Clio 16V_ Versnellingsbak gevraagd !!

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Mrtn
Car: R5GTT

Dag mensen,

Ik heb een Clio 16V gekocht uit 1991. Het is een ex-duitser die in '96 ingevoerd is, vandaar het nieuwere kenteken NL-DL-83.
De auto doet het voor de rest prima, geen roest op of langs de achterschermen, eigenlijk best netjes, zover tot nu te zeggen is. Wel is de versnellingsbak kapot. Nu zat er bij de papieren een APK-keurbewijs, de auto komt uit de regio Hilvarenbeek. Mijn vraag is eigenlijk of iemand de auto kent, wat ins en outs... dat hoor ik graag :)
Laatst gewijzigd door Mrtn op wo 4 jul 2007 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Die leek mij ook wel wat haha, stond gister één dag op marktplaats he? 350 Euri toch.... :)
Mrtn

Ja klopt, de auto stond bij een handelaar in Almere. Gingen we d'r kijken, stond de accu plat, die gasten startkabels erop en starten.

Hij doet 't prima zegt ie en stampt 'm 3x de toerenbegrenzer in :gun: Echt.... wat een mafkezen zitten ertussen zeg :s

maargoed... de versnellingsbak is overleden, dus die moet sowieso vervangen, de rest is afwachten, vandaar mijn oproepje... :)

fotootje:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... -DL-83.JPG[/img]
mikko
Contacteer:

De Clio heeft veel Phase 2 kenmerken voor een 91'er :)
Mrtn

De auto is phase 2 omgebouwd, de grille, deurlijsten, achterlichten e.d...

Niemand die iets meer over de auto kan vertellen? over de technische staat ervan, wat ermee is gebeurd??
Haas
Car: Megane RS

bel de garage eens waar hij is gekeurd?? (I) :)
canonballman

Zeker gekeurd bij Van Abeelen, in Hilvarenbeek?

Is een groot keuren zonder zeuren station in H'beek, waar een hoop particulieren, en bedrijven uit de regio naar toe komen. Zegt dus niks waar ie vandaan komt. Kan ook Tilburg zijn, of een hele zooi andere dorpen.

Ik ken m niet iig.
Menno

Wat opzichzelf alweer een pré is ;)
rev it like a rental
canonballman

Menno schreef:Wat opzichzelf alweer een pré is ;)
:nopom:
Mark van Nierop
Contacteer:

Tis wel éé'n van de eerste clio's.... afl. datum 01-01-1991
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Mrtn

canonballman schreef:
Menno schreef:Wat opzichzelf alweer een pré is ;)
:nopom:
Menno schreef:
canonballman schreef:Ik ken 'm iig niet
Wat opzichzelf alweer een pré is ;)
:lol: :lol:

we zien het allemaal wel, de meneer van de beungarage waar we 'm gekocht hebben, zegt dat de borging in de bak, direct waar de linkeras ingaat, kapot/los zit. Dat ding vervangen eventueel voldoende is. Nu heb ik geen idee hoe zo'n bak inelkaar zit, dus we zullen zien :)

Bedankt voor reacties :D
canonballman

tja, die groef zal wel uitgesleten zijn. Alleen een nieuwe borgring erin zetten zal misschien en paar km goed gaan. Totdat je een keer beetje gas geeft.
Heb nog een bak liggen, en NATUURLIJK kan ik je ook een gereviseerde aan smeren :p
Abel
Über-Spammer

of je monteerd zelf een andere bakhelft op deze bak ben je ook klaar bijna iedere jb3 bakhelfd kun je gebruiken, het enige waar je tegen aankan lopen is dat er extra schroefgaten missen voor de steun, maar dat mag geen grote ramp zijn. :wink:
Mrtn

Nou... dat klusje was dus zo geklaard! Ik weet de juiste benamingen niet, maar daar waar de 3-klauw van de linkeras in gaat, zit geborgd met 2 ringen, waarvan de buitenste uitzet in een uitsparing... die 2 ringen waren beide niet origineel en de binnenste week het meest af, die was veel kleiner in diameter.

We hebben dus 2 ringen uit een sloopbak gehaald en in de Clio geplaatst en deze rijdt weer perfect (Y) Het was zo'n duidelijk verschil tussen ringen, dat het eigenlijk wel dé oplossing moest zijn :)

Gister is de auto deels gepoetst, dus er staat weer een mooie Clio 16V in de straat (Y)
canonballman

Abel schreef:of je monteerd zelf een andere bakhelft op deze bak ben je ook klaar bijna iedere jb3 bakhelfd kun je gebruiken, het enige waar je tegen aankan lopen is dat er extra schroefgaten missen voor de steun, maar dat mag geen grote ramp zijn. :wink:
ging over het diff, niet de bakhelft
canonballman

Mrtn schreef:Nou... dat klusje was dus zo geklaard! Ik weet de juiste benamingen niet, maar daar waar de 3-klauw van de linkeras in gaat, zit geborgd met 2 ringen, waarvan de buitenste uitzet in een uitsparing... die 2 ringen waren beide niet origineel en de binnenste week het meest af, die was veel kleiner in diameter.

We hebben dus 2 ringen uit een sloopbak gehaald en in de Clio geplaatst en deze rijdt weer perfect (Y) Het was zo'n duidelijk verschil tussen ringen, dat het eigenlijk wel dé oplossing moest zijn :)

Gister is de auto deels gepoetst, dus er staat weer een mooie Clio 16V in de straat (Y)
Mm, je geeft ook geen gas!..
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

En nu foto's! :D
Mooi dat 't zo gelukt is....
Mrtn

Nou... de bak is dus alsnog gaar, boven de 40 klinkt ie als een koffiemolen :lol:

dus als er nog iemand een JB3tje voor een 16V heeft liggen, heel graag (Y)

reacties mogen in het topic, via PM of via m.zwart@andriessengroep.nl :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik weet nog wel iemand die een bak te koop heeft, als ie nog niet weg is...

http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=4142
Mrtn

kheb Paskie een PMmetje gestuurd (Y) thanx Merijn :)
Haas
Car: Megane RS

nog niet zo'n heel oude originele ruilbak van renault als ik t goed zeg....
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Klopt, ding is in topstaat... 100% zeker. Anders zou ik 'm ook niet aanbevelen. :)
mouser

Haas schreef:nog niet zo'n heel oude originele ruilbak van renault als ik t goed zeg....
hoi heb je al een bak gevonden ik weet namelijk een 16v op de sloop te staan in alkmaar waar een gereviceerde bak onder zit hij heeft er nog 2 weken plezier van gehad tot dat er een nzh bus hem van achteren aanreed
ze vragen er 300 euro voor en je moet hem er zelf onder uithalen
jiggy
Contacteer:

en anders heb ik ook nog wel een bak of andere onderdelen van een clio 16v :D
Plaats reactie