdelen sites imitatie-achterlichten staan, dat scheelt de helft van het geld (nieuw).
Is het rotzooi net als lexus waar meteen mos in gaat groeien of is het dezelfde afwerking als origineel alleen dan zonder de naam en keurmerken?
Haas
Car: Megane RS

mwah..achterlichten is wle en ander iets van de voorzijde...Die rubbers zijn origineel al niet zo heel bijzonder, dus denk dat dat wel goed gaat. Desnoods, als je t niet vertrouwd, zet je je oude over.
Immi is een goede keuze denk ik...
MaSteR Clio
Contacteer:

Haas schreef:mwah..achterlichten is wle en ander iets van de voorzijde...Die rubbers zijn origineel al niet zo heel bijzonder, dus denk dat dat wel goed gaat. Desnoods, als je t niet vertrouwd, zet je je oude over.
Immi is een goede keuze denk ik...
Thanx..het probleem is dat ik een jaar geleden me Phase I heb verkocht omdat ik dacht ze niet meer te gebruiken.
Nu wou ik dus kijken hoe phase II lijkt ipv Lexus (waar steeds troep achter komt) maar kan de rubbers van lexus ook overzetten desnoods (niet dat dat wat is).
Maar de afwerking van de imitatie lamp(glas) zelf zeg maar, is toch identiek aan origineel neem ik aan?

Edit...die imitatie lampen zijn nieuw € 25 per stuk. Is dit een redelijke prijs?
Haas

dat is toch geen geld.... ;)
MaSteR Clio
Contacteer:

Toch nog ff 2 foto's...ben nog steeds aant twijfelen.
Ben normaal niet super fan van Lexus toch vind ik deze lexus uitvoering op mijn clio nog aardig netjes staan,
ik rij met deze lampen al zeker anderhalf jaar vandaar dat ik msschn een keer wat anders wou..
Wat vinden jullie ervan??

Deze achterlichten (Origineel Phase II):
(FF gejat van de nette Clio van Marc Muller opt forum)
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... 007021.jpg[/img]

Of de lexus achterlichten behouden:
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... 33f4e2.jpg[/img]

T gaat ff om de achterlichten niet om de achterkant...
Laatst gewijzigd door MaSteR Clio op za 9 jun 2007 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven(stk)

weg met die lexus lampen :D
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

fase 2 lampen vind ik persoonlijk mooier.
Haas

fase II :worship:
jiggy
Contacteer:

Ronnie schreef:Waarom niet wat uit laten steken en achter wat omhoog schroeven?

Mooie velg trouwens (Y)
:bang: dat is het mooiste (Y)

[img]http://members.aol.com/adolphmarcel/Clio16V.jpg[/img]
MaSteR Clio
Contacteer:

jiggy schreef:
Ronnie schreef:Waarom niet wat uit laten steken en achter wat omhoog schroeven?

Mooie velg trouwens (Y)
:bang: dat is het mooiste (Y)

[img]http://members.aol.com/adolphmarcel/Clio16V.jpg[/img]
Whaha :lol: Net een trekker...
Mark van Nierop
Contacteer:

Zeker wete de phase 2 lampen
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Weg met die bling bling achterlichten
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
MaSteR Clio
Contacteer:

Steven(stk) schreef:weg met die lexus lampen :D
WouterW schreef:Weg met die bling bling achterlichten
Oké das wel duidelijk fase 2 :P, nu nog iemand die me eraan kan helpen...
Heb al wel mooi onderdelen site gevonden
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

moet van de week nog bij Veban zijn, heb foto's van mn ouwe clio gezien (weinig van over).

Die achterlichten waren nog wel goed. Misschien dat ik ze voor een zacht prijsje kan meenemen.

Moet ik voor je informeren?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
MaSteR Clio
Contacteer:

WouterW schreef:moet van de week nog bij Veban zijn, heb foto's van mn ouwe clio gezien (weinig van over).

Die achterlichten waren nog wel goed. Misschien dat ik ze voor een zacht prijsje kan meenemen.

Moet ik voor je informeren?
Dat is nooit verkeerd Wouterr :)
MaSteR Clio
Contacteer:

Na lang twijfelen maar over te zijn gehaald door mensen opt forum heb ik phase 2 lampjes aangeschaft. En ik moet zeggen het ziet er erg strak uit, de Lexus was niet lelijk maar dit ziet er beter uit!!
Heb meteen de ruitenwisser achter er ook maar afgesloopt, ding is namelijk toch nog nooit gebruikt :D
Tevens zijn vorige week beide spiegels in kleur meegespoten + adapter gedeelte :)
Hier alvast een foto tijdens kl*te weer (niet de hoogste kwaliteit):

[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... 47eddd.jpg[/img]

Kon het niet laten om nog ff foto te maken in t gras

[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... e4b9a0.jpg[/img]

[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... 3361e5.jpg[/img]

Deze week wordt de auto rondom uitgedeukt (er zitten er nogal wat van de vorige eigenaar)
dus dan is ie helemaal strak voor Summer Edition volgende week :D
Haas

ram er eens dikke platen op en wat andere wielen. Vooral dat laatste vind ik hard nodig met deze uitstraling auto :)
MaSteR Clio
Contacteer:

Haas schreef:ram er eens dikke platen op en wat andere wielen. Vooral dat laatste vind ik hard nodig met deze uitstraling auto :)
Haha dikke platen?? :lol: Wat wil je daarmee zeggen :P
Andere wielen en bandjes staan al heel lang op verlanglijstje maar zit achter met groot wielkast probleem.
Maar wielen zijn nu echt nr. 1 op t verlanglijstje ;)
Haas

hoezo, plek zat in die kastjes hoor :) Er past genoeg moois onder ;)

dikke platen? Kentekenplaten met oplegletters :) Of heb je die al en zie ik die niet door die K U T fotos ;)
MaSteR Clio
Contacteer:

Haas schreef:hoezo, plek zat in die kastjes hoor :) Er past genoeg moois onder ;)

dikke platen? Kentekenplaten met oplegletters :) Of heb je die al en zie ik die niet door die K U T fotos ;)
Ja ik zit met klote waardes heb ik al gezien/geprobeerd...en hij mag achter gewoon niet omhoog dus binnekort weer ff wat uitproberen!!
Haha nee nog geen dikke platen, was nog wel de bedoeling en idd ja de foto's zijn behoorlijk K U T :P
Haas

hoezo, gewoon 15" met 195/45/15 past prima hoor, mits je niet te extreme ET's gaat nemen......
MaSteR Clio
Contacteer:

Haas schreef:hoezo, gewoon 15" met 195/45/15 past prima hoor, mits je niet te extreme ET's gaat nemen......
Idd dat dacht ik ook (heb t in dit topic al uitgebreid over gehad)...heb nu ook 195/45/15 banden erop maar er zit 5 mm ruimte tussen wielkast en band..
Nu wil ik velgen hebben die 7J (niks speciaals) breed zijn (Brock B2 Supercup) dat is dus 1 duim breder dan nu en dat gaat dus niet passen zeggen ze mjaa binnekort nog ff andere banden eronder kletsen en dan kijk ik wel ff verder, maar er komen sowieso op langere termijn andere rims :)
Haas

mwah..ik er er 6J op gehad aan de achterkant met 50er banden zelfs en dat ging nog wel. ET was niet uberhandig, stond wat ver naar buiten. Je moet gewoon een keer een stalen wiele zonder band eraan hangen en dan meten wat je kunt en welke kant op... :)
Plaats reactie